Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:04:36 GMT

جشنواره فرهنگی ورزشی کریمه در اردکان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۸۵۲۸

جشنواره فرهنگی ورزشی کریمه در اردکان برگزار شد

فردا پنجشنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۸ برابر اول ذی العقده ۱۴۴۰ هجری قمری سالروز ولادت حضرت معصومه (س) (۱۷۳ هجری قمری) است که در تقویم ایران به روز دختر نامگذاری شده است.

رضوان فرجاد رئیس شورای شهرستان اردکان در حاشیه برگزاری جشنواره به ایرنا گفت: علاوه بر این نهاد و امور بانوان فرمانداری، یک واحد صنعتی، مختص بانوان و دختران فعال منطقه مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برنامه‌های جشنواره را برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی، تشکیل کارگروه روان شناسی در موضوعات مختلف، برگزاری کارگاه فشرده امداد و نجات، مولودخوانی، نشست‌های گروهی در جهت تبادل تجربه و تعامل بیشتر ذکر کرد.

رئیس شورای شهرستان اردکان هدف از برگزاری این برنامه‌ها را ایجاد انگیزه، نشاط اجتماعی و اعتماد به نفس بیشتر در بانوان منطقه عنوان کرد.

فرجاد از همکاری و کمک‌های فرمانداری، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستای انجیرآوند و زرجوع و مؤسسه خیریه امام زمان (عج) در برگزاری جشنواره خبر داد.

در حال حاضر حدود ۹ هزار نفر در ۲۹ روستای اردکان ساکن هستند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴ / ‏‬ ۲۰۴۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان فرهنگی جشنواره دهه کرامت ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد

به گزارش خبرنگار مهر، مریم طاهر دوست محمدی ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها و خبرنگاران در میراث فرهنگی شهرستان سمنان، با اشاره به انتخاب سمنان به عنوان نماینده ایران در کنسرسیوم بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم با حضور ۲۰ کشور از جمله چین، قزاقستان و … بیان کرد: برنامه‌های متنوعی در این زمینه اندیشیده شده که یکی از آنها برگزاری جشنواره‌های گردشگری است.

وی با بیان اینکه در این زمینه جشنواره «تاسکا» در مرکز استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: نام نوعی ظرف قدیمی ویژه آشپزی در سمنان است که تلاش کردیم با برگزاری این جشنواره و گزیدن این نام، به نوعی به فرهنگ بومی منطقه سمنان، غذاهای محلی و ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی اشاره کنیم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سمنان نان و غذای اقوام و ملل سمنان را یکی از محورهای این جشنواره دانست و تاکید کرد: نمایشگاه آثار هنری هنرمندان شهرستان سمنان از دیگر بخش‌های تدارک دیده شده در این رویداد است.

طاهر دوست محمدی با اشاره به اجرای برنامه ارکست ملی راه ابریشم در قالب جشنواره تاسکا، بیان کرد: جشنواره گردشگری نعناع در کنار رویداد گرامیداشت روز نجوم و موزه گردی دیگر محورهای این جشنواره محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی سنتی و پرفرمنس هنری، نمایشگاه صنایع‌دستی، غذاهای محلی، تقدیر از برگزیدگان جشنواره و … نیز تدارک دیده شده که اجرایی می‌شود، تاکید کرد: ارگان‌هایی مانند شهرداری، شورای شهر، فرهنگ و ارشاد اسلامی و… در این رویداد همراهی و همکاری دارند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سمنان با بیان اینکه ۱۹ اردیبهشت افتتاحیه این جشنواره در در مجموعه گردشگری استخر زاوقان سمنان خواهد بود، گفت: این جشنواره سه روز ادامه خواهد داشت و اختتامیه آن بیست و دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

طاهر دوست محمدی با بیان اینکه تاسیکا در واقع نخستین گام از مجموعه جشنواره گردشگری راه ابریشم سمنان خواهد بود، ابراز کرد: تلاش داریم که تمام ظرفیت‌های میراث فرهنگی، تاریخی، گردشگری و … سمنان را در این رویدادها بشناسانیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که از ظرفیت عضویت سمنان در «اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم» با حضور ۲۰ کشور جهان بهره مند شویم زیرا این حضور بسیار اتفاق نادری است و می‌تواند در توسعه اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و … کل استان سمنان تأثیرگذار باشد.

رئیس میراث فرهنگی سمنان همچنین گفت: شهریورماه سال گذشته سمنان در رقابت با دیگر شهرهای کشور توانست لقب پایتخت گردشگری جاده ابریشم کشورمان را از آن خود کند و لذا از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری هر چه بهتر رویدادهای این جشنواره بزرگ، اندیشیده شده است.

کد خبر 6099567

دیگر خبرها

  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان