Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز صنعتی‌سازی نانو فناوری درصدد است با برگزاری همایشی با عنوان "ساعتِ خلقِ ثروتت، کوک" با پایان یافتن آن، یک کسب و کار فناورانه مبتنی بر نانو فناوری راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا، مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) روز یکشنبه ۲۳ تیرماه میزبان رویدادی با عنوان «ساعتِ خلقِ ثروتت، کوک» است و در طی آن اقدام به دنبال ایجاد فرصت‌های همکاری مشترک برای تولید محصول یا راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید در حوزه نانو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیکان درصدد است با پایان یافتن این دوره آموزشی، یک کسب و کار جدید یا خلق محصول نانویی آغاز شود.

محمدجواد خلج، مدیر مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی هدف این مرکز را جذب پژوهشگران و محققان حوزه فناوری‌نانو دانست که به دنبال خلق ثروت از رشته تحصیلی و تخصص خود در حوزه فناوری نانو هستند و ادامه داد: از این رو آیکان قصد دارد برنامه مدرسه توسعه‌دهنده را در ۶ حوزه تخصصی ICAN یعنی "نانو الیاف"، "نانو کویتاسیون"، "پلاسمای سرد"، "نانو کامپوزیت‌های پلیمری"، "سنتز نانو مواد" و "نانو پوشش‌ها" پیاده‌سازی کند.

خلج با اشاره به مدرسه توسعه‌دهنده توضیح داد: مدرسه توسعه‌دهنده یک باشگاه مهارت‌افزایی است که به ارتقای مهارت‌های فنی، اقتصادی، صنعتی و حتی نگرش‌های فردی و شخصی شرکت‌کننده کمک می‌کند و به ایجاد قابلیت‌های تازه‌ای در او برای توسعه یک محصول یا راه‌اندازی کسب و کاری جدید کمک شایانی می‌کند.

مدیر ICAN درباره یکی از مزیت‌های این دوره، خاطر نشان کرد: یکی از تفاوت‌های شاخص این دوره با دوره‌های آموزشی رایج این است که ICAN برای کسانی که دوره را به پایان برسانند، موضوعات برای توسعه محصول دارد. این موضوعات برای شرکت‌کنندگان ارائه شده و آنها پروپوزالی برای این موضوعات نوشته و در نهایت بعد از ارزیابی و تأیید ICAN، همکاری میان ICAN و شرکت‌کنندگان آغاز می‌شود. تجهیزات و زیرساخت‌های آیکان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود تا بتوانند از امکانات این مجموعه برای راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانوفناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • همایش روسای شورای‌های اسلامی استان اصفهان آغاز شد
  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر