Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: یکی از علل کاهش عرضه سیب‌زمینی را می‌توان در حجم صادرات از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت جستجو کرد اما قیمت سیب‌زمینی تا دو هفته دیگر تعدیل پیدا خواهد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نیک‌پور در خصوص علت افزایش سیب‌زمینی اظهار کرد: از نظر تولید، سیب‌زمینی به دو شکل بهاره و زمستانه تولید و به بازار عرضه می‌گردد و تولید بهاره به گونه‌ای سازماندهی می‌شود که در بازه زمانی دی تا اردیبهشت ماه در بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: در عرضه سیب‌زمینی یک خلاء در بازه زمانی اواخر خرداد ماه تا اواسط تیرماه وجود دارد که سیب‌زمینی از مزرعه به بازار عرضه نمی‌شود، البته یکی دیگر از علل کاهش عرضه سیب‌زمینی را می‌توان در حجم صادرات از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت جستجو کرد اما قیمت سیب‌زمینی تا دو هفته دیگر تعدیل می‌شود. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص نقش کارخانه‌های چیپس در افزایش قیمت سیب‌زمینی بیان کرد: کارخانه‌های چیپس دارای ظرفیت معینی برای انبارداری و نگهداری از سیب‌زمینی است و بعید می‌دانم این شرکت توان خرید بیش از ظرفیت خود را داشته باشد زیرا سیب‌زمینی همچون گندم و جو امکان نگهداری در فضای باز را ندارد و نگهداری آن بر حسب ظرفیت سردخانه‌های آن است. نیک‌پور در رابطه با میزان سطح زیر کشت سیب‌زمینی خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود پنج هزار و ۱۰۰ هکتار برآورد ما برای کشت سیب‌زمینی است، همچنین زمان برداشت سیب‌زمینی در خراسان، مهر ماه هرسال است و در شهرستان‌های تربت حیدریه، جلگه‌رخ، فریمان، قوچان، چناران، مشهد و بخش‌هایی از نیشابور کشت می‌شود. منبع: ایسنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه چای نداریم

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از آرامش حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت:  قیمت کنونی هر کیلو برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر  ۷۰ هزار تومان و شیرودی ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، هم اکنون کمبودی در عرضه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

کنگری با بیان اینکه چای یکی از اقلام پرمصرف سبدخانوار محسوب می شود، افزود: علی رغم تغییر قیمت چای، این محصول به‌ وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در بازار شکر برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوریکه قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالا‌های اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند.

او افزود: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، در حالیکه با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، بازار ثبات دارد.

کنگری گفت: علی رغم وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار، اما برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده سلیقه‌ای عمل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده