Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:45:49 GMT

رشد ۶۴۵ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۵۶۱۹

رشد ۶۴۵ واحدی شاخص کل بورس

بورس و اوراق بهادار در ادامه روند صعودی خود در روز گذشته معاملات خود در آخرین روز از هفته معاملاتی منتهی به ۱۳ تیر را با روند صعودی آغاز کرد و شاخص کل در آغاز معاملات رشد ۶۴۵.۰۲ واحدی داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس و اوراق بهادار در ادامه روند صعودی خود در روز گذشته معاملات خود در آخرین روز از هفته معاملاتی منتهی به 13 تیر را با روند صعودی آغاز کرد و شاخص کل در آغاز معاملات با رشد ۶۴۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۲ واحدی در جایگاه ۲۴۸ هزار و ۹۲۰ واحد قرار گرفت.

 

نمادهای خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، سفارس - سيمان فارس و خوزستان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان،  خودرو - ايران‌ خودرو، ولساپا - ليزينگ رايان‌ سايپا و وپاسار - بانك پاسارگاد صبح امروز در لیست نمادهای پربیینده بورس قرار گرفته اند که در میان آنها نمادهای وتجارت - بانك تجارت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و وپاسار - بانك پاسارگاد روند نزولی دارند و سایر نمادها بر نماگر تالار شیشه ای با رنگ سبز به نمایش درآمده اند.

 

بر اساس بررسی جداول معاملاتی صبح امروز نمادهای فارس با 380 واحد، وامید با 156 واحد، وصندوق با 105 واحد، رمپنا با 101 واحد و حکشتی با 94 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس امروز (12 تیر) در آغاز معاملات با رشد ۲۰.۵۲ واحدی به پله ۳ هزار و ۲۱۸ واحدی رسید. بر این اساس ارزش کل معاملات از ۷۶۳ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۲۶۲ میلیون سهم طی ۲۱ هزار نوبت معاملاتی است.

 

نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، زشريف - كشت وصنعت شريف آباد، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، دي - بانك دي، حريل - ريل پردازسير و زاگرس - پتروشيمي زاگرس صبح امروز در لیست پربیینده ترین نمادهای فرابورس قرار دارند که در میان آنها تنها نماد زشريف - كشت وصنعت شريف آباد روند نزولی دارد.

این گزارش می افزاید: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (11 تیر) روند صعودی داشت و در ابتدای روز با رشد ۱۷۹.۶۶ واحدی در جایگاه ۲۴۷ هزار و ۳۰۲ واحد قرار گرفته بود. مجموعه داد و ستدهای انجام شده در ادامه روز باعث شد تا در پایان معاملات سومین روز از هفته معاملاتی جاری شاخص کل با رشد 1153 واحدی در جایگاه 248 هزار و 275 واحد قرار بگیرد.

 

بنا بر جداول معاملاتی در این روز شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با 325 واحد صعود معادل 0.47 درصد به 70 هزار و 19 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 713 واحد صعود معادل 1.22 درصد به 59 هزار و 206 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 486 واحد افزایش معادل 1.22 درصد به 40 هزار و 391 واحد، شاخص آزاد شناور با 806 واحد افزایش معادل 0.29 درصد به 279 هزار و 142 واحد، شاخص بازار اول با 158 واحد افت معادل 1.09 درصد به 184 هزار 164 واحد و شاخص بازار دوم با 6884 واحد رشد معادل 1.43 درصد به 488 هزار و 333 واحد رسیده بود.

 

نمادهای پربیینده صبح روز گذشته بورس نمادهای خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، سفارس - سيمان فارس و خوزستان، تاصيكو - سرمايه گذاري صدرتامين، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و ولساپا - ليزينگ رايان‌ سايپا بودند که در ساعات نخست معاملات امروز تنها نماد فولاد - فولاد مباركه اصفهان روند نزولی را برای خود ثبت کردند و باقی نمادها روند رو به رشدی داشتند و در پایان معاملات نمادهای خساپا – سايپا، سفارس - سيمان فارس و خوزستان و تاصيكو - سرمايه گذاري صدرتامين در نمایشگر بورس به رنگ سبز به نمایش درآمدند.

 

(11 تیر) نمادهای فارس با 638 واحد، وامید با 157 واحد، تاپیکو با 145 واحد، مبین با 135 واحد و وبانک با 79 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و رشد منفی نمادهای فولاد با 195 واحد و فملی با 133 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و و به این ترتیب در 261 هزار و 682 نوبت معاملاتی، 2 میلیارد و 822 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 10 هزار و 979 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 941 هزار و 981 میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت خبرگزاری شبستان غنی سازی اوقات فراغت جنوب کرمان اردبیل فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

کد خبر 6093065 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز