Web Analytics Made Easy - Statcounter


سردار محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه طی سخنانی اظهار داشت: ما مجموعه رزمندگان، پاسداران و بسیجیان در موضوعات مأموریتی قرارگاه نجف اشرف در چند سال گذشته با توجه خوبی که فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه به این قرارگاه داشته‌اند، به لطف خداوند متعال اقدامات زیرساختی خوبی هم در مناطق مرزی و هم در مناطق امنیتی انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع قرارگاه نجف 372 کیلومتر مرز استان کرمانشاه با کشور عراق و حدود دوهزار کیلومتر مربع مناطق سرزمینی اورامانات و شهرستان دالاهو و... را تحت سیطره مأموریتی دارد و مأموریت‌های سپاه را در این مناطق دنبال می‌کند.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در قرارگاه نجف در راستای ایجاد امنیت پایدار تصریح کرد: نتایج کارهای انجام شده و اقدامات زیرساختی هم در مرز و هم در مناطق امنیتی بسیار خوب بوده و این توفیق حاصل تلاش همکارانم در قرارگاه و نیروهای سپاه در منطقه و پشتیبانی خوب فرماندهان نیروی زمینی و سپاه بوده است. به عبارتی، میتوان گفت در سال‌های پس از جنگ تحمیلی عوامل ضد انقلاب تلاش می‌کردند تا در این منطقه دست به اقدامات ضد امنیتی بزنند. پس از آنکه این منطقه مورد توجه سپاه و نیروهای امنیتی قرار گرفت.

سردار عظیمی افزود: با اقدامات بسیار خوب و استفاده درست از برخی پیشکسوتان سپاه در منطقه که از نیروهای بومی و هم از نیروهای اعزامی بودند، امروز وضعیت ما خیلی بهتر شده و فرایند اقدامات عملیاتی معکوس شده است؛ برای نمونه در سال 1395 با گروهک پژاک درگیری داشتیم، همچنین با تیمی 31 نفره از داعش درگیری داشتیم که در عمده این درگیری‌ها تلفات نداشتیم و ضربه‌های سنگینی به تروریست‌ها در مناطق مرزی وارد کردیم و مانع اقدامات آنها شدیم.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف ادامه داد: امروز با وجود اینکه حجم فعالیت گروه‌های تروریستی چه در مرزهای اقلیم و چه در مرزهای دولت مرکزی به شدت افزایش یافته، ناامنی به صورت کاملاً محسوس از بین رفته است. به عبارتی کاملاً رصد می‌شود که کدام سرویس‌های آمریکایی، غربی و صهیونیستی یا ارتجاع عربی پشت اقدامات گروه‌های تروریستی هستند. همه آنها برای کشاندن ناامنی به داخل کشور تلاش می‌کنند، اما اقدامات سپاه خنثی‌ کننده بوده است. اقدامات زیرساختی کماکان ادامه دارد و برای مدیریت بیشتر مرزها همکاری‌های خوب استاندار کرمانشاه مهندس «بازوند» سبب شده است این امور تا اندازه‌ای پیش برود؛ البته برای مدیریت بهتر مرزها همکاری‌های بیشتر دولت لازم است.

وی اظهار داشت: دشمنان از همه ظرفیت‌های خود برای ایجاد ناامنی در کشور در هر سطحی که برایشان امکان‌پذیر است، استفاده می‌کنند؛ اما با مجاهدت نیروهای امنیتی و تلاش مردم عزیزمان در اورامانات هم مردم کرد اهل حق و هم مردم کرد اهل تسنن که با همه توان پای دفاع از انقلاب بوده و هستند، دغدغه‌های ما کمتر شده است. امروز حجم زیادی از بسیجیان طرح امنیت ما از نیروهای بومی این منطقه هستند. 1300 شهید دفاع مقدس استان کرد اهل تسنن هستند و 700 شهید هم اهل حق هستند. امروز دشمن نمی‌تواند ناامنی ایجاد کند اگرچه عمده تلاش آنها کشاندن ناامنی به داخل مناطق کشور است. همه سرویس‌ها در مناطق مختلف از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند.

سردار عظیمی با بیان اینکه با توجه به شرایطی که هم در اقلیم و هم در محدوده دولت مرکزی عراق وجود دارد، کنترل مرزها از توان دولت مرکزی و دولت اقلیم خارج است، عنوان کرد: به عبارتی امنیت مرزهای آنها را هم همین بچه‌های سپاه و نیروهای مسلح، تأمین می‌کنند؛ از طرفی وضعیت منطقه سبب شده است تا این منطقه جولانگاه سرویس‌های خارجی برای تقویت تروریست‌ها به منظور ضربه زدن به ایران شود. البته نباید منکر این شد که تفاوت نگاه به گروه‌های تروریستی به ویژه در منطق اقلیم کردستان در مجموعه‌های امنیتی آنها با ما وجود دارد. در عین اینکه جمهوری اسلامی در بسیاری از اوقات منجی آنها بوده، اما نگاه‌های آنها مخالف مباحثی است که مدنظر جمهوری اسلامی قرار دارد.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف گفت: در سطح منطقه مطمئناً بسیاری از گروهک‌ها و تیم‌های تروریستی با استفاده از شرایط منطقه و ایجاد تعصب‌های قومیتی و نیز بهره بردن از ضعف‌های اقتصادی و محرومیت‌های منطقه به دنبال جذب نیروهای بومی و عضوگیری هستند و این از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته است؛ اما همه همّ و غم و تلاش سپاه در منطقه این است که با محرومیت‌زدایی و نیز خدمت‌رسانی به مردم منطقه جوابگوی خدمات و وفاداری مردم این منطقه به نظام جمهوری اسلامی باشد. گفتنی است، تلاش‌های زیادی هم در این راستا انجام شده است؛ اما باید توجه داشت که همه عوامل برای این منظور دست سپاه نیست.

وی خاطرنشان کرد: دشمن هم در سوی دیگر برای این منظور مشغول است و از تعصب قومی و مذهبی با هزینه‌های گزاف به دنبال عضوگیری است.سپاه در منطقه از همه ظرفیت خود استفاده می‌کند و به طور قطعی اگر این حجم خدمات و فعالیت سپاه نبود، با گسترش شدید تبلیغات و عضوگیری و نیز فعالیت‌های ضد انقلاب از آن طرف مرزها که حامیانی به شدت جدی هم دارد، وضعیت خیلی بدی برای این مناطق شاهد بودیم که به حمدلله سپاه وظیفه خود دانست و وارد شد و مانع هرگونه تشکیل کانون ناامنی در منطقه شد. الآن برآورد اطلاعاتی دقیق از دشمن نشان می‌دهد، بعضاً اینها در اهداف خود به حداقل‌ها هم نرسیده‌اند؛ با این حال ما معتقدیم باید برای ارتقای امنیت روز و شب کار کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سپاه پاسداران داعش گروهک پژاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی یک سال اخیر با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان چندین تیم تروریستی در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه خوشبختانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات اشراف اطلاعاتی خوبی در استان کرمان بر مسائل مختلف امنیتی دارند، گفت: دستگاه قضایی استان همواره حمایت و پشتیبانی از نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی را در دستور کار خود قرار دارد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان اظهار کرد:خوشبختانه تعامل، همکاری، هماهنگی و هم افزایی خوبی بین جامعه اطلاعاتی کشور وجود دارد و بایستی این ارتباطات روز به روز تقویت شود.

وی با اعلام اینکه سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان جز رده‌های موفق در کشور است، عنوان کرد: بسیاری از مردم و مسئولان از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بدلیل محرمانه بودن مطلع نمی‌شوند، اما همواره ما و مردم قدردان اقدامات شبانه روزی و مجاهدت‌های خاموش شما سربازان گمنام امام زمان (عج) در تامین امنیت جامعه هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:دشمن همواره بدنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تلاش می‌کند در شرایطی که توان حمله نظامی مستقیم به کشور را ندارد از طریق تقویت و تجهیز گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی در کشور ایجاد ناامنی کند و این کار سیستم‌های اطلاعاتی وامنیتی را دوچندان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی به جنایت دلخراش گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد:طی یک سال اخیر با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان چندین تیم تروریستی در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته اند و قبل از هرگونه عملیات تروریستی عوامل ناامنی شناسایی و دستگیر و تیم‌ها متلاشی شده اند. اما باید تلاش کنیم حتی یک مورد اقدام ناامنی نیز در استان و کشور صورت نپذیرد.

وی به سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ماندگارترین تصمیمات امام راحل (ره) دستور ایشان مبنی برتشکیل سپاه پاسداران بود و امروز پس از چند دهه شاهد برکات این تاسیس ماندگار هستیم و مردم به خود می‌بالند که چنین سپاه مقتدری در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد:سپاه پاسداران امروز تنها در بخش نظامی در اوج اقتدار نیست بلکه شاهد اقدامات بسیار بزرگی از سوی سپاه در زمینه‌های مختلفی از جمله محرومیت زدایی و سازندگی در کشور هستیم.

وی گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با دشمن هیچ ابایی ندارد و عملیات غرور آفرین نیرو‌های مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی حاوی پیام مهمی به کشور‌های منطقه و جهان بود و آن اینکه ایران اسلامی در تامین امنیت شهروندانش باکسی مماشات و تعارف ندارد و دشمنان ما این پیام را دریافت کرده اند و قطعا محاسبات دنیا از این پس تغییر خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: اقدامات اخیر نیرو‌های مسلح موجب تقویت انسجام ملی در کشور شده است و باید از این فرصت در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم بهره برد.

وی با بیان اینکه همانگونه که نیرو‌های مسلح ما در عرصه عمل افتخار آفرین هستند، افزود:در عرصه اطلاعاتی نیز نیرو‌های امنیتی ما در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حال مبارزه با سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های متخاصم هستند.

صدور آراء قاطع از سوی قضات موجب ایجاد امید در جامعه می‌شود

رئیس سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان نیز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضایی همواره به ما در انجام ماموریت‌ها کمک کرده است و نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت آمیز بودن کار‌ها داشته است.

وی اظهار کرد: در پرونده‌های امنیتی و بزرگ صدور آراء قاطع از سوی قضات شجاع و انقلابی استان کرمان موجب ایجاد امید در جامعه و انگیزه برای همکاران ما برای انجام سایر ماموریت‌ها در سازمان اطلاعات سپاه استان می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس