Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز گفت: روند اجرایی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سپهر در حال اجرا بوده و جانمایی آن انجام شده است.

به گزارش ایلنا، محمدامین فرشی با بیان این خبر گفت: موضوع حفاظت از محیط زیست از اولویت‌های برنامه های ماست چرا که دفع غیر بهداشتی پساب و پسماندهای تولید در شهرک های صنعتی علاوه بر اینکه شاخص‌های بهداشتی را تحت تأثیر قرار خواهد داد باعث ورود آلاینده ها به طبیعت میشود که عواقب ناگواری برای آیندگان به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدامات در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی برای مقابله با آلودگی محیط زیست اشاره کرد و گفت:  طرح ارتقای تصفیه خانه اشتهارد به پایان رسیده و تنها یک قسمت مربوط به تجهیزات مرد نیاز باقی مانده که به دلیل اعمال تحریم ها روند واردات آن مقداری زمان بر شده که این قطعه هم تا 20 تیرماه وارد کشور شده و نصب خواهد شد و ان‌شاالله به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست درشهرک های صنعتی در ضلع شمال شهرک صنعتی اشتهارد 200 هکتار درختکاری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات فاضلاب صنعتی در اشتهارد در حال مطالعه است و 30 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست به عنوان کارشناسان پایش از مبدأ در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آلودگی هوا حفاظت از محیط زیست شاخص طبیعت محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در تشریح عملکرد سال ۱۴۰۲ حوزه فاضلاب از ۱۱۰۰ کیلومتر شسشوی شبکه فاضلاب شهرها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین خبر داد.

وی تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان را از دیگر خدماتی برشمرد که با هزینه ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

بیرنوندی، در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد و برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکردهای سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه،اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899495

دیگر خبرها

  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین