Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین میرزا آقایی پیش از ظهر چهارشنبه در سومین نشست روسای مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه های کشور که در اتاق شورای دفتر ریاست دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: وزارت امور خارجه دارای جایگاه حاکمیتی و مدیریتی است.

رئیس دپارتمان گسترش زبان فارسی در خارج از کشور وزارت امور خارجه تصریح کرد: مسئولیت وزارت امور خارجه علاوه بر همه امور مربوط به جوامع خارجی، اجرای سیاست های خارجی نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جایگاه حاکمیتی وزارت امور خارجه نیاز به توضیح و اقناع ندارد، افزود: وزارت امور خارجه گاهاً در مسئله مدیریت هدفمند و همسان سازی همه امور را بر عهده دارد.

میرزا آقایی با اشاره به بخشنامه وزارت علوم مبنی بر تعطیلی کرسی های زبان فارسی گفت: هر وزارتخانه‌ای دارای وظایف مشخصی است و در روابط خارجی باید در چارچوب مشخص وزارت امور خارجه عمل کرد زیرا هر رفتاری کنش و واکنش‌های به دنبال دارد و این بخشنامه عجولانه با تعجب و واکنش ما نیز همراه شد.

زبان فارسی اساسی ترین بخش و محور مهم دیپلماسی عمومی روابط خارجی است

رئیس دپارتمان گسترش زبان فارسی در خارج از کشور وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت زبان فارسی، تصریح کرد: اساسی ترین بخش و محور مهم دیپلماسی عمومی روابط خارجه، زبان فارسی است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش زبان فارسی تنها یک زبان فنی نیست و در دیپلماسی در دو وجه ذهن و قلب تأثیرگذار بوده و نقش استراتژیک دارد، گفت: روابط سیاسی موقت است و دیپلماسی در طول سالیان با معرفی فرهنگ و رسوم تأثیر دارد.

میرزا آقایی با بیان اینکه هر کشوری که وزارت علوم موفق به آموزش زبان فارسی به زبان آموزان و دانشجویان خارجی شده حیثیت و وجهه ایران در آن کشور بهتر بوده است، تأکید کرد: رفتار اساتید در حوزه زبان آموزی به دانشجویان خارجی نماینده وجهه ایران و سبب الگوبرداری زبان آموزان می‌شود.

رئیس دپارتمان گسترش زبان فارسی در خارج از کشور با اشاره به گستردگی و حجم سنگین دامنه کار در حوزه زبان فارسی در وزارت امور خارجه، افزود: زبان آموزان سفیران فرهنگی در روابط خارجی و دیپلماسی عمومی هستند زبان آموزی در کرسی های امور خارجه باید ماندگار شود و همه مراکز رسمی، بنیادها و شاخه های مختلف یک هدف گذاری مشخص داشته باشند.

برگزاری دورهای گیلان شناسی

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه گیلان (آزفا) در ادامه این نشست با اشاره به دوره تربیت زبان فارسی و دوره تخصصی تربیت مدرس زبان فارسی، اظهار کرد: این دوره تخصصی با هدف تربیت مدرسان زبان فارسی و ایجاد مهارت های حرفه ای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان طراحی شده است.

محمد امین صراحی تصریح کرد: این دوره برای افرادی طراحی شده که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ایران را دارند و در سه سطح پایه، میانی و پیشرفته ارائه می‌شود.

وی درباره دوره های دانش افزایی استادان و مدرسان زبان فارسی نیز گفت: این دوره نیز برای ارتقای دانش علمی استادان و مدرسان زبان و ادبیات فارسی کشورهای دیگر طراحی شده و محتوای و طول دوره نیز بر اساس نیاز و زمان حضور افراد تعیین می‌شود.

صراحی با اشاره به دوره‌های گیلان شناسی، اظهار کرد: مخاطبان این دوره ایرانیان علاقمند و توریست های فرهنگی خارجی هستند که می خواهند با فرهنگ گیلان از نزدیک آشنا شوند و در کنار بازدید از مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری با مباحثی درباره زبان فارسی و زبان های رایج در گیلان به صورت فشرده آموزش ببینیدند.

کد خبر 4656846

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه گیلان آموزش زبان فارسی رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد

ایسنا/فارس طبق اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، مجموعه جهانی نقش رستم روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه تعطیل است.

در اطلاعیه روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس آمده است: به دلیل بارش‌های اخیر و اهداف حفاظتی، مجموعه تاریخی نقش رستم روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳تعطیل خواهد بود.

این تصمیم با هدف حفظ سلامتی و امنیت بازدیدکنندگان و نیز حفاظت از آثار گرانبها و باارزش موجود در این مجموعه اتخاذ شده است.

بنا بر این گزارش، تمامی اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند