Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامزاده از کلنگ زنی ۸واحدمسکونی متعهد شده از سوی دفتر نمایندگی آستان قدس مازندران در مناطق سیل زده همزمان با دهه کرامت خبرداد و گفت: این خانه ها ظرف ۹۰روزبه همت خادمیاران افتخاری رضوی احداث و تحویل مالکین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمداسماعیل امامزاده» امروز(چهارشنبه12تیرماه) در نشست خبری با محوریت برنامه های دهه کرامت و حضور کاروان های زیرسایه خورشید در مازندران اظهار کرد: فعالیت های آستان قدس در این دهه معطوف به برنامه های فرهنگی و اجتماعی در حوزه محرومین و زائراولی ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه کاروان زیرسایه خورشید برای سیزدهمین سال متوالی است که در استان های کشور به ویژه مازندران حاضر خواهند شد، افزود: امسال چهار کاروان با حضور13خادم رضوی از 18تا23تیرماه جاری در مازندران حضور بهم می رسانند.

 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با بیان اینکه250عنوان برنامه برای اجرادر 18شهرستان، 25شهر و 50روستای مازندران در قالب کاروان زیرسایه خورشید تدارک دیده شده است، ادامه داد: 60مجموعه فرهنگی در اجرای این برنامه ها کمک کار خادمین آستان قدس خواهند بود.

 

وی با تاکید براینکه کلیه فعالیت های آستان قدس در سراسر کشور و مازندران با محوریت مردم برگزار می شود، گفت: 15هزار و 829خادمیار افتخاری آستان قدس در مازندران فعالیت دارند.

 

امامزاده با بیان اینکه سال گذشته حدود 150هزار نفر از برنامه های زیرسایه خورشید بهره مند شدند، افزود: پیش بینی می شود امسال این تعداد از مرز 150هزار نفر عبور کند.

 

وی، آغوش پدرانه(حضور در روستاها)، آرام جان(عیادت از بیماران)، پیام رهایی(حضور در زندان ها)، تکریم خدمتگذاران(نشست با ائمه جمعه و مدیران)، حضور در مراکز تولیدی(در راستای تحقق شعار رونق تولید)، حضور در جشن های مومنانه، دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا را از مهمترین عناوین برنامه های  کاروان زیرسایه خورشید برشمرد و از برپایی نمایشگاه رواق رضوان در ساری، بهشهر، قائمشهر، بابل، بابلسر، آمل، نور و فریدونکنار خبر داد.

 

امامزاده یادآورشد: این نمایشگاه ها از 17-22تیرماه به مدت سه روز تا یک هفته در مصلاها، بقاع متبرکه و بوستان های شهر های یادشده برپا می شوند.

 

وی با بیان اینکه برنامه های دهه کرامت با شعار خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت (علیهم السلام) برگزار می شوند، اظهار کرد: عرضه یکصد جلد کتاب رضوی، شعرخوانی، خوشنویسی، نقد و نذر کتاب، برپایی جشن امضای کتاب، اجرای سرود، مشاوره، بیان احکام، قصه گویی، نقاشی، ارائه خدمات سلامت و بهداشتی، ایجاد آرایشگاه رایگان، آتلیه، ارائه مشاوره برای فعالیت در حوزه خادمیاری، ترویج وقف و نذر با محوریت امام رضا(علیه السلام) و... از جمله برنامه های نمایشگاه رواق رضوان خواهد بود.

 

امامزاده از اجرای طرح ابتکاری تولی به همت خادمیاران افتخاری آستان قدس در مازندران خبر داد و افزود: این طرح به همت خادمیاران چهار کانون تخصصی از تعداد 26کانون تخصصی استان با هدف احیای مجالس خانگی و سنتی قرآن درحال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون در 5شهرستان 291روضه خانگی با کمک و حمایت کانون مداحان، قرآن، تبلیغی و خیرین نمایندگی آستان قدس در مازندران برگزار شد، اظهار کرد: محرومین به همت 25کانون محلی استان شناسایی و اسباب رایگان برپایی مجالس خانگی قرآن برایشان فراهم می شود.

 

امامزاده با بیان اینکه در سه سال فعالیت نمایندگی آستان قدس در مازندران به 48هزار خانوار مازندرانی به ارزش 14میلیارد و 500میلیون تومان خدمات ارائه شد، گفت: توزیع سبد کالا بین 19هزار و 100خانوار، اهدای کمک نقدی به چهار هزار و 378خانواده، اهدای جهیزیه به 315 نوعروس، تامین داروی 930بیمار نیازمند، بهسازی و نوسازی مسکن 135خانواده، اعزام 10هزار ، 461زائر اولی بالای 40سال به مشهد مقدس و اعزام 21گروه جهادی و... از جمله این خدمات ارائه شده است.

 

وی با بیان اینکه از سال 97تاکنون34رأس گوسفند عقیقه شده و بین محرومین توزیع شد، یادآورشد: تاکنون 13دوره آموزشی ویژه 12هزار و 460خادمیار رضوی استان برگزار شد.

 

امامزاده با بیان اینکه کشیک حرم برای 7هزار و 80خادمیار افتخاری استان محقق شده است، اظهار کرد: بیش از 248هزار نفر ازسراسر کشور در سامانه خادمیاران آستان قدس نام نویسی کردند و به جهت ساماندهی این تعداد از ثبت نام شدگان، تا اطلاع ثانوی نام نویسی نمی شود.

 

وی از اعزام کاروان اصحاب رسانه استان که تحت عنوان خادمیار رضوی با دفتر آستان قدس فعالیت دارند به مشهد مقدس خبر داد و بیان کرد: خادمیاران افتخاری آستان قدس از مازندران در بحث امداد رسانی به سیلزدگان مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان به موقع حضور پیدا کردند و خدمات امداد رسانی در بعضی از مناطق سیل زده نظیر سیمرغ همچنان ادامه دارد.

 

امامزاده با اشاره به اینکه هزار و 100خادمیار افتخاری ازمازندران به سیل زدگان امداد رسانی کردند، یادآورشد: همزمان با دهه کرامت کلنگ 8واحدمسکونی متعهد شده از سوی دفتر نمایندگی آستان قدس مازندران در مناطق سیل زده به زمین زده می شود.

 

وی با بیان اینکه 300میلیون تومان به همت خادمیاران برای احداث این 8واحد مسکونی محرومین جمع آوری شده است، ادامه داد: این خانه ها ظرف 90روز احداث و تحویل مالکین می شود.

 

امامزاده با بیان اینکه مازندران در بخش نذورات آستان قدس رتبه نخست را داراست، برلزوم ترویج و تبیین وقف با نیت امام رضا(علیه السلام) در این استان تاکید کرد.    

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های دهه کرامت اوقات فراغت خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي کاروان زیرسایه خورشید کمک رسانی به سیل زدگان تهیه جهیزیه دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ محمد رضا صادقی، معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری حضور استان در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در محل سالن‌جلسات غدیر استانداری با بیان اینکه استان سمنان با ۵ شرکت توانمند صادراتی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت، گفت: معرفی توانمندی های استان در ابعاد بین المللی از اهداف حضور در این نمایشگاه بوده که غرفه استان سمنان در سالن ۴۱ با ۵ کانتر فعال خواهد بود.

وی ادامه داد:کانتر شماره ۱، اقتصاد خودرو با حضور ۵ خودروساز بزرگ استان، کانتر شماره ۲، اقتصاد دیجیتال با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود، کانتر شماره ۳، سرمایه گذاری خارجی با بهره گیری از ظرفیت های خارجی استان و کانتر شماره ۴ نیز با عنوان کانتر آزاد با بهره گیری از سایر ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف صنعت، تولید، اقتصادی و سرمایه گذاری فعالیت می کند.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان در روزهای گذشته و دستاوردهای اقتصادی کسب شده توسط دولت سیزدهم در استان سمنان، گفت: احیا و راه اندازی بالغ بر ۲۰۱ واحد تولیدی صد درصد راکد با اعتباری بالغ بر ۱۰ همت( ۱۰۱۰۰ میلیارد تومان) و برپایی جشن احیاء واحد های راکد استان از دیگر موفقیت ها و مواردی است که می توان در این نمایشگاه به آن به صورت ویژه و خاص پرداخت.

صادقی افزود: ما در استان سمنان یکی از زنجیره های ارزش راهبردی خود را خودرو قرار دادیم، بیشترین تراکنش های مالی در دنیای امروز در چند رسته قرار دارد که اقتصاد خودرو یکی از این رسته هاست.

وی همچنین خبرداد: در استان سمنان انواع خودروی سواری سدان و شاسی در ابعاد مختلف و همچنین وسایل نقلیه سنگین اتوبوس، مینی بوس و .. با برند استان در حال تولید است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان بیان داشت: بحث ساخت مینی بوس و ون برقی در یکی از خودرو ساز های استان در دستور کار قرار داشته و حتی تولید اولیه نیز انجام گرفته و تحویل نیز شده که در ادامه این مهم با قدرت ادامه می یابد.

وی همچنین افزود: اگر بتوانیم زنجیره ارزش راهبردی خودرو را در استان سمنان کامل کنیم، جزو ۳ قطب برتر کشور در حوزه خودرو خواهیم بود.

صادقی عنوان کرد: بحث زنجیره ارزش راهبردی خودرو و توجه به این مهم در سال گذشته از خروج بالغ بر ۹۲ میلیون دلار ارزش جلوگیری کرده که امری بسیار ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد: استان سمنان از یک نیروی انسانی کیفی بهره مند است که همین مهم باعث موفقیت در امر اقتصاد دیجیتال شده، در واقع این ظرفیت یکی از پیشران های اصلی استان است.

صادقی گفت: پارک فاوا استان ، پردیس هوش مصنوعی و پردیس پارک علم و فناوری استان برای تولید محتوا، از دیگر موارد و مولفه هایی است که به ما در استان این مزیت را داده تا دومین زنجیره ارزش راهبردی خود را اقتصاد دیجیتال قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: استان سمنان در بحث اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء نیز طی سال‌های آینده با اقدامات صورت گرفته انشالله از قطب های اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: کیف دیجیتال سرمایه گذاری استان یکی از اقداماتی است که در راستای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان به صورت جامع،آماده سازی شده که انشالله در نمایشگاه ایران اکسپو رونمایی خواهد شد.

وی همچنین عنوان داشت: در استان سمنان از ۲۷ سال پیش تا سال ۱۴۰۰، مجموعا ۱۹۹ میلیون دلار قرارداد جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته که از سال ۱۴۰۰ تا کنون و طی ۲ سال، ۱۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی آن هم در شرایط تحریم و تنش های منطقه ای و بین المللی به ثبت رسیده که می توان‌ از آن به عنوان یک جهش نام برد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان پنجمین رتبه حجم صادرات محصولات دانش بنیان را در سطح کشور به خود اختصاص داده و بر اساس گزارش ها یک ششم فروش محصولات دانش بنیان کشور مختص استان سمنان است.

نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ از شنبه ۸ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مشارکت ۶۸ کشور دنیا در تهران برگزار خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899788

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه