Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی خصوصی سازی را از سیاست های دولت برشمرد و افزود:​ مجلس و دولت برای پرداخت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اتفاق نظر دارند اما در مورد چگونگی و ساز و کار توزیع آن بحث وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «رضا رحمانی» شب گذشته (سه شنبه 11 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت حوزه صنایع به بیان توضیحاتی پرداخت نوسانات نرخ ارز و تاثیرات آن بر بازار گفت: ​تا اواسط سال گذشته نابسامانی هایی در بازار پیش آمد و در ماه های اخیر هم در حوزه ارز، ثبات نسبی ایجاد و رشد قیمت ها هم متوقف و برخی کالاهای خاص هم به صورت موردی مدیریت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اختصاص 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی در سال گذشته با اشاره به اینکه 70 درصد این میزان در حوزه کالاهای اساسی و به ویژه مواد غذایی بود که با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی تامین شد و در اختیار مردم قرار گرفت، گفت: 23 درصد آن هم در حوزه دارو و درمان بود که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدیریت شد.

 

وی ادامه داد: یک درصد هم در حوزه کاغذ بود که وزارت ارشاد مسئول آن بود و 6 درصد هم برای لاستیک و خمیر کاغذ بود که وزارت صنعت​،​ معدن و تجارت مسئول آن بوده است.

 

رحمانی با اشاره به وجود برخی انتظارات برای اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی به برخی کالاها گفت: در زمانی که دولت، این سیاست را اتخاذ کرد بحث ممنوعیت و محدودیت مطرح نبود اما در 16 مرداد 97 سیاست های جدید ابلاغ شد.

 

وی با بیان اینکه واردات 1339کد تعرفه کالا ممنوع شد و دولت تصمیم گرفت ارز 4 هزار و 200 تومانی را فقط به کالاهای اساسی اختصاص دهد، افزود:​ کالاهایی که مشمول ارز 4 هزار و 200 تومانی نشدند حدود 2 برابر نسبت به کالاهایی که این ارز را دریافت کردند رشد قیمت داشتند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر بخواهیم سیاست های اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی به اهداف مورد نظر خود برسد باید شبکه توزیع هم در دست دولت باشد، گفت: هر جا نرخ ها چند نرخی شد حتما فساد، رانت و نابسامانی پیش می آید.

 

رحمانی در ادامه این برنامه خبری خصوصی سازی را از سیاست های دولت برشمرد و افزود:​ مجلس و دولت برای پرداخت ارز 4 هزار و 200 تومانی اتفاق نظر دارند اما در مورد چگونگی و ساز و کار توزیع آن بحث وجود دارد.

 

وی همچنین درباره بازار خودرو و صنعت خودرو گفت: این صنعت مانند هر بخشی دیگر مشکلاتی دارد و همچنین وضعیت فعلی خودرو در شان ملت ایران نیست اما نباید صنعت خودروسازی را تعطیل کرد. اینگونه نیست که از صنعت خودرو حمایت ویژه ای داشته باشیم بلکه این صنعت هم مانند دیگر صنایع است و ما وظیفه داریم از همه صنایع حمایت کنیم تا تولید، رونق بگیرد.

 

وزیر صنعت،​ معدن و تجارت با اشاره به اینکه طرح ساماندهی خودرو در حال انجام است، افزود: هدف از اقدامات این است که از وضع موجود به وضعی برسیم که در شان ملت ایران باشد و این موضوع به گذشت زمان نیاز دارد.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده خودرو یعنی قیمت محاسباتی و قیمت بازار داريم،​ اضافه کرد: در حال حاضر به علت نوسانات حوزه کلان اقتصادی مانند ارز و جنبه های روانی بازار،​ برخی تقاضاها برای حفظ ارزش پول به طور غیرواقعی ایجاد شد.

 

رحمانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 6 میلیون تقاضای خرید خودرو داشتیم، گفت: این در حالی است که کل تولید خودرو، در سال، یک میلیون دستگاه است.

 

وزیر صمت در ادامه درباره نتایج قیمت گذاری خودرو بر مبنای 5 درصد زیر حاشیه بازار اینگونه توضیح داد: خودرو از آبان تا اسفند پارسال تاکنون 5 تا 15 درصد کاهش قیمت داشت و از اسفند پارسال با موج دوم افزایش قیمت مواجه شدیم اما اکنون این روند کاهشی شده است. کاهش سود سپرده های بانکی از اسفند پارسال یکی از علل افزایش قیمت در موج دوم بوده و اکنون به علت کنترل نرخ ارز، قیمت ها کاهشی شده است.

 

رحمانی ادامه داد: خودرو پراید هزار و 660 دلار وابستگی ارزی دارد. داخلی سازی این قطعات را آغاز کردیم و هر قدر ارزبری کمتری شود تاثیر نرخ خودرو از نوسانات نرخ ارز کمتر می شود. ساخت داخل و اصلاح ساختار را جدی گرفتیم و از خودرو ساز خواستیم اموال غیر تولیدی نداشته باشند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم اصلاح صنعت خودرو تاکید کرد و با اشاره به اینکه این وزارتخانه در راستای رسیدن به این مهم جدی است، ​گفت: هر کدام از خودرو سازان بزرگ مکلف شدند اموال غیرتولیدی خود را بفروشند و از این محل، حداقل 1000 میلیارد تومان برای رونق تولید، تامین کنند.

 

رحمانی با اشاره به اینکه میانگین تولید روزانه خودرو، 4 هزار دستگاه است، گفت: همیشه تعدادی خودرو در پارکینگ های خودروسازان موجود است و اکنون هم به علت تحریم و کمبود برخی قطعات، تعدادی خودرو در پارکینگ ها موجود مي باشد که مشکل آن در حال حل شدن است. ​همزمان با تولید،​خودروهای پارکینگ تحویل مشتریان می شود.

 

رحمانی قیمت تمام شده پراید 111 را 35 تا 36 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: قیمت بازاری آن اکنون حدود 50 تا 51 میلیون تومان است. در پی آن هستیم تا شرایط عادی و کیفیت و تنوع و تیراژه خودرو، اصلاح شود.

 

وزیر صنعت با اشاره به اینکه طرح ساماندهی و برنامه دو ساله داریم، تاکید کرد: خودرو سازی را به اهلش واگذار می کنیم تا اصلاح شود. شاه بیت سیاست ما در سال 97 حفظ وضع موجود تولید بود اما امسال علاوه بر آن ​نهضت ساخت داخل است.

 

وی در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی درباره نرخ رشد صنعت اینگونه توضیح داد: نرخ رشد صنعت تا پایان امسال می تواند افزایش یابد و مثبت شود. سال گذشته نرخ رشد صنعت، منفی بود و حجم تولید کاهش یافت. همچنین سال گذشته 24 هزار و 414 مورد برای کارهای صنعتی جواز گرفتند که در مقایسه با سال پیش از آن، 16 و هشت دهم درصد افزایش و از نظر اشتغال هم 15 و نیم درصد افزایش داشته است.

 

رحمانی با اشاره به اینکه پروانه بهره برداری در سال 97 نسبت به سال 96، هفت درصد افزایش داشت، افزود: در اشتغالزایی هم 2 و 2 دهم درصد مثبت بود. این نشان می دهد مردم امیدوارند و برای کار تولیدی انگیزه دارند. اما حجم تولید کاهش یافت و به همین علت رشد صنعت، منفی شد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال بنا داریم در حوزه تولید قطعات، 400 میلیون دلار داخلی سازی کنیم، گفت: برای عملی کردن این سیاست به نقدینگی و سرمایه در گردش نیاز داریم.

 

وی با تاکیر بر این نکته که بر اساس قانون، حداقل 40 درصد تسهیلات بانکی باید به صنعت و معدن داده شود، گفت: طبق آمار در سال 97، حدود 28 درصد عملی شد و بر اساس آمار ما، این رقم حتی کمتر بوده است این در حالی است که تامین نقدینگی برای رونق تولید، حیاتی است اما بانک ها معمولا علاقمند هستند به دلالان و علاقمندان کار بازرگانی که پولدار هستند تسهیلات دهند زیرا بازگشت این تسهیلات در آنها بیشتر است.

 

رحمانی با تاکید بر اینکه محور باید تولید باشد، خاطرنشان کرد: باقی سیاست ها باید با تولید هماهنگ شود اما اکنون در برخی از بخش ها این گونه نیست./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت جنوب کرمان جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي گام دوم انقلاب جشنواره نمایشنامه نویسی ارز ۴۲۰۰ تومانی وزیر صنعت قیمت خودرو وزیر صنعت معدن و تجارت خودرو رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)

به گزارش صدای ایران از عصر ایران کمپانی جی‌ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می‌شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودرو‌های سواری و کار و تجاری فعالیت کرده و بیشتر محصولاتش نیز هم اکنون در بازار ایران حضور دارند. برای نمونه می‌توان به جک S ۵ اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوور‌ها را به خود اختصاص دهد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که معروفیت برند جی‌ای سی در ایران با فروش بی نظیر S ۵ رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد.



جی‌ای سی در سال‌های اخیر علاوه بر تولید خودرو‌های متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت‌های چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. حضور جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می‌تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

در سال‌های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو‌ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل‌های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی‌ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگو‌های نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد.


با ورود به غرفه جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه‌ای جی‌ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی‌های خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند.

کانسپت DE Fine 

به طور کلی جی‌ای سی ۴ پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن‌ها پلتفرم DI که مختص خودرو‌های کوچک و متوسط مانند EV۳ است، تجاری سازی و به مرحله تولید رسیده است. 

نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش‌های نهایی طراحی شان را سپری می‌کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودرو‌های آفرودی و MPV‌ها کاربرد خواهند داشت.

جی‌ای سی با چه خودرو‌هایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم‌ترین خودرو‌های این برند که احتمالاً به زودی در خیابان‌های ایران تردد خواهند کرد می‌توان EV۳ را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودرو‌های هاچ بک و درون شهری، می‌تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خصوصا بانوان قرار گیرد. جک EV۳ دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری‌های استوانه‌ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی هاچ بک جک ۳ EV

دیگر محصولی که در غرفه جی‌ای سی معرفی شد، X۸ بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر اعلام می‌شود و در نهایت از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

محصول X۸

JS۶ هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS۶ قرار است در نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود. 




شرکت جک علاوه بر خودرو‌های سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ‌های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاورد‌های خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ را نیز برای اولین بار معرفی کرده است.

T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی


در بخش دیگری از غرفه، ون RF۸ که یک MPV محسوب می‌شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت. آرایش صندلی‌ها در این MPV به صورت ۲+۲+۳ بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می‌توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوور‌ها و SUV‌های خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو