Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: صراحتاً می‌گویم سپاه یک عنصر مردمی است و حرف خود را قاطع و انقلابی خواهد زد و این نهاد مقدس تنها یک خط کش دارد و آن‌هم خط کش انقلابی بودن و غیرانقلابی بودن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ فرمانده سپاه الغدیر استان یزد عصر امروز در نشست خبری هفتمین المپیاد ورزشی بسیج مساجد و محلات استان یزد بابیان اینکه انقلاب اسلامی کار خود را با تفکری آغاز کرد که توانست در دنیا تغییرات قابل‌توجهی را رقم بزند اظهار داشت: در بخش اول بیانیه گام دوم انقلاب، حضرت آقا به خصایص و ویژگی‌های خاص انقلاب اسلامی اشاره می‌کنند که یکی از این ویژگی‌ها که حضرت امام (ره) هم آن را مبنای حرکت انقلاب قرارداد «تفکر اسلامی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفکر اسلامی؛ قدرتمندترین تفکر در طول تاریخ بشر

رضا پورشمسی افزود: ویل دورانت در کتاب تاریخ و تمدن خود تفکر اسلامی را قدرتمندترین تفکر در طول تاریخ بشر عنوان می‌کند و می‌نویسد این تفکر توانسته تمدن سازی کرده و امپراتوری‌های بزرگ رم و شاهنشاهی در ایران را از بین ببرد ضمن اینکه در عرصه‌های علمی نیز تحولی جدید و فوق‌العاده در دنیا ایجاد کند

پورشمسی ادامه داد: وقتی مبنای تفکر اسلامی در جامعه جاری و ساری شود می‌تواند تمام عرصه‌های نظام ساز ما اعم از نظام حقوقی، خانواده، تربیتی، آمورشی و... را شکل داده که این نظام‌ها، نهادهای مارا که همان فیزیک دستگاه‌های نظام است شکل می‌دهند و درمجموع نظام مبتنی بر تفکر اسلامی، می‌تواند سبک زندگی ایرانی- اسلامی را برای جامعه رقم بزند.

رویکرد تمام برنامه‌های سپاه الغدیر حرکت در حوزه تفکر اسلامی است

وی در ادامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مولود و بر اساس نص قانون اساسی حافظ انقلاب و دستاوردهای آن بیان کرد و ابراز داشت: این نهاد مقدس تلاش دارد درراستای نظام سازی و نهادسازی، بر اساس تفکر اسلامی حرکت کند چراکه در هر عرصه‌ای که این تفکر ورود پیداکرده شاهد دوچندان شدن برکات آن بودیم و رویکرد تمام برنامه‌های سپاه الغدیر نیز در سایه‌سار تفکری است که امام راحل برای انقلاب ترسیم کرده و آن حرکت در حوزه تفکر اسلامی است

فرمانده سپاه الغدیر استان تصریح کرد: سپاه و بسیج در هر عرصه‌ای که برای حفظ نظام و پیشبرد اهداف مقدس آن، تحول ایجاد کند و درراستای خدمت به مردم باشد به‌عنوان خادم و خدمت‌گزار برای مردم و دستگاه‌های حاکمیتی نقش‌آفرینی و تلاش خواهد کرد که یکی از این عرصه‌ها عرصه ورزش و سلامت است.

پورشمسی تأکید کرد: مدنظر ما آن ورزشی است که در مدل نظام سازی و نهادسازی انقلاب اسلامی برمبنای تفکر اسلامی حر کت کند و برگزاری المپیاد ورزشی بسیج مساجد و محلات نیز در همین راستا قرار دارد.

وی بابیان این مطلب که برگزاری این المپیاد در سال‌های گذشته ازنظر کمیت و کیفیت نشان داده که دارای ویژگی‌های خاصی بوده و دارای آثار برکات ویژه‌ای است اظهار داشت: برگزاری این المپیادها ضمن پرداختن به امر مقدس ورزش، تعالی بخشی جامعه، اسلام و انقلاب را نیز به دنبال داشته است.

فرمانده سپاه استان خاطرنشان کرد: اگر در حوزه ورزش بر اساس تمدن غرب حرکت صورت گیرد آسیب‌هایی را به وجود می‌آورد که بسیاری از آحاد جامعه و مردم متدین را نگران خواهد کرد لذا توان و عزم جدی ما در سپاه و بسیج استان و در کنار تمامی خادمین مردم دارالعباده این است که در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه عرصه ورزش در سایه‌سار تفکر ناب اسلامی حرکت کنیم و تجربه نیز نشان داده در هر عرصه‌ای بر اساس این تفکر حرکت کردیم برکات زیادی را به همراه داشته است.

حرکت برمبنای تفکر اسلامی؛ رسالت مهم خبرنگاران

وی در ادامه رسالت مهم خبرنگاران را حرکت برمبنای تفکر اسلامی برشمرد و اظهار داشت: ما امروز پزشکان حاذق و تألیفات پزشکی معتبر کم نداریم اما اینکه چرا تألیفات شهید دکتر پاک‌نژاد در دانشگاه‌های دنیا موردپژوهش و بررسی قرارمی‌گیرد به این دلیل است که ایشان برمبنای تفکر اسلامی حرکت کرده و قرار گرفتن علم پزشکی درراستای تفکر اسلامی باعث تعالی بخشی آن شده و انشالله باید خبرنگاران عزیز به این نکته توجه داشته و با حرکت براین مبنا بالندگی نظام اسلامی را در عرصه‌های مختلف به نمایش بگذارند.

منش سردار جمیری به‌گونه‌ای بود که کمتر کسی او را غریبه می‌پنداشت

پورشمسی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامی داشت سالروز شهادت چهارمین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی و ارتحال فرزند برومندش، این شهید والامقام را افتخار یزد و یاردی‌ترین امام (ره) خواند و در ادامه به بیان خدمات فرمانده پیشین سپاه الغدیر یزد پرداخت و گفت: سردار جمیری به‌مانند فرماندهان گذشته زحمات زیادی را در طول دوران دوساله مدیریتی‌اش در سپاه استان کشید و اگرچه حضور ایشان در این مقطع زمانی به‌عنوان فرمانده غیربومی قابل‌توجه بود اما نحوه رفتار و منش این فرمانده عزیز به‌گونه‌ای مهمان نوازانه و دوست‌داشتنی بود که شاید کمتر کسی ایشان را به چشم یک فرمانده غیربومی نگاه می‌کرد و یکی از خدمات ارزشمند ایشان همین مکان زورخانه قدس است که با پیگیری‌های سردار فتوحی شروع به کارکرد و باهمت سردار جمیری تکمیل شد و امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین زورخانه کشور در اختیار مردم خوب استان قرار دارد.

حمله به هواپیمایی ایرباس؛ نماد حقوق بشر آمریکائی

فرمانده سپاه استان با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکائی و سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیرماه اظهار سال 1367 اظهار داشت: حمله ناو جنگی وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس خطوط هوایی جمهوری اسلامی با 290 مسافر و خدمه که 66 کودک، 53 زن و 46 تبعه کشورهای خارجی در آن حضور داشتند نماد حقوق بشر آمریکائی است.

جوان‌ترین فرمانده سپاه استانی کشور با اشاره به‌ضرورت جوان‌گرایی و تأکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب براین مطلب گفت: اینکه می‌گویند بنده فرمانده جوانی هستم باید بگویم بر اساس تعریف اداره ورزش و جوانان با 41 سال سن میان‌سال به‌حساب می‌آیم (با خنده) اما آنچه باید در حوزه جوان‌گرایی عرض کنم این است که قطعاً باید از ظرفیت و انرژی فوق‌العاده جوانان بهره ببریم و این تجربه را در دوران دفاع مقدس داشتیم چراکه میانگین سنی فرماندهان ما در آن دوران زیر 25 سال بوده و حضرت آقا هم بیشترین تأکید را در بیانیه گام دوم انقلاب براین موضوع دارند.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که کارکرد سپاه و بسیج مردم محوری است و این جوانان بسیجی هستند که باید پا را در میدان بسیج گذاشته و ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به توصیه سردار سلامی مبنی بر تحت پوشش قرار دادن دایره وسیعی از مردم استان توسط سپاه اظهار داشت: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بنده توصیه کردند خط‌مشی سپاه این است که دایره وسیعی از مردم را پوشش دهد به‌جز عده‌ای انگشت‌شمار از معاندین که تکلیفشان روشن است بنابراین همه مردم و همه جناح‌ها اعم از چپ و راست می‌توانند تحت پوشش سپاه قرار بگیرند.

خط کش سپاه انقلابی بودن و غیرانقلابی بودن است

پورشمسی گفت: صراحتاً می‌گویم سپاه یک عنصر مردمی است و حرف خود را قاطع و انقلابی خواهد زد و این نهاد مقدس به‌عنوان نگهبان و محافظ انقلاب اسلامی و دستاوردهایش تنها یک خط کش دارد و آن‌هم خط کش انقلابی بودن و غیرانقلابی بودن است.

وی در خصوص اینکه برخی افراد، جریان خاصی را به سپاه نسبت می‌دهند اظهار داشت: اگر کسی خود را سپاهی و بسیجی می‌داند موضوع دیگری است اما شان سپاه و بسیج را بالاتر از آن میدانم که پشت سر یک فرد از یک جناحی قرار بگیرد که اگر آن فرد بعداً دچار مشکلاتی شد حیثیت خودش، تشکیلات سپاه و بسیج را که منتصب به حضرت آقا، انقلاب و شهیدان است دچار خدشه کند.

این مقام ارشد نظامی تأکید کرد: باید عملکرد سپاه را ملاک قرار دهیم مثلاً یکی از عرصه‌های خدمت‌گزاری سپاه در جریان سیل امسال بود و روز گذشته نیز با پیگیری‌های سپاه، میزان 5 هزار متر کاشی و سرامیک به مناطق سیل‌زده خوزستان ارسال شد و باید به خدمات سپاه در عرصه‌های مختلف نگاه شود نه اقدامات فرد یا جریانی خاص.

پورشمسی افزود: عملکرد سپاه در عرصه‌های خدمت‌گزاری، ورزشی، آمورشی و ... مشخص است و در جمع شما اصحاب رسانه می‌گویم هر دستگاه دولتی که از ما کمکی بخواهد اگر در توان سپاه الغدیر و درراستای خدمت‌رسانی به مردم باشد ما حاضر به کمک هستیم و اینکه بخواهیم سپاه را به جناح خاصی منتصب کنیم نه به نفع سپاه و نه به نفع جامعه است که بخواهد این‌گونه فکر کند.

سپاه الغدیر همواره خادم مردم 

فرمانده سپاه الغدیر استان در ادامه به خطوط قرمز سپاه نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خطوط قرمز سپاه همان خطوط قرمز نظام است که اگر کسی بخواهد از آن عبور کند استخوان‌هایش را خرد خواهیم کرد البته خطوط قرمز ما دایره بسیار گسترده‌ای دارد و همه مردم در آن قرار دارند.

وی مجموعه سپاه را خادم مردم دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در استان یزد سپاه الغدیر همواره خادم مردم بوده و بنده خود را خادم مجموعه‌ای می‌دانم که افتخارش خدمت‌گزاری به مردم است.

توصیه سپاه برای انتخابات، انتخاب افراد انقلابی و مردم‌دار است

پورشمسی در پاسخ به این سؤال که سپاه برای انتخابات مجلس توصیه‌ای دارد یا خیر گفت: توصیه اکید ما حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب افرادی است که شاخصه‌های نظام یعنی انقلابی بودن و مردم‌داری را داشته باشند. سپاه هرگز در هیچ انتخاباتی فرد یا افرادی را معرفی نکرده و مانند تمامی گروه‌های سیاسی تنها توصیه کرده مردم به کسانی رأی بدهند که دارای شاخصه‌های نظام و انقلاب باشند هرچند معتقدیم مردم ما بسیار فهیم بوده و در عرصه‌های مختلف این فهمیدگی را نشان داده‌اند.

انتهای پیام/ح

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است