Web Analytics Made Easy - Statcounter


علی بختیار که از طرف مجلس در نشست اوپک حضور داشته است، درباره جزئیات برگزاری این نشست بیان کرد: علی رغم اینکه شرایط بسیار سختی در اوپک و نانو اوپک حاکم بود، اما ایران به اهدافی که داشت در این نشست دست پیدا کرد. شرایط به گونه‌ای بود که نه تنها اکثر اعضای اوپک با ایران همکاری نمی‌کردند بلکه بحث یکجانبه گرایی را به جد جلو برده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه اظهار کرد: بسیاری از اعضا هم در این زمینه سکوت می‌کردند. حتی در جلسات دوجانبه‌ای که قبل از برگزاری اجلاس داشتیم خیلی از اعضای اوپک موضع جمهوری اسلامی را تأیید کردند، اما در نشست سکوت کردند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:، اما با همه این اقدامات جمهوری اسلامی ایران توانست حرف خود را در اجلاس اوپک به کرسی بنشاند. بحث‌های مرتبط با تدوین اساسنامه و حق عضویت و سایر خواسته‌های ایران در این نشست محقق شد.

بختیار در ادامه تاکید کرد: سقف تولید طبق ضوابط قبلی مجدداً ۹ ماه دیگر تمدید شد. در عین حال علی رغم همه چالش‌هایی که در فضای دیپلماتیک حاکم بود و رایزنی‌های گسترده‌ای که صورت گرفت، جمهوری اسلامی توانست در اوپک منافعی را که می‌خواهد بدست آورد و این اجلاس برای ما یک اجلاس رضایتمند بود.

یکصد و هفتاد و ششمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک بعدازظهر دوشنبه، ۱۰ تیرماه در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار شد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، اوپک با تمدید توافق کاهش عرضه نفت تا مارس ۲۰۲۰ (۹ ماه دیگر) موافقت کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران اوپک نشست اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از بنرهای تبلیغاتی شانا و امنا در سطح شهر تهران /از لیست‌های دیگر خبری نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود تا، ۹۰ کاندیدای این انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی بلاتکلیف مجلس دوازدهم با یکدیگر رقابت کنند؛ رقابتی که در ۲۲ حوزه و ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود.

در این میان، حوزه انتخابیه تهران ۳۰ کرسی در پارلمان دارد، تکلیف ۱۴ کرسی آن در دور اول انتخابات مشخص شده است اما هنوز ۱۶ کرسی دیگر بلاتکلیف است. در این میان، رقابت شدیدی میان اصولگرایان به راه افتاده و در چند روز گذشته هر کدام از تشکل‌های آن لیست جداگانه‌ای را منتشر کردند.

رزما، شورای وحدت، صبح ایران، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا)، امنا، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران از جمله تشکل‌هایی بودند که در دور دوم انتخابات لیست انتخاباتی خود را منتشر کردند.

فضای شهر اما به مثابه دور اول انتخابات چندان حال و هوای انتخاباتی ندارد و براساس مشاهدات میدانی، در برخی از خیابان‌های مرکز شهر مانند میدان امام حسین(ع)، خیابان سپبهد قرنی، خیابان دماوند و خیابان انقلاب، فقط بنرهای تبلیغاتی لیست جبهه‌پایداری_شانا و لیست امنا به چشم می‌خورد و دیگر خبری از بنرهای تبلیغاتی لیست‌های دیگر اصولگرایان نیست.

از دیگر بنرهای تبلیغات شهرداری برای انتخابات، بنرهایی با عنوان «دوباره برای ایران» و «همه با هم برای وطن» است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904314

دیگر خبرها

  • اسامی ۲۲ حوزه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تصاویری از بنرهای تبلیغاتی شانا و امنا در سطح شهر تهران /از لیست‌های دیگر خبری نیست
  • تلاش برای تحقق وحدت و تقریب جزء اولویت های ماست
  • ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر
  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت