Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره برگزاری نشست‌های ادبیات دینی گفت: یکی از موضوعاتی که اغلب ناشران نسبت به آن غافل بوده‌اند، یا توجه چندانی نداشته‌اند، ادبیات دینی است که در مجموعه به‌نشر بر روی این موضوع متمرکز شدیم و دنبال این هستیم تا تحلیل دقیقی از این حوزه داشته و در نهایت به محصولاتی برسیم که دارای استاندارد‌های ادبی و هنری بالایی بوده و از نظر محتوایی و معرفتی نیز مطابق با آموزه‌های اصیل اسلامی و شیعی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش‌نیاز تولید چنین محصولاتی، برگزاری نشست‌هایی با موضوع ادبیات دینی است که تاکنون ۱۵ نشست علمی و تحلیلی در تهران در همین راستا برگزار شده است. در واقع ما بر اساس مشکلات و نیاز‌هایی که در این زمینه دیدیم، به این عرصه ورود کردیم.

سعیدی ادامه داد: ادبیات یکی از نکات مهم در این زمینه است، به این معنی که یکسری اطلاعات جزئی و کلی درباره داستان مورد نیاز است که در حوزه دین به آن‌ها پرداخته نشده و ناخودآگاه نویسندگان را به سمت تخیل پیش برده است. زیرا در برخی از موضوعات روایت‌های متنوع و گاهی متعارض وجود دارد، مثلاً در یک سند تاریخی یک موضوع مطرح شده و در سند تاریخی دیگر همین موضوع به شکل دیگری روایت شده است که نویسنده در مواجهه با آن‌ها ناگزیر است یکی از آن‌ها را برگزیند.

وی تصریح کرد: رجوع به این متون دینی که به عنوان متون کلاسیک شیعی محسوب می‌شود، مشکل دیگری است که به دلیل دشواری متن‌ها، نویسندگان جوان کمتر رغبت دارند به آن مراجعه کنند و همین عامل باعث شده بازار‌های نشر از آثار دست چندم اشباع شود.

این ناشر ادامه داد: همین مشکلات ما را ناگزیر کرده تا با پشتوانه علمی، تحقیقی و تحلیلی در این حوزه گام برداریم تا هم بخشی از این مشکلات را حل کرده و هم گام رو به جلو در راستای تولید و انتشار محصولات فاخر برداریم.

سعیدی یادآور شد: همزمان با این برنامه، ورودی هم به تولید آثار علمی تحلیلی خواهیم داشت که در پژوهش‌های بنیادین عرصه ادبیات دینی وجود داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب «چیستی و چرایی ادبیات دینی» نوشته سید علی‌محمد رفیعی، «تاریخ ادبیات دینی کودک و نوجوان» نوشته سید علی کاشفی خوانساری اشاره کرد که در دست نشر است و در حوزه گرافیک نیز شخصیت‌پردازی در رمان‌های دینی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حسین سعیدی به نشر ادبیات دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسن پورعلی در مراسم بزرگداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله ارومیه برگزار شد، با تبریک روز معلم گفت: روز معلم یکی از رویدادهای مهم و ارزشمند است که از زحمات و تلاش‌های معلمان تجلیل می شود و معلمان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند؛ آن‌ها افرادی هستند که نه‌تنها دانش را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه موجب شکوفایی استعدادها و رشد فردی آن‌ها نیز می‌شوند. این روز فرصت مناسبی برای قدردانی از معلمان است.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مطهری افزود: آیت‌الله مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در تاریخ ایران معاصر و یک عالم، فیلسوف، و سیاستمدار بود که با دانش و عقایدش تأثیر فراوانی بر جامعه و فرهنگ ایران گذاشت. شهید مطهری با داشتن دیدگاه‌های فراگیر و اندیشه‌های عمیق، به گسترش فرهنگ علمی و دینی در ایران کمک کرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: آیت‌الله مطهری با داشتن دیدگاه‌های ترکیبی از دین و علم، سعی کرد تا تطابق و هماهنگی بین این دو را ترویج کند و او همچنین در زمینه سیاست نیز فعالیت داشت و نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد.

وی در ادامه با تبریک هفته عقیدتی سیاسی تصریح کرد: هفته عقیدتی، سیاسی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های انقلابی و ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت دینی است.

حجت الاسلام پورعلی ادامه داد: فرهنگ اسلامی به عنوان بالاترین جایگاه در عرصه علم و تربیت، در سپاه پاسداران نهادینه شده و این نهاد انقلابی با این رویکرد مقدس از ارزش های انقلاب اسلامی در کشور و منطقه صیانت می کند.

وی یادآور شد: وظیفه اصلی سپاه پاسداران به عنوان یکی از نیروهای مسلح کشور، صیانت از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل مسائل اعتقادی و معارف اسلامی اولویت تمام برنامه های این نهاد انقلابی قرار دارد.

‌مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه در پایان به خطاب به طلاب گفت: با توجه به اهمیت این هفته، بهتر است که همگی به ترویج اندیشه‌های موضوعی و ارتقای اهمیت آنها ،در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم. امیدوارم این هفته، برای همه‌ی ما فرصتی باشد برای بررسی عمیق‌تر ارزش‌ها و عقاید سیاسی و انسانی که ما را به یک جامعه بهتر هدایت می‌کنند.

 

 

دیگر خبرها

  • معلم علمدار مبارزه با جهل و معمار هویت کشور است
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه