Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:31:21 GMT

بخش خصوصی حوزه سلامت و درمان تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۶۵۶۹

بخش خصوصی حوزه سلامت و درمان تقویت شود

رئیس نظام پزشکی لرستان گفت: بیش از ۲۰۰۰ نفر از صاحبان حرف پزشکی استان زیرنظر این سازمان است.

علاءالدین شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی تمام مشاغل وابسته به حرف پزشکی را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه حمایت از مردم و صنف پزشکی ازجمله اهداف این سازمان است، بیان کرد: یکی از کارها بسط آموزش پزشکی و رشد و تعالی علوم پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخی با اشاره به اینکه برای تعیین قصور و تخلفات احتمالی مربوط به گروه پزشکی هیأت بدوی انتظامی، هیأت تجدیدنظر استان، دادسرای نظام پزشکی و هیأت حل اختلاف داریم، اضافه کرد: البته بالاترین مرجع ما هیأت عالی انتظامی تهران است.

رئیس نظام پزشکی لرستان ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما این است که آموزش‌های مداوم و دوره‌ای بر اساس نوع تخصصی به پزشکان ارائه دهیم و در سیاست‌گذاری برای حل مشکلات بهداشتی باید مشارکت کنیم.

وی گفت: در حوزه اخلاق پزشکی باید پویاتر شویم.

شیخی با انتقاد از اینکه حق تعرفه‌گذاری از نظام پزشکی گرفته شده است، اظهار کرد: یکی از مطالبات ما واگذاری مجدد تعرفه‌گذاری به نظام پزشکی است، رشد تعرفه‌های سال ۹۸ بین ۵ تا ۸ درصد بوده که نسبت به تورم و افزایش حقوق و دستمزد بسیار ناچیز است.

وی یادآور شد: حتی در لرستان در کمیته پنج نفره به خاطر محرومیت‌های منطقه این میزان تعرفه کمتر شده و این در حالی است که خیلی پزشکان بیماران را رایگان ویزیت می‌کنند و همیشه در کمک‌های انسان‌دوستانه فعال بوده‌اند.

رئیس نظام پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: مطالبات پرسنل با تأخیر یک ساله پرداخت می‌شود، در مواردی سازمان بیمه متأسفانه با برخی تخصص‌ها قرارداد نمی‌بندد؛ مگر می‌شود برای بیمار سقف بگذاریم.

وی گفت: قبول داریم هزینه‌های گزاف را باید حذف کنیم اما نه به قیمتی که موجب مشکل برای بیماران شود، بخش خصوصی در حوزه سلامت و درمان باید تقویت شود تا بتواند مشکلات مردم را در این حوزه کمتر کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اولین رویداد ملی جایزه معماری شیخ بهایی با اشاره بر تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان، گفت: طی سال‌های اخیر با برای تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان با چالش مواجه بودیم و سال‌های گذشته مشکلات متعددی که تبعات اجتماعی در این زمینه در پی آن وجود داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه تاکید کرد: همچنین از سوی دیگر در نظام فنی و اجرایی در زمینه نظام تعرفه گذاری مشکلی وجود نداشت که سال‌های متعددی این موضوع قانونی خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در راستای تعیین حق‌الزحمه «مهندسان سازمان نظام مهندسی»، عنوان کرد: هرساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود داشته که به دلیل وجود قوانین و مقررات ملی ساختمان است و از سوی دیگر مبحث روش تعیین تعرفه چالش برانگیز و از ۱۸ سال گذشته تاکنون این مقررات بازنگری نشده است.

شکیب با بیان اینکه تعرفه حق‌الزحمه مهندسان براساس هزینه ساخت تعیین می‌شود، تصریح کرد: فرمول محاسبه تعرفه حق‌الزحمه هیچ تطابقی با هزینه ساخت واقعی ندارد؛ برهمین اساس از سال (۱۴۰۱) درخواست بروزرسانی نرخ تعرفه را به سازمان مربوطه ارجاع دادیم.

وی در خصوص میزان مبلغ افزایش حق‌الزحمه مهندسان در سال‌جاری، گفت: تا بدین لحظه رقم دقیقی در این زمینه مشخص نشده و باید تعرفه مهندسان به اندازه تعرفه سازمان نظام پزشکی ۴۰ درصد یا برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵ درصد لحاظ شود. البته ناگفته نماند بر مبنای هزینه ساخت باید ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

این مسؤول عنوان کرد: براساس شرایط فعلی کشور، جامعه مهندسی توقع دارد تا میزان افزایش نرخ حق‌الزحمه طبق نظام پزشکی یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

رونق ساخت ساختمان با معماری‌های با شکوه در کشور

همچنین در ادامه این رویداد، علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت: در دهه‌های اخیر ارمغان خلاقیت معماران دور از دسترس قرار گرفته و جلوه آفرینش ساخت و ساز به چشم نمی‌رسد؛ ایران نیاز دارد تا مجدد ساختمان‌های با شکوه مانند ساختمان‌های قدیمی ساخته شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه تاکید کرد: معماران باید از چهارچوب قوانین تکراری ساخت ساختمان‌های مکعبی و مستطیلی خارج شوند تا از گونه‌های نوین ساخت و ساز بهره‌مند شوند.

این مسؤول عنوان کرد: یکی از دلایل عمده که موجب دامن زدن به این موضوع می‌شود، حق‌الزحمه است. نظام تعرفه گذاری مسیر خلاقیت و شکوفایی معماران را منحرف کرده و قانون‌گذار باید قانون تعرفه گذاری را تعلیق کند و این اتفاق نیازمند مطالبه جمعی فعالان این صنعت است.

کریمی آنچه در پایان خاطر نشان کرد: ساخت ملک‌های خوش طرح نیازمند سرمایه بوده؛ قطعاً با قیمت‌گذاری‌های دستوری موج خلاقیت معماران شکوفایی نخواهد داشت.

کد خبر 6088762 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان