Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتفاقات اخیر رخ داده در فضای سیاسی و اقتصادی جامعه، رخدادهای کش داده شده در فضای مجازی، رفتارهای غیراخلاقی انسان های سرشناس، قضات های بیهوده و بی اساس این روزها حال عمومی جامعه را خراب کرده است. عدم شناخت افراد از یکدیگر و قضاوت های سطحی و بی پایه محصول تفکرات متزلزلی است که در جامعه امروز خودمان مسئولش هستیم و نباید استثنا این بار بر گردن کسی بیاندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا اکثر زمان زندگی این روزهای ما به مطالبی می گذرد که هیچ یک در امروز ما تاثیرگذار نیست اما بحث داغ روزمان می شود بی آنکه بدانیم تجمع این تفکرات نارسیده و پوچ بر روح و روان خودمان ته نشین می شود و نتیجه اش می شود پرخاش های روزمره، گله های بی ربط و با ربط، روابط اجتماعی پرهیاهو و حتی تاثیر آن را بر زندگی زناشنویی افراد نیز می بینیم. در این شرایط بی گمان رسانه ملی به عنوان رسانه ای در دسترس عموم بسیار مهم و حیاتی هست. چراکه می تواند به جای موضع گیری واکنش های هیجانی از جنس فضای مجازی، کمک کردن به قضاوت های درست و غلط، دامن زدن به این موضوعات، فضای تفکر مردم را تغییر دهند. در حقیقت این رسانه است که بایستی افسار تفکر مخاطبش را دست بگیرد نه اینکه خودش به سمت سلیقه مخاطبش غش کند.

در شرایطی که با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد که بطن جامعه به لحاظ روحی و روانی شکننده است و می تواند متاثر از هر اتفاقی قالب بگیرد، می بایست سیاست ها و برنامه های رسانه در قالبی متفاوت با همیشه به سمتی حرکت کند که لبخند و هیجان مفید و پویایی تفکر و امید و شوق زندگی بر جامعه تزریق شود که شاید حتی از اخبار به روز هم واجب تر باشد.

درحالی که در روزهای پایانی هفته اکثر اعضای خانواده دور هم هستند و این جمع خانوادگی نیازمند بهانه ای هستند تا زمان را در کنار یکدیگر سپری کنند، تلویزیون تقریبا هیچ برنامه جذابی را در هیچ یک از شبکه ها تدارک ندیده است.

با توجه به طولانی شدن روز در فصل ثمود بدیهی است که شب هنگام زودتر از تاریکی آغاز می شود و خانواده ها نیازمند هستند با برنامه های جذاب تری در تلویزیون سرگرم باشند. اینکه با یک تفکر عبث ما در فاصله دو برنامه جذاب زمان مفصلی را به تبلیغات اختصاص دهیم، بی تردید رسانه های موجود، شبکه های مجازی و در نگاهی خوشبینانه همین رسانه نمایش خانگی تعارف ما را رد نمی کند و به جرات زمام زمانی خانواده ایرانی را دست می گیرد و عملا مخاطب را  از دست می دهیم.

تولید برنامه‌های طنز، سریال‌های طنز و کمدی و مجموعه‌های مفرح و شاد راهکاری است بر پایین آوردن استرس و تنش از مردمی که قرار است تا دقایق دیگر آماده استراحت شب شوند و روزی پر انرژی را آغاز کنند.

تلویزیون می تواند با یک خانه تکانی مفصل در این روزها که می تواند حضورش جنبه اورژانسی داشته باشد تاثیرش را بر همگان ثابت کند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی استرس پایتخت تلویزیون رسانه ملی صدا و سیما فضای مجازی مسائل اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!

بازیگر پرکار تلویزیون در دهه 90 در گفتگو با روزنامه شرق گفت: اگر با تلویزیون کار کنم و بعد در جمع همکارانم بگویم که سر فلان کار برای تلویزیون هستم، به گونه بدی با تعجب من را بازخواست می‌کنند که چرا تلویزیون؟!   متأسفانه برخی افراد غیرمنعطف که اهل گفتمان هم نیستند، مدیریت بخش‌هایی از رسانه ملی را بر عهده دارند که نمی‌شود امیدی به تعامل داشت.   خیلی سال است که در تلویزیون کم‌رنگ شده‌ام و علتش هم این بوده که احساس می‌کردم وقتی سر کاری می‌روم، علاوه بر اینکه دیگر چیزی به من اضافه نمی‌شود، یک چیزی هم از هنر و توانایی‌ام کم می‌شود!   الان من پسرم را می‌برم مهدکودک، خانم‌های مهد به من می‌گویند نروی تلویزیون کار کنی‌، تلویزیون این دروغ را گفته، آن کار را انجام داده و... . این در نهایت برای همه ما اتفاق بد و نامطلوبی است که رسانه ملی‌مان را  در این وضعیت ببینیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید
  • صدای داور روی آنتن تلویزیون؛ هاوارب وب برای شفافیت VAR وارد عمل شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده