Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@11:12:21 GMT

دارویی خانگی برای رفع گرمی و التهاب بدن

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۶۳۹۶

دارویی خانگی برای رفع گرمی و التهاب بدن

 دکتر سید مهدی میرغضنفری افزود: عناب گرچه خواص دارویی شگفت انگیزی دارد، اما خاصیت غذایی ندارد و به دلیل سختی در هضم نباید زیاد از آن استفاده شود.

وی با اشاره به مفید بودن عناب برای گلو، ریه و سینه گفت:، چون عناب طبیعت رو به خنکی دارد برای رفع سوزش و گرفتگی گلو هنگام استفاده زیاد از حنجره مناسب است و افرادی که سخنران، قاری یا مداح هستند بهتر است گهگاهی از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این پژوهشگر طب سنتی، کسانی که در اثر حرارت و گرمی مزاج دچار سوزش ادرار، سوزش مقعد و خارش زیرپوستی می‌شوند یا التهاب حاد کلیه و مثانه دارند یا مبتلا به مشکل کبد گرم و خستگی‌های مزمن شده‌اند بهتر است تحت نظر متخصصان طب سنتی از این میوه استفاده کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به این‌که عناب در سردمزاجان باعث ضعف قوای جنسی می‌شود، اما برای گرم مزاجان فواید بیشتری دارد گفت: مصلح عناب عسل، کشمش و مویز است و بهترین روش استفاده از این میوه برای رفع گرمی و التهاب و سوزش به این شیوه است که افراد ۳-۲ عدد عناب را با یک قاشق زرشک در یک فنجان آب به مدت چند ساعت خیس کنند و بعد آن را له و مخلوط کرده و از صافی رد کنند. مایع به دست آمده که خنک است برای دفع صفرا و جوشش خون و التیام حرارت و التهابات بدنی مفید است.

به گفته وی در میان عناب‌های ریز و درشت و تازه و خشکی که در اغلب عطاری‌ها به فروش می‌رسد انواع درشت‌تر و قرمزتر و آن‌هایی که نیمه‌خشک و خشک هستند بهتر از انواع ریز و تازه آن است.

این متخصص تصریح کرد: در برخی روایات نقل شده که عناب برای تسکین التهاب چشم مفید است، در نتیجه برخی افراد عناب را نرم کرده و با آن سرمه می‌کشند، اما باید گفت: گرچه عناب طبیعت رو به خنکی دارد و برای التهاب چشم می‌تواند خوب باشد، مصرف خودسرانه آن مخصوصا در موارد حساس مثل چشم، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

به توصیه او تجویز گیاهان دارویی فقط باید توسط پزشک حاذق در طب سنتی صورت گیرد.   منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عناب خواص دارویی عناب طب سنتی التهاب بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید

آفتاب‌‌نیوز :

 اخیراً گمرک ایران لیست ۱۰۰ واردکنندۀ نخست به‌لحاظ ارزش دلاری در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد، نکتۀ قابل‌توجهی که در این لیست و بین شرکت‌هایی که بیشترین میزان ارز را در سال گذشته دریافت کرده‌اند به چشم می‌خورد، نقش پررنگ شرکت‌های خودروساز مونتاژی است.

همان‌طور که در پیوست شماره ۲ گمرک مشخص است، اکثر خودروسازان مونتاژی، در لیست بیشترین دریافت‌کنندگان ارز در سال ۱۴۰۲ قرار دارند، به‌عنوان مثال در سال ۱۴۰۲ صنایع خودروسازی مدیران حدود ۱ میلیارد دلار، کرمان موتور حدود ۷۵۰ میلیون دلار، کوروش موتور آریا حدود ۶۳۵ میلیون دلار و بهمن موتور حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند.

واردات ۸.۴ میلیارددلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲

لازم به ذکر است محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک ایران درباره حجم واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال گذشته عنوان داشت: در سال ۱۴۰۲ به‌میزان ۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت از گمرکات ترخیص و وارد کشور گردید.

همچنین رضوانی‌فر اضافه کرد: این میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به‌لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.

وی در خصوص عمده‌ترین شرکت‌های واردکننده اجزاء و قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: صنایع خودروسازی مدیران با ۱۳ درصد، کرمان موتور با ۹.۶۵ درصد و کوروش موتور آریا با ۵.۳۵ درصد از ارزش کل واردات اجزاء و قطعات خودرو، بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.

چرا با تخصیص میلیارد‌ها دلار به شرکت‌های مونتاژکار همچنان بازار خودرو ملتهب است؟

سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است؛ با توجه به سهم بخش خودرو در سبد ارزی کشور، که سهم بسیار قابل‌توجهی است چرا همچنان چالش خودرو در اقتصاد ایران حل نشده است؟ گفتنی است دیگر نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، عدم ایجاد اشتغال برای جمعیت قابل‌توجهی توسط شرکت‌های مونتاژکار با توجه به تخصیص ارز ۳-۴ میلیارد دلاری به آنهاست.

همچنین دیگر نکته‌ای که برخی از کارشناسان مطرح می‌کنند این است؛ آیا این امکان وجود نداشت بخشی از ارز‌های تخصیص داده‌شده به شرکت‌های مونتاژکار صرف واردات خودرو شود؟ چرا که با این میزان ارزی که به این شرکت‌ها تخصیص داده شده است، می‌توان تعداد قابل‌توجهی خودروی باکیفیت وارد کشور کرد که یقیناً می‌تواند از التهابات بازار خودرو بکاهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • اونتادور SVJ ؛ این لامبورگینی طبیعت گرمی دارد! (فیلم و عکس)