Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان شامگاه روز سه شنبه در جلسه مناسب‌سازی معابر عمومی ویژه معلولین که به ریاست فرماندار هشترود برگزار شد، با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی اماکن عمومی در شهر برای معلولین، جانبازان و سالمندان گفت: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر با افزایش سن سالمندی در شهرستان مواجه هستیم و پیش بینی می‌شود طی سال‌های آتی نرخ سالمندی در هشترود به ۳۰ درصد برسد که این مسئله لزوم توجه به مناسب سازی امکان و فضاهای شهری را بیش از پیش آشکار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مناسب سازی امری عقلی، شرعی، عرفی و قانونی می‌باشد گفت الزام قانونی این مسئله در مصوبات هیئت وزیران، قوانین، آئین‌نامه‌ها و ضوابطی است که دستگاه‌های مربوطه را ملزم به اجرای اصول مربوط به مناسب‌سازی می‌کند اما باید توجه داشت که نگاه سخت‌افزاری صرف در امر مناسب‌سازی به تنهایی جوابگو نخواهد بود مادامی که تغییر در نگاه شهروندان نسبت به رعایت قوانین صورت نگیرد.

وی ادامه داد: از این رو لازم است فرهنگ قانون‌پذیری و قانون‌گرایی از طریق آموزش، خصوصاً در مدارس، دانشگاه‌ها و فضاهای مجازی تبدیل به فرهنگ عمومی مردم شهر شود تا در حفظ و حراست از زیرساخت‌ها و نگهداری آن‌ها بکوشند.

فرماندار هشترود سپس گفت: مردم همچنان که حقوقی دارند متناسب با این حقوق در قبال شهر، جامعه و کشور خود مسئولیت‌هایی هم دارند که می‌بایست در برابر سرنوشت جامعه خود احساس مسئولیت کنیم.

وی تاکید کرد: این مسئله زمانی به درستی محقق خواهد شد که مردم نسبت به مسئولین خود اعتماد داشته باشند و اعتماد زایی جز از طریق انجام درست مسئولیت‌ها از طرف مسئولین محقق نخواهد شد.

فرماندار هشترود با تاکید بر اینکه باید در حل مسائل و مشکلات شهر نگاه انسان‌محور داشته باشیم گفت: متأسفانه شهر به جای اینکه محلی برای زندگی توأم با آرامش انسان‌ها باشد به محلی برای انتقال ترافیک گسترده ماشین‌ها از نقطه‌ای به نقطه دیگر بدل شده چراکه اساساً رویکرد ما در برنامه‌ریزی‌های شهری مبتنی بر آرامش انسان‌ها نبوده است.

وی افزود: در محیط‌هایی که طبیعت سالم بوده و زیبایی آن حفظ شده افراد به صورت ناخودآگاه و داوطلبانه در حفاظت از آن می‌کوشند اما متأسفانه در بخش‌هایی از شهر فضا به قدری نامناسب می‌باشد که اصلاح‌پذیری را امری غیرقابل امکان تصور می‌کنیم و این یعنی عادی سازی مشکلات از طریق عدم پرداخت به آن‌ها، ذهنیت‌هایی که به سبب انباشت مشکلات فکر برون رفت و حل آن را پس زده و به راحتی نمی‌پذیرند، طبیعتاً مشارکتی در برون رفت از این مشکلات هم نخواهند داشت.

وی گفت: از این رو لازم است تمامی تلاش خود را انجام دهیم تا ضمن تغییر این نوع نگاه در بین مردم از طریق اقدامات ملموس آن‌ها را راغب و علاقه‌مند به مشارکت در حل مشکلات شهر کنیم.

کد خبر 4656522

منبع: مهر

کلیدواژه: هشترود مناسب سازی معابر سالمندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم

رئیس سازمان صداوسیما در مورد آخرین وضعیت حق پخش تلویزیونی صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، پیمان جبلی در حاشیه مراسم جشن بهترین های ورزش در سال ۱۴۰۲ در مورد آخرین وضعیت حق پخش و همچنین دلیل تصاویر بد در برخی از مسابقات فوتبال در برخی شهرستان ها صحبت هایی را مطرح کرد:

من این مژده را به طرفداران ورزش به خصوص فوتبال میدهم که همراه با وزارت ورزش در حال تدوین آیین نامه حق پخش هستیم.

پس از تصویب برنامه هفتم توسعه ما حداکثر شش ماه فرصت داریم که حق پخش را تعیین تکلیف کنیم.

از هموطنان عزیزمان برای ارائه کیفیت پایین تصاویر مسابقات فوتبال عذرخواهی میکنم.

بعضی از مراکز استان های صدا و سیما از قابلیت فیلمبرداری HD متاسفانه برخوردار نیستند.

ما برای اینکه به وضعیت مطلوب برسیم در حال تجهیز واحد های سیار HD هستیم که مسابقات با کیفیت مطلوب تقدیم هموطنانمان شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت