Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:20:14 GMT

تصاویری از آزمایش کپسول اوریون منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۸۰۴۲

تصاویری از آزمایش کپسول اوریون منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی، ناسا به طور موفقیت آمیز کپسول اوریون را آزمایش کرد.

در اصل این آزمایش بخشی از سیستم کپسول جدید اوریون به نامlaunch-abort است که برای ارسال انسان به ماه و بازگردندان آنها ساخته شده است. این آزمایش ۳ دقیقه‌ای از روز گذشته انجام شد. launch-abort سیستم ایمنی خدمه پرواز است که به کپسول فضایی متصل می‌شود و هنگام سقوط اضطراری کپسول را به سرعت از موشک پرتابی خود جدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا در این آزمایش از چتر نجات استفاده نکرد تا فضاپیمای آزمایشی را ساده تر بسازد و علاوه بر آن در زمان نیز صرفه جویی کند. فضاپیمای اوریون با سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت در اقیانوس سقوط کرد. طبق اعلام ناسا احتمالاً این کپسول آزمایشی اوریون در اثر این برخورد از هم پاشیده شده است. هر چند که این اتفاقی قابل پیش‌بینی بود.

به هرحال این کپسول در سال ۲۰۲۲ میلادی همراه فضانوردان به سمت ماه پرتاب می‌شود تا دور ماه مدار بزند و به زمین برگردد. مأموریت مذکور آرتمیس ۲ نام گرفته و قبل از مأموریت اصلی آرتمیس ۳ در ۲۰۲۴ میلادی انجام می‌شود.

کد خبر 4656654 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: نوآوری فناوری فضایی ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران، اظهار کرد: در هفته گذشته مجموع ۱۵۹۴۹ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۵۱۱۷ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۱۰۸۳۲ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی بیان کرد: در این مدت ۵۲۹۱۵ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۳۶۶۳ مزاحم با این مرکز بوده است.

توکلی همچنین گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۲۱۸۶ مورد حوادث ترافیکی و ۱۳۷۶۳ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است. اورژانس هوایی ۶ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۵ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟
  • مأموریت سخت ژاوی به دکو: ژاوی سیمونز را به بارسلونا برگردان!
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • تصویر روز ناسا: تلسکوپ‌های کمکی زیر آسمان پرستاره جنوب