Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ در ابتدای این جلسه افروشه مدیریت امور آب و فاضلاب شهری بندرخمیر با بیان اینکه آب شرب شهر بندرخمیر و تعدادی از روستاهای شهرستان خمیر از آبشیرینکن صدهزار مترمکعبی بندرعباس تامین می شود ،افزود:این آب پس از پمپاژ در ایستگاه کشتی سازی، پس از ورود به مخزن دوهزار مترمکعبی خونو و پنج هزار مترمکعبی پل گل کن به شهر خمیر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در ادامه به سهمیه بندی آب شهر خمیر و روستاها اشاره کرد و گفت:در حال حاضر آب شهرخمیر و این روستاها به طور مستمر نوبت بندی شده،که در شهر خمیر همه روزه به جز روزهای یکشنبه و چهارشنبه از آب شهری برخوردار هستند.   در ادامه صالح منصوری نژاد رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان خمیر با تقدیر از عملکرد مجموعه آب شهری آب و‌فاضلاب شهری بندرخمیر اظهار کرد:عملکرد اداره آب و فاضلاب شهری بندرخمیر در حوزه نظارتی قابل تقدیر است اما اجرایی نشدن برخی مصوبات و یا دیر اجرا شدن آن در استان باعث نارضایتی می شود.   وی افزود:حدود شش هزار نفر در این روستاهای دهستان درگور سکونت دارند و مخزن و ایستگاه پمپاژ فعلی جوابگوی این تعداد جمعییت نمی باشد.   پرواز بخشدارمرکزی خمیر نیز گفت:این روستاها با کمبود آب مواجه نیستند، مشکل در توزیع آب است که در صورت اصلاح ایستگاه پمپاژ روستای درگور و تعویض پمپ ها این مشکل رفع خواهد شد.    امیریان نژاد معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه جلسه گفت:بدلیل منابع محدود ،تعویض و اصلاح کامل شبکه هزینه بردار است باید به ترتیب اولویت آنها را برطرف کرد.   وی از شهروندان خواست با توجه به پیک مصرف آب در فصل تابستان نسبت به رعایت مصرف آب اهتمام ویژه ای کنند.   سعید صادقی معاون مهندسی و توسعه نیز اظهار داشت:یکی از مشکلات آب شهرستان ،نبود مخزن ذخیره است که در این راستا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.   صادقی در خصوص اصلاح شبکه درگور نیز گفت: زیرساخت های شبکه روستای درگور نیازمند 3کیلومتر توسعه و 10 کیلومتر اصلاح شبکه می باشد که با توجه به وضعیت محدود اعتبارات ، این امر شدنی نیست اما از هفته آینده اقدامات اصلاحی به عنوان اقدام کوتاه مدت آغاز خواهد شد.   وی همچنین گفت:ایجاد خط انتقال جدید به مخزن بصورت رفت و برگشت و اصلاح شبکه آب روستاهای منطقه درگور باید در قالب طرح بلندمدت در دستور کار قرار گیرد.   در پایان و در جمع بندی این نشست فرماندار خمیر خواستار توسعه و اصلاح شبکه درگور و همچنین احداث ایستگاه پمپاژ جدید و مخزن ذخیره آب در شهرستان شد.   وی همچنین گفت: تامین و توزیع مناسب آب شرب از دغدغه های اصلی مردم در شهرستان می باشد.   فرماندار ادامه داد:نوبت دهی آب در برخی فصول سال بویژه ایام تابستان با توجه به استفاده بیشتر، پذیرفته است اما استفاده برخی مناطق از سهمیه آب شهرستان پذیرفتنی نیست و جفا در حق مردم شهرستان خمیر می باشد.   میرهاشم خواستار همچنین گفت:گرچه اعتبارات کمیته برنامه ریزی برای رفع محدودیت های آب این منطقه جوابگو نیست اما آب و فاضلاب شهری استان باید نسبت به رفع مشکلات  مردم اقدام بایسته ای انجام دهد.   ایشان در ادامه از مردم خواست در زمینه کاهش مصرف و فرهنگ استفاده از آب هشدارها را جدی بگیرند تا خدای ناکرده با بحران آب مواجه نشویم.  

گفتنی است اصلاح و لوله گذاری شبکه آب محله کمال آباد بطول 800 متر از روستای کسه،اصلاح و بازسازی ایستگاه پمپاژ درگور و طراحی دو پمپ و الکتروموتور مجزا برای روستای درگور،کسه،آل درویش و آرابی ، آغاز به کار ساخت مخزن هزار مترمکعبی در روستای درگور جهت توزیع بهتر آب منطقه،اصلاح شبکه داخلی روستای آرابی از مصوبات این جلسه بود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب رفت و برگشت فرماندار مشکلات معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو بعدازظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های شبکه فاضلاب واحدهای مسکن ملی شهرستان خلخال اظهار کرد: پروژه شبکه فاضلاب واحدهای نهضت ملی خلخال علیرغم تخصیص اعتبار عمرانی با منابع داخلی در حال اجرا است.

وی به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۷۳۰ متر با مسیری تماماً سنگی در حال اجرا است که بنیاد مسکن استان نیز در این پروژه مشارکت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: این شرکت بنا بر وظیفه ذاتی و حمایت از سیاست کلان دولت در بخش تولید مسکن و حمایت از قشر آسیب پذیر و محروم جامعه پروژه فاضلاب مسکن ملی را اجرایی می‌کند.

خیرجو با بیان اینکه پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال اسفند ماه سال گذشته از سوی اداره کل بنیاد مسکن اردبیل به این شرکت ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه همزمان با دریافت ابلاغیه شروع شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار پروژه در حال انجام عملیات پیکور زنی در مسیر بوده و تلاش خواهیم کرد پروژه در حداقل زمان ممکن به اتمام و بهره برداری برسد.

کد خبر 6091189

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس