Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سردار سرتیب دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده سه شنبه شب در نشست مشترک ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر و حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس گناباد افزود: مناطق متقاضی انتقال و تشییع پیکر شهدای گمنام باید بعد از کسب موافقت، نخست نسبت به احداث یادمان برای شهدا اهتمام ورزند در غیر این صورت امکان تحقق این امر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این برای ما قابل تحمل نیست که در برخی از مناطق استان خراسان رضوی با گذشت چند سال از خاکسپاری شهدای گمنام در آنها هیچ یادمانی برای این شهدا احداث نشده و تنها به سنگ مزاری برای شهیدان بسنده شده و از جمله این مناطق بخش کاخک گناباد است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از مجموع بیش از ۳۰۰ شهید گمنام که تاکنون در ۹۵ نقطه استان خراسان رضوی خاکسپاری شدند، ۶۵ نقطه دارای یادمان و ۳۰ منطقه فاقد یادمان است.

یوسفعلی زاده افزود: ۸۰ مدل طرح برای یادمانهای شهدای گمنام توسط اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان با هزینه از ۵۰۰ میلیون ریال ت ا ۲۰ میلیارد ریال طراحی و تدوین شده است و شهرستانهای متقاضی می توانند از آنها استفاده کنند.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ و رشادتهای دوران جنگ تحمیلی از تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد و گفت: در این دانشنامه سوابق رزمندگان و ایثارگران شهرستانهای مختلف جمع آوری می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بیشتر جوانان رونالدو را به خوبی می‌شناسند ولی نسبت به شناخت سرداران شهید و رشادتهای آنها شناخت و درک کافی ندارند و باید با بهره گیری از ظرفیتهای بخشهای گوناگون و فضای مجازی و کتب این جانفشانی ها و اقدامات شاخص در دفاع از سرحدات میهن اسلامی برابر دشمن متجاوز بعثی به مردم و جوانان انتقال یابد و در حوزه نثر ادبی دفاع مقدس محدودیت وجود ندارد و هر منطقه می‌تواند با استفاده از ظرفیت نویسندگان در این زمینه اقدام کند.

یوسفعلی زاده بر اهتمام بیشتر مسئولان و دست اندرکاران مدیریت شهری استان برای تبلیغ محیط شهری متناسب با مضامین دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: باید راهبرد مقاومت منطبق با شاخصه‌های شهدا و ایثارگران در برابر ترفندهای دشمنان در جامعه و بین نسل جوان گسترش یابد و معرفی شود و نگذاریم فرهنگ سازش برابر دشمن جایگزین فرهنگ مقاومت شود.

وی فراخوان نخستین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی از ۲۹ بهمن سال گذشته تا مردادماه امسال را یادآور شد و افزود: تاکنون ۱۱۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و آثار منتخب در آیین اصلی جشنواره که شهریورماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود به نمایش در می آیند.

او ادامه داد: شهرستانهای خراسان رضوی تا سال گذشته فاقد دفاتر فعال نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بودند و وظایف این بخش از طریق اداره کل مربوطه در مرکز استان پیگیری می شد ولی از اسفندماه پارسال دفاتر نمایندگی در همه شهرستانهای استان فعال و ۲۴ وظیفه برای آنها ترسیم شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد هم گفت: تاکنون ۷۰۰ نفر در گروه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان سازماندهی شده اند و ۴۵۰ نفر آن آموزشهای لازم را فراگرفته اند و ۳۰۰ ضابط بسیجی هم برای انجام این فریضه آموزش دیدند.

سرهنگ پاسدار علی ابراهیم زاده با اشاره به نارضایتی شهروندان از برخی مظاهر بد حجابی در مجتمع های تجاری و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گناباد خواستار اهتمام بیشتر به انجام امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان شد.

فرماندار گناباد نیز گفت: با توجه به پیشگامی گناباد در زمینه فعالیتهای معراج شهدا در دوران دفاع مقدس در سطح کشور یادمان دائمی معراج شهدای این شهرستان با تاکید استاندار خراسان رضوی با عنوان معراجی ها احداث می شود.

حامد قربانی ترویج فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس را از ضرورتهای مقابله با ترفندهای دشمنان یاد و بر هم افزایی بخشهای مختلف در این زمینه تاکید کرد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد با شش هزار و ۵۰۰ رزمنده و ۳۵۷ شهید، هزار و ۵۵۰ جانباز و ۲۷ آزاده دوران دفاع مقدس در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و تاکنون در هفت نقطه این شهرستان شهدای گمنام تدفین شده اند.

۲۰۹۵/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان

 مسؤول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان در جلسه تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان درخصوص جزئیات مراسم تشییع و تدفین این شهدا گفت: پیکر پاک ۳ شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده‌اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام در شهر اصفهان تشییع خواهند شد.


روح‌اله حکیمی‌فردافزود:  مراسم تشییع این شهیدان والامقام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۹:۰۰ صبح از فلکه فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.


او  اصفهان با بیان اینکه هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده، گفت: این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده‌هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس