Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس والیبال کشورمان گفت: منتقدی که از این تیم بی نقص ایراد می‌گیرد بهتر است ابتدا خودش را به جای مربی یا بازیکن درون میدان بگذارد بعد انتقاد کند.

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم ملی والیبال کشورمان با کسب رده دومی جدول گروهی جام ملتهای والیبال به دور نهایی این رقابتها راه پیدا کرد. صعودی چشمگیر و البته قابل توجه که موجب خوشحالی اهالی این رشته و البته ورزش دوستان کشورمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب 12 برد از 15 مسابقه سنگین و تنها سه شکست، بیانگر عملکرد خوب بلندقامتان تیم ملی والیبال کشورمان است که از چند روز بعد باید در دور نهایی این مسابقات در شهر شیکاگو به میدان بروند.
مصطفی کارخانه، سرمربی اسبق تیم های ملی والیبال بزرگسالان، جوانان و نوجوانان کشورمان در گفت و گو با دانشجو، درباره این صعود و نحوه تدارک هر چه بهتر برای ورود به دور نهایی حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:
 نتایج تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات جام ملتهای والیبال را چطور ارزیابی کردید؟
 از این بهتر نمی شد نمره قبولی به تیم ملی ایران داد. همه نفرات عالی ظاهر شدند.

 با وجود سه باخت؟
  تیم های بزرگ دنیا هم یکی دو باخت در این دوره آوردند ولی در مجموع کار بچه ها عالی و قابل ستایش بود.

 بیشتر در این باره توضیح می دهید؟
 اعضای تیم ملی 14، 15 بازی بسیار سخت و فشرده را برگزار کردند و اینکه کم نیاوردند و در خدمت تیم بودند و می خواستند برنده باشند اتفاق مثبتی بود و اینکه تفاوت شان نسبت به سالهای گذشته در تورنمنتهای مختلف که شروع بدی داشتیم در این تورنمنت این بود که شروع خوبی داشتیم و آن را تا پایان روی یک نوار رو به رشد حفظش کردیم.

انتظار صعود تیم کشورمان با عنوان دومی را داشتید؟
 این شاید بی سابقه و نادر بود که والیبال ایران به عنوان تیم دوم بالا برود. امیدوارم در جمع شش تیمی که می رویم هم این روند را ادامه بدهیم.

اتفاق مثبت در این دوره برای تیم کشورمان چه بود؟
 خوشبختانه اتفاق مثبتی که برای ما رخ داده این است که نشان دادیم یک تیم منسجمی شده ایم. نشان دادیم پیشرفتهایی داشتیم. نشان دادیم که اگر تیم باشیم و با همین شرایط جلو برویم حرفهایی برای گفتن داریم و می توانیم در این مرحله پایانی هم با مقداری هوشیاری سربلند بیرون بیاییم.

 دور بعدی را چطور ارزیابی می کنید؟
 این مرحله سخت تر است. هر چند در مرحله قبلی عالی بودیم ولی اگر در این مرحله هم بخواهیم فکر کنیم همان مرحله قبلی است اشتباه می کنیم.

چطور؟
باید حواس مان جمع باشد تا بچه ها مزد زحماتشان را بگیرند چون بی نقص بازی کردند. در این دور، هم باید کم اشتباه بازی کنند و هم هوشیاری داشته باشند. ما هم شانس اولی تا سومی داریم و هم چهارمی تا ششمی. این بستگی به این دارد که ما چقدر تلاش کنیم و چه اهدافی در این جام داریم و من حتم دارم با این روحیه ای که بچه ها دارند می روند برای سکو گرفتن.

 در این یکی دو روز دیده ایم که برخی بازیکنان تیم ملی مصاحبه کرده و به طعنه گفته اند از دشمنان تیم ملی بابت بردهای مان عذرخواهی می کنیم؟ چطور می توان از این تیم ایراد گرفت؟
 نه دیگر! اگر کسی بخواهد با این تیمِ خوب دشمنی داشته باشد دور از انصاف است. تیم عالی و بی نقص بازی کرد. هر چند که به هر صورت همیشه یکی دو نفر منتقد هستند که نظر آنها هم قابل احترام است. منتقدان باید بروند در آن میدان قرار بگیرند. یا به عنوان مربی یا بازیکن. بروند در دل مسابقات بایستند و بعد انتقاد کنند.

 چه تدابیری باید برای دور بعدی باید در نظر گرفته شود؟
 کلا کمتر از 10 روز با مسابقات فاصله داریم. تیم باید یک ریکاوری جسمی، روحی و تیمی بشود تا با یک روحیه خوب و قوی و منسجم راهی دور بعدی شود. استراحت کافی و تمرینات مناسب خیلی مهم است.

چه تمریناتی؟
بر مبنای اینکه اگر در این دوره قبلی نقطه ضعف و قوتی داشتند بررسی شوند و بر اساس همان ها جلو بروند. در این دوره همه تیم ها قدرتمند هستند و همه با نفرات اصلی به میدان می آیند ولی باز هم تأکید می کنم ما سوار بر کار هستیم و تیم مان خودش را پیدا کرده است.

اگر از سه باختی که تیم مان آورد یکی را به حساب اشتباه فدراسیون جهانی بگذاریم چرا در دو بازی دیگر برابر آمریکا و برزیل باختیم؟
 یکی بازی با آمریکا بود که برد و باختمان تفاوتی برای مان نداشت. باخت دیگرمان هم در دیدار اول برابر برزیل بود که تیم مان هنوز انسجام و آمادگی لازم را نداشت و حتم دارم اگر باز هم با این تیم ها بازی کنیم می توانیم آنها را شکست بدهیم.

کولاکوویچ در این دوره چه عملکردی داشت؟
کولاکوویچ نسبت به گذشته خودش خیلی بهتر بود. چه در تایم اوت ها چه در تعویض ها یا هر عکس العملی که باید انجام می داد. سرعت عملی که باید می داشت خوب بود و به نظرم همه چیزش درست انجام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارخانه کارشناس والیبال برزیل و لهستان تیم ملی والیبال ایران لیگ ملتهای والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران ظهر امروز پیروزی مقتدرانه دیگری را در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ مقابل تیم قدرتمند ایتالیا رقم زد و توانست راهی جمع چهار تیم برتر جهان شود.
در این دیدار‌ها که در سه دست برگزار می‌شود، تیم ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در رقابتی جذاب مقابل تیم ایتالیا که دارنده سه عنوان قهرمانی دانش‌آموزان اروپا است، در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با حساب ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد و نهایتاً با برتری دو بر صفر به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان راه یافت.
گفتنی است تیم ملی والیبال دانش‌آموزان ایران با کسب چهار پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک و هلند، به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده بود.
در پایان این دیدار، دکتر رشید حسن‌پور بائی سفیر ایران در صربستان و دیگر اعضاء سفارت کشورمان که برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن ویزورا آمده بودند، در حلقه شادی دانش‌آموزان حضور یافتند و در شادمانی آنان برای صعود به جمع چهار تیم برتر جهان شرکت کردند.
یادآوری می‌شود تیم ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی فردا شنبه هشتم اردیبهشت ماه رأس ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف چین تایپه خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان
  • اردوی یک هفته‌ای والیبال ایران در برزیل و ژاپن
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • کارخانه مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد
  • کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • مصطفی کارخانه مشاور عالی و دبیر کمیته فنی شد