Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،  در آستانه‌ آغاز اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی، دست‌اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان، صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ تیرماه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از این قرار است:

- حج، هم نمایش بندگی و خشوع است و هم عامل اجتماعی وحدت و برادری و یکرنگی در آن وجود دارد؛ و درعین‌حال حج نمایش تجمع و نمایش اخلاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



- از جمله خطاهای بزرگی که همیشه می‌شنیدیم و حالا هم از بعضی که نسبت به اسلام بی‌مبالات هستند می‌شنویم این است که میگویند حج را سیاسی نکنید.
یعنی چه حج را سیاسی نکنید؟ ایجاد وحدت، یک امر سیاسی است. دفاع و حمایت از ملت فلسطین و مظلومین دنیای اسلام مثل یمن یک کار سیاسی است و دفاع از مظلوم، عین تعالیم اسلامی و واجب است؛ یا برائت از مشرکین که یک فریضه است. همه‌ی اینها مال دین است.

- بله، حج یک کار سیاسی است اما این کار سیاسی عیناً همان تکلیف دینی است. اما اینکه بیایند و این حرکات سیاسی را منع کنند، آن هم سیاسی است اما یک سیاست ضددینی.

- اینکه بگویند حق ندارید به آمریکا بگویید بالای چشمت ابروست، یک حرکت سیاسی شیطانی است.

- آن کسانی که متصدی مناطق حج هستند، وظایف سنگینی به عهده دارند. جزو وظایفشان است که امنیت حجاج را تأمین کنند، منتها نباید محیط را امنیتی کنند. باید احترام و کرامت اینها حفظ شود؛ اینها ضیوف‌الرحمانند.

- باید رفتارشان با حاجیان در این مدتی که حجاج در مکه و مدینه هستند رفتار مناسبی باشد.

ادامه دارد...

منبع: نماینده

کلیدواژه: حج عمره مقام معظم رهبری نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بنا به ارزیابی‌های صورت گرفته کشوری، این استان در همه مؤلفه‌های امنیتی از بالاترین ضریب برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدمحمدرضا طالبی در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) با اشاره به دو مؤلفه امنیت و سلامت در جامعه اظهار کرد: اگر قدردان این دو مؤلفه نباشیم نعمت بزرگی را در جامعه از دست داده ایم.

وی افزود: نداشتن امنیت در همه ابعاد فردی، اقتصادی و اجتماعی زندگی تمام افراد جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بنا به ارزیابی‌های صورت گرفته کشوری، این استان با وجود داشتن کویر گسترده و مرز طولانی با کشور ناپایدار افغانستان از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این امنیت جز با تلاش و تعامل تمام یگان‌های نظامی و امنیتی حاصل نمی شود، خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی تعامل خوبی بین اعضای شورای تأمین و ارگان‌های نظامی وجود دارد .

به گزارش ایمنا، در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی از خدمات ۹ ساله امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز قدردانی و امیر سرتیپ دوم حجت عباسی به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور معرفی شد.

کد خبر 749384

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند