Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکنون عمل جراحی قلب با استفاده از دستگاه پمپ قلب و ریه که عملکرد قلب و ریه بیمار را انجام می‌دهد، پس از ایست قلب انجام می‌شد اما در این شیوه جدید از دستگاه پمپ قلب و ریه به دلیل عوارض احتمالی بر روی بیمار استفاده نمی‌شود.

رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) روز چهارشنبه درباره این شیوه جدید به خبرنگار علمی ایرنا گفت: عمده اعمال جراحی قلب باز در دنیا با استفاده از دستگاه مذکور انجام می‌شود که این روش می‌تواند باعث بروز عوارض احتمالی ناشی از استفاده از دستگاه پمپ قلب و ریه در بیمار و همچنین باعث خروج ارز از کشور به ویژه در شرایط تحریم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سام زراعتیان‌نژاد دوانی افزود: مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) با توجه به داشتن بخش دیالیز فعال، با تعداد زیادی از بیماران دیالیزی مبتلا به عفونت دریچه قلب (آندوکاردیت) مواجه است و برای کاهش عوارض احتمالی دستگاه پمپ قلب و ریه اقدام به انجام اعمال جراحی قلب در بیماران مبتلا به آندوکاردیت (عفونت قلب) بدون استفاده از این دستگاه کرده است.

این‌گونه اعمال جراحی با توجه به کثرت بیماران در مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) توسط دکتر سام زراعتیان‌نژاد دوانی و دکتر ناصر جلیلی فر، فوق‌تخصص جراحی قلب با استفاده از روش فوق به اجرا درآمد.

خانم چهل ساله‌ای طی چند روز گذشته در این مرکز با تشخیص آندوکاردیت دریچه تری‌کوسپید (سه‌لتی) و سندروم ورید اجوف فوقانی تحت عمل جراحی قلب بدون استفاده از دستگاه پمپ قلب و ریه قرار گرفته و دوران بعد از عمل را به خوبی می‌گذراند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن

.پایتخت یونان، آتن، از راه‌اندازی سیستم پرداخت‌های چندوجهی و بدون تماس برای بهبود تجربه حمل‌ونقل عمومی برای مردم محلی و گردشگران تا پایان سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان حمل‌ونقل شهری آتن در حال راه‌اندازی یک سیستم دریافت کرایه در وسایل‌نقلیه عمومی شهر است که تردد را تسهیل و حمل‌ونقل عمومی را در دسترس‌تر می‌کند. در مرحله اول اجرای این سیستم کاربران اتوبوس‌های فرودگاه بین‌المللی آتن می‌توانند کرایه ۵.۵ یورویی خود را با استفاده از کارت بانکی بدون تماس یا کیف پول موبایل پرداخت کنند. این امر به سرعت با عرضه کامل خدمات سیستم جدید به مترو، تراموا، ترالی‌بوس و اتوبوس در شهر دنبال می‌شود.

اجرای این سیستم نمونه‌ای از چگونگی بهره‌گیری از یک ماژول دسترسی امن مجازی برای بهبود کارت‌خوان‌های قدیمی‌تر، همچنین کاهش هزینه‌های سرمایه و زمان ارائه خدمات است. سیستم جدید پرداخت کرایه حمل‌ونقل آتن یک افزونه ماژولار کوچک است که درون دستگاه‌های اعتبارسنجی موجود در وسایل‌نقلیه جای می‌گیرد تا پرداخت‌های حلقه باز حمل‌ونقل را فعال کند. این سیستم می‌تواند بدون تغییرات عمده در سخت‌افزار یا نرم‌افزارهای دستگاه‌های موجود با کاهش اتکا به تأمین‌کنندگان مالی برای ایجاد تغییرات عمده و جزئی در ترمینال‌ها و دستگاه‌های دریافت کرایه موجود همراه باشد و با همکاری چندین متخصص پردازش پرداخت‌های حمل‌ونقل آتن در همکاری نزدیک با سهامداران کلیدی مانند بانک ملی یونان در دست اجرا قرار دارد.

پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز فاز اول این پروژه در پایان سال ۲۰۲۴، شهروندان و گردشگران را از تجربه ارتقا یافته سفر در منطقه کلان‌شهری آتن بهره مند خواهد کرد.

کد خبر 751046

دیگر خبرها

  • بازسازی امامزاده ابراهیم(ع) نیازمند استفاده از تمام ظرفیت ها است
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو
  • از فصل گرما بدون خاموشی تا سرعت گرفتن افتتاح پروژه‌های عمرانی در نصف جهان
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر