Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های ژاپنی به دلیل نگرانی‌ها درباره رانش زمین ناشی از بارش شدید باران در جزیره جنوبی «کیوشو» این کشور، برای بیش از ۸۰۰ هزار نفر دستور تخلیه و اقامت در پناهگاه صادر کردند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای به دنبال بارش شدید باران در جزیره کیوشو ژاپن که از روز جمعه هفته گذشته آغاز شده، دستور تخلیه و اقامت در پناهگاه برای بیش از ۸۰۰ هزار نفر صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بخش‌هایی از جزیره جنوبی کیوشو در ژاپن از روز جمعه تاکنون حدود یک متر باران باریده است و پیش‌بینی‌های هواشناسی هم حاکی از آن است که تا بعدازظهر (فردا) پنجشنبه حدود ۳۵۰ میلیمتر دیگر هم باران ببارد.

به گزارش رسانه‌های ژاپنی، دولت این کشور برای حدود ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان شهر «کاگوشیما» و دو شهر کوچک مجاور آن دستور تخلیه صادر شده و به ۳۱۰ هزار نفر از ساکنان جزیره کیوشو هم توصیه شده که به پناهگاه‌ها بروند.

«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن هم از ساکنان این جزیره خواسته به منظور حفاظت از جان خود و خانواده‌هایشان منابع ناامن را تخلیه کنند. او همچنین به ارتش دستور آماده‌باش برای ارائه کمک‌های امدادی صادر کرده است.

فرامین نخست‌وزیر ژاپن در حالی مطرح شده که از او به دلیل «واکنش کند» دولت در مواجهه با رانش سال گذشته زمین در این کشور که بیش از ۲۰۰ کشته بر جا گذاشت، به شدت انتقاد شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رسانه های ژاپنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

حیدری  مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه که باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه‌ای همراه با بارش تگرگ، که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند. 

حیدری ادامه داد: از ویژگی‌های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه‌ای در محل‌های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا می‌باشد.

محسن حیدری افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر باران گزارش شد.

حیدری بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در استان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبارورعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد. شمال استان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • بارش شدید باران در بردسکن 
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ️ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • فیلم/ بارش شدید باران و تگرگ در زاهدان
  • بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • بارش شدید باران و تگرگ در بندرخمیر
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟