Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، از حوزه هنری استان اردبیل، هیات هفت نفره داوران در مجموع ۳۶ فیلم مستند، ٢٤ فیلم داستانی، ٥ فیلم صد ثانیه‌ای و ٦ فیلم در بخش پویا نمایی را برای اکران در نخستین جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر انتخاب کردند و

فیلم کوتاه داستانیسی میلیون تومان به نویسندگی و کارگردانی رضا جمالی و تهیه کنندگی حوزه هنری استان اردبیل نیز در بین این آثار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم کوتاه با مضمون اجتماعی و مذهبی، روایتی از تغییر مسیر زندگی یک مرد روستانشین دارد که این تغییر باعث تزکیه نفس و اعتلای زندگی او می‌شود.

براساس این گزارش علاوه بر فیلم کوتاه سی میلیون تومان، هیات انتخاب از برگزیده شدن فیلم‌های "پل" و "صدای سارا" به کارگردانی رضا جمالی، "درخت آرزو" به کارگردانی مهدی شاداب و مریم صبوری و فیلم "رحیل" به کارگردانی حمید عزیزی از استان اردبیل برای اکران در بخش نهایی جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر خبر داد.

جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از چهاردهم تا هفدهم تیر ماه به مدت چهار روز در شهر بجنورد برگزار خواهد شد.

معرفی ظرفیت‌های روستا در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، نقش و جایگاه روستاییان و عشایر در تولید سرانه کشور، تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری کشور و معرفی، بازشناسی، ارزیابی و بازآفرینی مواریث فرهنگی روستاییان و عشایر کشور از اهداف برگزاری این جشنواره می‌باشد.

۶۱۳۰/‏‬ ۱۲۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟

ایسنا/خوزستان جدول برگزاری نمایش‌های دومین جشنواره استانی تئاتر مونودرام استان خوزستان منتشر شد.

دومین جشنواره استانی تئاتر منودرام خوزستان از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار سیمرغ (پلاتو ققنوس) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دومین جشنواره استانی تئاتر منودرام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایذه برگزار می‌شود.

در اولین روز جشنواره، چهارشنبه ۲۶ اردبیهشت ۱۴۰۳ پلاتو ققنوس ایذه میزبان نمایش «هزارویک شب» نوشته حمیدرضا قاسمی و کارگردانی الهه امیدوندنرگسی در ساعت ۹ صبح خواهد بود.

«قلاده‌ای برای یک سگ مرده» نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی آرمان اسمی‌پور نیز در پلاتو ققنوس ایذه ساعت ۱۱ صبح نمایش داده می‌شود.

«مرد مرموز» نوشته حسین ذولفقاری و کارگردانی صادق یوسفیان در پلاتو ققنوس باغملک ساعت ۱۶ به صحنه می‌آید.

«عروسک جنگی» نوشته کریم پزشکی‌زینت‌لو و کارگردانی حسن کردزنگنه در پلاتو ققنوس رامهرمز ساعت ۱۸ پا روی سن می‌گذارد.

«خون و جنون» نوشته حسین حبیبی و کارگردانی محسن شهبازی در پلاتو ققنوس ایذه ساعت ۲۰ دیده می‌شود.

در دومین روز جشنواره (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) «گلزخم» نوشته سیدصادق فاضلی با کارگردانی کفایت جادری ساعت ۹ صبح در تالار سیمرغ اهواز بر صحنه ظاهر می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند «ناناتو فوبیا» به نویسندگی و کارگردانی آرش شمشیرگران را ساعت ۱۱ صبح در پلاتو ققنوس اهواز به تماشا بنشینند.

پس از آن، «آخرین سمفونی» اثری از امیر امیری به کارگردانی سلیمه ممبینی در پلاتو ققنوس اهواز ساعت ۱۶ به اجرا می‌رسد.

«بهشت حکیم‌الله» نوشته خسرو امیری و کارگردانی هاجر بشیر در پلاتو ققنوس دزفول ساعت ۱۸ اجرایی می‌شود.

پرده آخر دومین جشنواره استانی تئاتر مونودرام خوزستان روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سینما شهرداری ایذه پایین می‌آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»