Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور، گفت: مسئولیت معلمان و فرهنگیان بسیار سنگین است، همانطور که قرآن به ما عزت و آبرو داده ماهم باید با رفتار و عمل خود به آن عزت و آبرو بدهیم؛ این یک رابطه دوطرفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: انحراف در تاریخ صدر اسلام از آن جایی شروع شد که فرد اشتباهی، معلم قرآن شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرآن کتابی برای زندگی بعد از اینجا نیست بلکه خداوند می‌گوید ما از همه چیز در قرآن قرار دادیم، علم ارتباطات، سیاست، حکمرانی و خانواده همه در قرآن آمده، از آفرینش تا ریزترین چیز‌ها را درخود جای داده است.   حکیم زاده افزود: قرآن باید در شغل ما نمود داشته باشد، اینکه چطور رفتار کنیم که مشخص باشد ما معلم قرآنی هستیم.
وی ادامه داد: مردم رفتار پیامبر را فهمیدند نه  جزء به جزء قرآن را، چون پیامبر اکرم (ص) با مردم مهربان بود دور آن بزرگوار جمع می‌شدند پس ماهم با رفتار خود این عمل بزرگ را گسترش دهیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرآن به ما یاد می‌دهد که آدم‌هایی را که در اطراف ما هستند و اشتباه می‌کنند ببخشیم و بر آن ها استغفار کنیم. 

حکیم زاده افزود: تمام تلاش ما این است در آموزش ابتدایی به بهترین شکل عمل کنیم تا دوره‌های بالاتر و در دانشگاه کار ما راحت‌تر باشد.

انتهای پیام //ف. ک اختتامیه مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان سراسر کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درویشی دوشنبه شب در حاشیه جشنواره تدریس برتر در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی بوشهر ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران این جشنواره در پردیس های دانشگاه، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه راهبردی به دانشگاه فرهنگیان دارد و هدف مقدسش تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دانشجومعلمان ما در حوزه تدریس و تدریس برتر باید الگوی تمام عیار معلمی باشند؛ چرا که آنها معلمان فردای این کشور هستند و تربیت نسل آینده را بر عهده دارند.

درویشی جشنواره تدریس برتر دانشگاه فرهنگیان را یک کارگاه سازندگی پرورش استعدادهای ناب معلمی در گستره ایران و ساختگاه معلمان قوی دانست و بیان داشت: برای داشتن ایران قوی، ایران پویا و سربلند نیازمند چنین معلمانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره که از اقدامات تحولی بزرگ در این دانشگاه است به همت معاونت دانشجویی اجرایی شده و امسال شاهد یازدهمین دوره آن هستیم.

درویشی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر جایگاه خوبی را در مرحله منطقه ای کسب کرد و امسال مرحله استانی با توجه به تجربیات گذشته بهتر برگزار شده است و امیدوارم که امسال برگزیدگان مرحله استانی ما در مراحل منطقه ای و کشوری خوش بدرخشند.

استقبال دانشجویان از جشنواره تدریس برتر

معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز اظهار داشت: تلاش زیادی برای برگزاری شایسته مرحله استانی جشنواره تدریس برتر در ستاد برگزاری جشنواره صورت گرفته است.

اکبر شیخیانی بیان داشت: از همه عوامل برگزاری جشنواره در پردیس های دانشگاه و دبیران علمی و اجرایی جشنواره تقدیر می کنم و امیدوارم بهترین ها از جشنواره راهی مراحل منطقه ای و کشوری شوند و برای استان افتخارآفرینی کنند.

شیخیانی تاکید کرد: در مدت برگزاری جشنواره رقابت بسیار خوبی را بین شرکت کنندگان شاهدیم و خرسندیم که جشنواره مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته و شور و نشاط علمی خوبی در دانشگاه ایجاد کرده است.

مسیر افزایش کیفیت آموزش از شاهراه جشنواره تدریس برتر می گذرد

معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس علامه طباطبایی نیز اظهار داشت: از جمله مهمترین اهداف این جشنواره عمق بخشی و کیفیت بخشی به تدریس با رویکرد نوآورانه است.

علی اکبر قاسمی گفت: قطعاً جشنواره تدریس برتر حرکت تحولی بسیار راهگشا در آینده دانشجومعلمان ما به عنوان معلمان فردای این کشور است و چشم انداز بسیار روشنی را برای آموزش و پرورش ایران رقم خواهد زد.

قاسمی بیان داشت: مسیر افزایش کیفیت آموزش از همین شاهراه جشنواره تدریس برتر می گذرد و همه باید تلاش کنیم که معلمانی شایسته، کارآمد و تاثیرگذار برای سربلندی کشور خود تعلیم و تربیت کنیم.

ارتقا مهارت های حرفه ای دانشجومعلمان درجشنواره تدریس برتر

معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر بوشهر نیز اظهار داشت: جشنواره تدریس برتر، دانشگاه نخبگانی برای پرورش و شناسایی بهترین دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است.

عبدالرسول فدایی دولت گفت: در طول مدت جشنواره همه توان خود را در پردیس برای برگزاری شایسته جشنواره به کار بستیم و خرسندیم که این جشنواره توانسته در مدت کم برگزاری این اندازه شور و نشاط علمی در دانشگاه ایجاد کند.

فدایی دولت بیان داشت: مهارت های حرفه ای دانشجومعلمان در این جشنواره ارتقا می یابد و آنها از هم اکنون خود را برای فردای معلمی آماده می کنند و دانشجویان با هر اجرایی در این جشنواره به انتقال تجارب خود به یکدیگر کمک می دهند.

دبیر علمی جشنواره تدریس برتر دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از عوامل اجرایی، هماهنگ کننده و هیات داوران جشنواره تدریس برتر اظهار داشت: هر ساله این جشنواره در سطح دانشگاه فرهنگیان در سطوح استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می شود.

نیکی نیروزاده گفت: یکی از اهداف از برگزاری این جشنواره آن است که دانشجومعلمان با مسائلی که در حوزه آموزش و یادگیری است، آشنا شوند.

نیروزاده بیان داشت: هدف اصلی جشنواره همت، توانمندی، عزت نفس و اعتماد به نفسی است که دانشجو در این جشنواره ثبت نام کرده و به اجرای تدریس خود می پردازد و از همه دانشجویانی که در این جشنواره حضور دارند تقدیر می کنم.

وی با بیان اینکه استعدادها و توانمندی های دانشجویان ما بسیار است، متذکر شد: در حوزه آموزش و یادگیری مفاهیم و مهارت های زیادی باید یک دانشجومعلم در مدت حضور خود در دانشگاه فرهنگیان از نظر مهارت های معلمی و از نظر صلاحیت های حرفه ای فرا گیرد که یکی از آنها از طریق همین جشنواره تدریس به مرحله یادگیری می رسد.

کد خبر 6092588

دیگر خبرها

  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود