Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@00:15:51 GMT

مرگ و میر مادران باردار در سبزوار به صفر رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۶۷۷۸

مرگ و میر مادران باردار در سبزوار به صفر رسیده است

عباس کافی گفت: بیش از 7 هزار نفر از ابتدای سال تا کنون از خدمات تخصصی این مرکز بهره‌مند شده‌اند و میزان مرگ و میر مادران باردار در سبزوار به صفر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عباس کافی در گفت و گو با صبح توس، با اعلام این که خوشبختانه میزان مرگ و میر مادران باردار در سال جاری همانند سال گذشته صفر درصد است اظهارداشت: : این موفقیت  با ارائه خدمات بهداشتی و مراقبت ها ویژه حین بارداری از مادران به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرکز تخصص شهیدان مبینی بزرگترین مرکز است که به ارائه خدمات تخصصی زنان و زایمان در غرب خراسان رضوی می پردازد تصریح کرد: بیش از 7هزار نفر از ابتدای سال تا کنون از خدمات تخصصی این مرکز بهره مند شده اند.

کافی همچنین با بیان اینکه ارائه خدمت زایمان بدون درد یکی از روش های تشویقی برای جلوگیری از سزارین های خود خواسته است ادامه داد: تعداد زایمان های بدون درد در مرکز درمانی شهیدان مبینی در سه ماهه ابتدایی سالل 874 مورد ثبت شده است و رشد 24 درصدی نسبت به مدت مشابه نشان می دهد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهیدان با بیان اینکه در روش زایمان بدون درد مادران عوارض ناشی از سزارین و همچنین دورهای مراقبت پس از عمل را تجربه نخواهند کرد تاکید کرد: در این روش روند زایمان تسریع شده و درد های طولانی مدت از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان جوین این طرح ها را شامل زیست پزشک مرکز خدمات جامع سلامت شهرک رازی و خانه سلامت روستای منجشیرین جوین اعلام کرد که با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.   دکتر محمدرضا صدر در مراسم افتتاح این طرح ها افزود:‌ این ۲ طرح بهداشتی با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیران سلامت منطقه اجرا شد که دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در اجرای آنها مشارکتی فعال داشت.   شهر نقاب، مرکز شهرستان جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار