Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مختاری در نشست خبری دوازدهمین دوره جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید که در محل موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جشن های مردمی زیر سایه خورشید از سال ۸۷ برنامه ریزی شد و هدف آن ایجاد فضای زیارت از راه دور بود تا افرادی که فرصت حضور در مشهد مقدس در ایام ولایت امام را ندارند، تداعی این حس حضور را در شهرهایشان داشته باشند و این کاروان ها حامل پرچم متبرک بارگاه منور رضوی و ومحصولات فرهنگی و هدایا متبرک و با ترکیبی از خادمان و مبلغین به عنوان اعضا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زیر سایه خورشید در همه جا به غیر از مشهد حضور دارد و باعث می شود تا در دهه کرامت شاهد جشن های دهه کرامت در سراسر کشور باشیم. علاوه بر این امسال از لحاظ اعتبارات ریالی به دلیل شرایط کشور ۵۰ درصد در هزینه ها کاهش داشتیم.

وی با شاره به اینکه زیر سایه خورشید ۳۵ قشر مخاطب را در بر می گیرد، خاطر نشان کرد: ما در ندامتگاه ها، بیمارستان ها، پادگان ها و مراکز بهزیستی حضور پیدا می کنیم و این حضور بدون اطلاع قبلی نشاط معنوی خاصی را در میان این اقشار ایجاد می کند.

مختاری بر اینکه بزرگترین اجتماع جشن های مردمی را در دهه کرامت خواهیم داشت، تصریح کرد: امسال زیر سایه خورشید ۷۱ کاروان از خادمان امام رضا علیه السلام را از ابتدا دهه کرامت تا شام میلاد امام رضا علیه السلام را به دو هزار نقطه جغرافیایی کشور اعزام خواهد کرد و۲۰۰ نفر اعضا کاروان ها هستند که یک نفر مدیر کاروان نیز همراه آنها خواهد بود و همه این افراد به صورت افتخاری در این سفرها حضور پیدا کرده اند.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: پیش‌بینی ما این است که نزدیک به ده هزار برنامه را در این یازده روز برگزار خواهیم کرد که از نماز صبح تا پاسی از شب فعالیت کاروان ها ادامه خواهد داشت و میزبان ما در استان ها تشکل های مردم نهاد هستند و تشکل ها هزینه برنامه ها را خودشان پرداخت می کنند و حدود ۲۰ هزار کادر اجرایی جوان برای این جشن ها داوطلبانه اعلام حضور کرده اند.

وی تصریح کرد: در فضای بین الملل بنا به شرایط منطقه امسال هفت کشورعراق، هندوستان، گرجستان، ترکیه، آذربایجان، افغانستان و ترکمنستان را برای حضور نهایی کردیم و مخاطب کاروان های رضوی در حوزه بین الملل مردم کشور های هدف هستند نه ایرانی های مقیم آنجا.

کد خبر 4656930

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی مشهد دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده

اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران گفت: با توجه به دستور سازمان حج و زیارت مقرر شد قبل از آغاز سفر‌های حج تمتع در یک بازه زمانی، چند کاروان به سفر حج عمره اعزام شوند.

او افزود: قرار است سه کاروان از مازندران به حج عمره اعزام شوند که از این سه کاروان، شامل دو کاروان از مازندران به ظرفیت ۱۷۰ نفر و یک کاروان از استان گلستان به ظرفیت ۸۵ نفر ساعت ۱۶ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی اعزام شوند.

اسماعیلی گفت: کسانی به این سفر اعزام می‌شوند که قبلا" برای اعزام به عمره مفرده ثبت نام کرده و هزینه سفر را واریز کرده باشند و با توجه به تاریخ واریز وجه به این سفر عزیمت خواهند کرد.

اعزام به حج تمتع از ۶ خرداد
اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران گفت: زائران حج تمتع استان مازندران از ۶ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

او افزود: زائران حج تمتع مازندران که همگی مدینه قبل هستند با ۱۸ پرواز از فرودگاه شهدای ساری عازم سرزمین وحی خواهند شد.

اسماعیلی گفت: این زائران در قالب ۳۲ کاروان به تعداد ۴۲۴۰ زائر برای به جای آوردن مناسک حج تمتع به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده