Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@14:50:55 GMT

۶ میلیون شماره حساب قاچاقچیان کالا مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۷۴۵۹

۶ میلیون شماره حساب قاچاقچیان کالا مسدود شد

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مسدود کردن ۶ میلیون شماره حساب فعال در حوزه قاچاق کالا خبر داد. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی مویذی در نشست خبری صبح امروز خود از مسدود کردن 6 میلیون شماره حساب فعال در حوزه قاچاق کالا خبر داد و اظهار کرد: از سال 92، 6 میلیون شماره حساب مربوط به اشخاص حقیقی، حقوقی و اتباع خارجی فعال در زمینه قاچاق کالا وجود داشته که با همکاری بانک مرکزی بخش بزرگی از این حساب ها مسدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر این اساس 2 میلیون شماره حساب مربوط به اشخاص حقیقی مسدود شد و از میان 3 میلیون شماره حساب مربوط به اشخاص حقوقی، 2 میلیون شماره حساب مسدود و 700 هزار شماره حساب حقوقی نیز درحال پالایش است.

وی ادامه داد: همچنین 582 هزار شماره حساب مربوط به اتباع بیگانه بودکه کمتر از 10 هزار شماره حساب باقی مانده و درحال پالایش است.

به گفته مویدی اگر بانک‌ها استعلامات لازم برای افتتاح حساب را انجام داده و دقت لازم بعمل می آمد شاید این اتفاق نمی افتاد.

وی خاطرنشان کرد این شماره حساب ها در حوزه قاچاق موادمخدر، قاچاق کالا و پولشویی فعال بوده‌اند. با کسانیکه در این فرایند تقصیراتی داشته باشند حتما برخورد خواهیم کرد.


انتهای پیام/

R34343/P/S7,77,78/CT11 واژه های کاربردی مرتبط قاچاق کالا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق کالا قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علی رحیمی‌آذر گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال از یک اتوبوس بین شهری، پرونده‌ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.
وی افزود: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
رحیمی آذر افزود: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.
وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان، فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟