Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:04:00 GMT

کمبود زمین اصلی‌ترین مشکل دانشگاه تربت حیدریه

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۸۹۴۳

کمبود زمین اصلی‌ترین مشکل دانشگاه تربت حیدریه

در هشتمین جلسه هیأت امنای بنیاد امور خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه که روز چهارشنبه با حضور اعضای اصلی بنیاد، خیران به نام تربت حیدریه و مسئولان دولتی در این دانشگاه برگزار شد قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و از خیران تربت حیدریه، ضمن قدردانی از عملکرد اعضای بنیاد در طول عمر کوتاهش، نسبت به فضای کوچک کنونی دانشگاه هشدار داد و گفت: فضای کنونی دانشگاه تربت حیدریه برای فعالیت‌های علمی بسیار محدود و کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام محمدعلی رضایی افزود: اهمیت این مشکل زمانی بیشتر مشهود می‌شود که بدانیم به دلیل نزدیکی به مشهد، دانشگاه تربت حیدریه محل مناسبی برای سرریز متقاضیان دانشگاه‌های این کلانشهر است و لذا متقاضی برای ورود به این دانشگاه روز به روز بیشتر می‌شود.
وی که از اعضای هیأت امنای بنیاد امور خیرین حامی دانشگاه نیز هست گفت: از آنجا که تربت حیدریه در بستر تحول و توسعه قرار گرفته لذا می‌طلبد اعضای محترم بنیاد در کنار انجام ساخت و ساز، به فکر تهیه زمینی در مجاورت زمین کنونی دانشگاه تربت حیدریه نیز باشند تا همچون دانشگاه فردوسی مشهد، مردم این خطه نیز به برکت وجود افراد خیر، دارای یک پردیس بزرگ دانشگاهی شوند.
رضایی افزود: خوشبختانه منابع طبیعی این شهرستان از حیث زمین با مشکل مواجه نیست و اگر امروز این قدم اساسی برای جوانان این خطه برداشته نشود، چه بسا در آینده دیگر چنین فرصتی به دست نیاید.

نگاهی به کارنامه یک سال و اندی بنیاد امور خیران حامی دانشگاه تربت حیدریه
مدیرعامل بنیاد امور خیران دانشگاه تربت حیدریه در معرفی این بنیاد گفت: این بنیاد در نهم آذرماه سال ۹۶ تشکیل شد
جواد انصاری افزود: انعقاد تفاهمنامه و آغاز ساخت سالن ورزشی چند منظوره ورزشی زنده یاد بابک مروج تربتی توسط پدر ایشان مهدی مروج تربتی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، انعقاد تفاهم نامه و آغاز ساخت مسجد دانشگاه توسط خیران و نیز وزارت علوم با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، انعقاد تفاهم نامه ساخت خوابگاه دانشجویی توسط فرزندان مرحوم حاج طاهر حسن زاده، انعقاد تفاهم نامه اهدای زمین و آب کشاورزی توسط حجت الاسلام علیرضا رضایی، موافقت اولیه ساخت خوابگاه خواهران و مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه توسط نعمت الله منفرد، کمک به دانشجویان مستعد و کم بضاعت دانشگاه در طول سال و به ویژه در ماه مبارک به ارزش ریالی ۴۰۰ میلیون ریال و برگزاری کارگاه‌هایی با موضوعات کارآفرینی، پژوهشی و فرهنگی از جمله اقدامات مهم این بنیاد است.
وی ادامه داد: سالن ورزشی چند منظوره ورزشی زنده یاد بابک مروج تربتی هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امروز نیز عملیات ساخت سردر دانشگاه تربت حیدریه توسط مهدی مروی بایگی با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به یاد مرحوم پدرش محمد مروی بایگی آغاز شد.

اهداف و سیاست‌های بنیاد خیران حامی دانشگاه تربت حیدریه
رئیس دانشگاه تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: واقعیت این است که امروز روند توسعه عمرانی دانشگاه تربت حیدریه رو به رشد است و این اقدام‌ها توسط خیرانی صورت می‌گیرد که تمایل ندارند در چنین جلساتی نامی از آنها برده شود.

محمدحسن فتحی نسری با بیان اینکه حتی برخی از این افراد شرط ادامه همکاری سخاوتمدانه خود با دانشگاه را در گمنام ماندن اعلام کرده‌اند افزود: اما این از انصاف به دور است که جوانان این خطه با خیرانی که زمینه ادامه تحصیل آنها را فراهم آورده‌اند آشنا نشوند.
وی ادامه داد: هم اکنون دانشگاه تربت حیدریه نیاز مبرمی به مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی دارد که اعضای محترم بنیاد اگر نیم نگاهی هم به تامین این نیاز داشته باشند بد نیست.
رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: اهداف و سیاست‌های بنیاد خیران حامی دانشگاه تربت حیدریه عبارتند از اشاعه و گسترش فرهنگ اسلامی وقف در جامعه و بهره گیری از آن در راستای رشد کمی و کیفی دانشگاه، ارائه مشاوره و بسترسازی برای تسهیل در امر سرمایه گذاری بهینه خیّران آموزش عالی، شناسایی، تقدیر و حمایت همه جانبه از خیّران و واقفان دانشگاه، نظارت بر حسن انجام نظرات و اهداف شرعیه خیّران و واقفان در طول حیات ایشان و بعد از آن، ایجاد زمینه‌ها و بسترهای مناسب برای تقویت و استمرار حمایت‌های خّیران و واقفان و نیز برنامه ریزی و سازماندهی برای جذب کمک‌های مردمی و دولتی در راستای ساخت و افزایش فضاهای مورد نیاز دانشگاه با همکاری و هماهنگی بنیاد خیّران حامی آموزش عالی.
فتحی نسری، نظارت بر حسن انجام تعهدات دانشگاه در قبال خیّران و واقفان با همکاری بنیاد خیّران حامی آموزش عالی و کمیته خیّران وزارت علوم، نظارت به منظور حسن احداث پروژه‌های خیّر ساز دانشگاه و نظارت و پیگیری تخصیص سهم پنجاه درصدی وزارت علوم از پروژه‌هایی که ۵۰ درصد از کل اعتبارات آن را خیّر یا خیّران پرداخت کرده باشند و به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشد، حمایت از دانشجویان بی بضاعت دانشگاه از طریق راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویی و صندوق نیکوکاری و نیز حمایت و پشتیبانی از اقدامات فرهنگی و اسلامی در دانشگاه را از دیگر اهداف تشکیل بنیاد دانست.
وی پشتیبانی و حمایت از سنت پسندیده ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه، حمایت از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان و اساتید دانشگاه، حمایت از پژوهشگران و نخبگان دانشگاه، حضور و مشارکت در خرید و تأمین تجهیزات و خدمات مورد نیاز دانشگاه، ایفای نقش فعال برای ارتباط دانشگاه با صنعت و تجارت و به طور کلی فضای کسب و کار، حمایت از کارآفرینان جوان دانشجو و شرکت‌های دانش بنیان نوپای دانشگاه، حضور، مشارکت و سرمایه گذاری در اجرای ایده‌ها و طرح‌های کاربردی و کارآفرینانه برای تجاری سازی و تکمیل چرخه ایده تا محصول را از دیگر اهداف راه اندازی بنیاد خیران دانشگاه تربت حیدریه ذکر کرد.

خیران دانشگاه را به سمت فعالیت‌های کاربردی سوق دهند
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و محلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، دانشگاه تربت حیدریه از لحاظ ساختمان سازی توسعه یافته و این امر بیانگر عملکرد خوب و قابل تحسین بنیاد خیران حامی دانشگاه است.
سعید باستانی افزود: اما در کنار اینها نباید مأموریت مهم و محوری که وزارت علوم برای دانشگاه تربت حیدریه تعیین کرده را فراموش کنیم و آن تمرکز بر رشته‌های فنی و مهندسی و کشاورزی است که باید به جد تعقیب شود.
وی با بیان اینکه این اقدام خوب وزارت علوم بر اساس نیازسنجی منطقه صورت گرفته است ادامه داد: بر این اساس لازم است یک سری کارهایی حول این محور در شهرستان انجام دهیم و دانشگاه تربت حیدریه باید فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی خود را در حوزه زعفران و صنایع وابسته به این محصول مهم منطبق سازد.
او اضافه کرد: رمز موفقیت دانشگاه در کاربردی کردن فعالیت‌های علمی و راهبردی است و باید مسئولان دانشگاه به شکلی برنامه ریزی کنند که دانش آموختگان دانشگاهی این خطه فردا دغدغه اشتغال نداشته باشند.

دانشگاه تربت حیدریه نیازمند برند است
فرماندار تربت حیدریه نیز با بیان اینکه محورهای پنج گانه توسعه در این شهرستان را با محوریت دانشگاه تعریف کرده‌ایم گفت: این محورها شامل خدمات فنی، کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت و گردشگری است.
علی رستمی افزود: جامعه دانشگاهی باید این نکته را در نظر داشته باشد که پایداری و توسعه زمانی محقق می‌شود که دانشگاه‌های بزرگ و مجهز مشارکتی بیشتر در این امر داشته باشند.
وی اضافه کرد: مسئولان دانشگاه تربت حیدریه همچنین باید کد رشته‌های مشابه و تکراری را حذف و دانشگاه تربت حیدریه را با برند رشته‌های خاص در سطح استان خراسان رضوی و حتی کشور متمایز سازند.

هم اکنون دو هزار و ۳۹۴ دانشجو که ۹۵۳ نفرشان زن هستند توسط ۳۸ عضو هیأت علمی در ۳۱ رشته شامل ۱۴ رشته فنی، ۱۵ رشته کشاورزی و دو رشته انسانی در دانشگاه دولتی تربت حیدریه مشغول تحصیل هستند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۷۰۷۹/‏۶۱۲۱/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، علی اصغر علیپور در گفت‌وگویی اظهار کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با شرکت ۱۵۰ حافظ از شهرستان‌های تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در رشته‌های حفظ کل، ۲۰ جزء و ۱۰ جزء در مکان دانشکده پرستاری علوم پزشکی تربت جام برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام افزود: به قبول شدگان حفظ کل مدرک سطح ۲ تخصصی حفظ، معادل لیسانس ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام