Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه نشنال اینترست در مطلبی با اشاره به اقدام نیرو‌های روسیه برای مسدود کردن سیستم‌های «جی پی اس» در خاورمیانه نوشت عملیات جنگ الکترونیکی می‌تواند بر حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه و پیشبرد حملات پنهانی‌شان بر ایران تاثیر بگذارد.

پایگاه خبری تایمز آو اسرائیل در اواخر ماه ژوئن سال جاری میلادی گزارش داد «از بهار سال گذشته میلادی، تعدادی از خلبانانی که در آسمان منطقه خاورمیانه به خصوص در حوالی آسمان سوریه در حال گشت‌زنی بوده‌اند، اعلام کردند سیستم‌های جی پی اس آنها دچار اختلال شده و موقعیتی اشتباه را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی برخی مواقع کاملا از کار می‌افتند».

همچنین داده‌های جمع‌آوری شده یک پایگاه تحقیقاتی مستقر در آمریکا نشان داد طی هفته‌های اخیر، سیگنال‌هایی که باعث قطع سیستم ناوبری ماهواره‌ای هواپیما‌هایی که در حال پرواز بر فراز سرزمین‌های اشغالی بوده‌اند از داخل پایگاه هوایی روسیه در سوریه نشات گرفته‌اند.

در همین حال، «تاد هامفریس» استاد دانشگاه تگزاس در مصاحبه با تایمز آو اسرائیل گفته است تداخل در دریافت سامانه موقعیت‌یاب جهانی (جی پی اس) به نظر نمی‌رسد از اسرائیل هدایت شود بلکه به نظر می‌رسد آن‌ها متحمل آسیب‌های جانبی از اقدامات مسکو برای محافظت از نیرو‌های خود در برابر حملات هواپیما‌های بدون سرنشین و دفاع از موقعیت خود در محدوده جنگ الکترونیکی شده‌اند.

منابع نظامی صهیونیستی مدعی هستند که اختلال سه هفته‌ای جی پی اس پرواز‌های غیرنظامی ناشی از اقدام روسیه در مسدودسازی این سامانه در سوریه است. مسکو با این اقدام سعی دارد در پرواز هواپیما‌های غربی از جمله جنگنده‌های رادارگریز اف-۲۲ اس و اف-۳۵ و همچنین عملیات پهپاد‌های تروریستی اختلال ایجاد کند.

در بخش دیگری از گزارش نشنال اینترست آمده است: نیروی هوایی آمریکا در آوریل ۲۰۱۹ جنگنده‌های رادارگریز اف-۲۲ و اف-۳۵ خود را به ترتیب به قطر و امارات متحده عربی اعزام کرد. این اقدام پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص خروج یک جانبه کشورش از توافق هسته‌ای ایران و در راستای افزایش نیرو‌های نظامی خود در منطقه اتخاذ شد.

فدراسیون بین‌المللی انجمن خلبانان خط هوایی و اداره فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی در اواخر ماه ژوئن ۲۰۱۹ اعلام کردند بسیاری از پرواز‌ها سیگنال‌های ماهواره‌ای جی پی اس هنگام پرواز به داخل یا خارج محدوده هوایی فرودگاه بین المللی «بن گوریون» در سرزمین‌های اشغالی را از دست داده‌اند. این اقدام جان مسافران را به خطر ننداخته است چراکه هواپیما روی سیستم‌های پشتیبانی تغییر حالت می‌دهد.

پایگاه خبری بریکینگ دیفنس گزارش داد «سیستم‌های جی پی اس مستقر روی زمین تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند و همین باعث می‌شود مسدود شدن سامانه جی پی اس هوایی مشکوک به نظر برسد. نشانه دیگر آنکه این یک اختلال ساده نیست بلکه نوعی سلاح الکترونیکی است و روس‌ها در حد گسترده‌ای بر روی چنین سیستم‌هایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سامانه‌هایی که سیگنال‌های دروغین جی پی اس را تا ۵۰۰ برابر قوی‌تر از نمونه‌های واقعی ارسال می‌کند و ناوگان هوایی را تا کیلومتر‌ها گمراه می‌کند».

این پایگاه خبری همچنین مدعی شد روسیه جی پی اس را در اروپا نیز مختل کرده است و برای نخستین بار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ ناتو موفق به شناسایی آن طی مانور‌های خود در نروژ شد. در ادامه گزارش ادعایی بریکینگ دیفنس آمده است: «آژانس امنیت ملی نروژ اعلام کرد منبعی را ردیابی کرده است که نشان می‌دهد انسداد سیگنال‌های جی پی اس از پایگاه نظامی روسیه در منطقه حفاظت شده شبه جزیره کولا ارسال شده است. اطلاعات نظامی ارتش فنلاند نیز ضمن تایید یافته‌های نروژ بر این نکته تاکید دارد که تحلیل‌های نروژ انعکاس دهنده تحقیقات و ارزیابی‌های خود آنهاست.»

در اواخر سال ۲۰۱۸ فنلاند و نروژ با مطرح کردن چنین اختلالاتی، شکایتی را علیه روسیه تنظیم کردند. وزارت دفاع و هوافضای فنلاند و نروژ هشدار دادند که مسدود شدن جی پی اس یک خطر جدی برای پرواز‌های نظامی و تجاری محسوب می‌شود. این در حالی بود که روسیه ضمن رد ادعای دو کشور اروپایی خواستار اثبات آن شده بود.

نشنال اینترست در پایان گزارش خود به اقدامات آمریکا برای مقابله با مسدود شدن سامانه جی پی اس اشاره کرد و نوشت: ارتش آمریکا برنامه‌ای برای آزمایش سامانه‌های مقاوم در برابر مسدود شدن جی پی اس دارد که ادعا می‌شود اقدامی بالقوه برای مقابله با جنگ الکترونیک روسیه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا روسیه رژیم صهیونیستی هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند