Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل فصل تابستان نه تنها هوای شهر رو به گرما می‌رود، بلکه این گرما مردم را به علت کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و فقدان کولر، به استفاده از وسیله نقلیه شخصی سوق می‌دهد.

در این میان حمل و نقل عمومی نقش پررنگی را ایفا می‌کند که مترو تهران یکی از پرطرفدار‌ترین و کارآمدترین‌های این سامانه حمل و نقل است که این روز‌ها نه تنها مانند قبل کارآیی خود را ندارد، بلکه نارضایتی مردم را هم به بار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله عوامل نارضایتی شهروندان در روزهای گرم تابستانی، عدم وجود سیستم تهویه مناسب خنک کننده در قطار‌های خطوط مترو است که گهگاه در برخی از واگن‌های مترو شاهد آن هستیم، به طوری که نه تنها کولر در برخی از قطار‌ها خاموش است، بلکه از بخاری به عنوان سیستم تهویه استفاده می‌شود. این در حالی است که این مشکل بیشتر در واگن قطار‌هایی است که سال‌ها از عمر آن‌ها گذشته و به گونه‌ای منسوخ شده‌اند، چراکه هیچ راه تهویه مناسبی در برخی از آن‌ها دیده نمی‌شود و مسافران از آن‌ها به عنوان سونا یاد می‌کنند.

عدم وجود سیستم تهویه مناسب نظیر کولر در قطار‌های مترو مخصوصا در این فصل از سال باعث شده که مردم از این سامانه حمل و نقل استفاده نکنند و دوباره به سوی خودرو‌های تک سرنشین و شخصی روند که این نشان‌دهنده یک ضعف بزرگ در شرکت بهره برداری مترو تهران است و باید برای رفع این موضوع فکری بیندیشند.

این موضوع در واگن‌های قدیمی مترو به دلیل مجزا بودن آن‌ها از یکدیگر، بیشتر رخ می‌دهد. حال قطار‌ها از یک سیستم حمل و نقل، به محلی همانند سونا تبدیل شده است و شاهد هستیم که شهروندان بار‌ها مشکل عدم روشن بودن کولر را با راهبران قطار در میان گذاشته‌اند، اما گفتنی است که این کار هیچ فایده‌ای ندارد.

در همین راستا پس از تماس‌های مکرر با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و پاسخگو نبودن وی، به سراغ مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه رفتیم تا پاسخی برای این موضوع دریافت کنیم.

محسن محمدیان مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال مبنی بر عدم وجود کولر در قطار‌های مترو اظهار کرد: همه قطار‌های ما دارای کولر است.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: اگر کولر قطاری دچار نقص فنی شود، به دلیل اینکه در طول روز نمی‌توانیم از سرویس‌دهی خارجش کنیم، مجبور هستیم تا پایان ساعت بهره برداری صبر کنیم.

وی درباره ساعت بهره‌برداری قطار‌ها افزود: آخرین سرویسی که قطار‌ها می‌روند برای تعمیر و نگهداری، چک و بررسی می‌شوند و اگر ایراد یا نقص فنی مانند کولر داشته باشد، رفع می‌شود.

محمدیان گفت: اگر مورد خاصی پیش آید، شهروندان می‌توانند شماره قطار را به شماره ۳۰۰۰۴۲۷۷ پیامک کنند و ظرف ۲۴ ساعت بررسی می‌شود و پاسخ افراد را می‌دهیم.

گرچه محمدیان می‌گوید همه قطارها کولر دارند، اما شاهد هستیم که در تابستان جاری در قطارها به جای کولر، بخاری روشن است و واگن‌ها به یک سونای واقعی تبدیل شده‌اند.

با توجه به این توضیحات، شهروندان باید در این فصل گرم در تونل‌های بسته مترو یک روز را تحمل کنند تا مشکل قطار‌ها رفع شود، آیا با توجه به مشکلاتی که این قطار‌های قدیمی همیشه خراب مترو دارد، بهتر نیست شرکت متروی تهران فکری برای تعویض آن‌ها کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مترو شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز گفت: به طور معمول ساخت یک ایستگاه مترو بین ۳۰ تا ۳۲ ماه زمان می برد اما ما در سازمان حمل و نقل ریلی کرج موفق شدیم با حمایت های استانداری، شورای شهر و شهردار رکود ساخت ایستگاه را بشکنیم به گونه ای که ایستگاه شهید سلطانی ظرف حدود ۲۲ ماه ساخته شده است.

خلیل کوزه کنانی با بیان اینکه هم اکنون خط جنوبی ریل گذاری شده است اضافه کرد: ایستگاه را با انجام تست گرم قطار افتتاح می کنیم.

وی درباره تامین ناوگان مورد نیاز مترو بیان کرد: در این زمینه بسیار پیگیر هستیم. هم اکنون یک قطار موجود است و برای تامین و دریافت قطار دوم از طریق شرکت واگن سازی تهران، پیگیری های مستمری انجام داده شده و می شود.

به گفته این مسئول، برای این منظور قطعاتی نیاز است که متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها هنوز موفق به تامین آنها نشده ایم.

کوزه کنانی با اشاره به اینکه تامین قطار با دولت است، سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت را ۱۳۰ دستگاه عنوان و اضافه کرد: همچنین در اوراق سال ۱۴۰۳ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده و در تلاش هستیم بتوانیم موضوع تامین قطار را از داخل شهر کرج انجام دهیم به گونه ای که در بودجه امسال شهرداری ردیف بودجه برای قطار مترو دیده شده است.

به گفته این مسئول، خوشبختانه همه شهر و سیستم مدیریتی آن به پیشرفت هر چه سریعتر این پروژه کمک می کنند. در کنار این اقدامات با شرکت های سازنده چین هم جلسات مجازی برگزار کرده ایم اما هدف ما استفاده از ظرفیت های داخلی ست.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهر کرج یادآور شد: پس از تامین قطار دوم باید به سرعت قطارهای سوم و چهارم را هم وارد ناوگان کنیم چرا که برای مردمی که از ایستگاه تهران به کرج می آیند و قصد ورود به داخل شهر را دارند باید به فاصله هر ۱۰ دقیقه یک قطار فعال داشته باشیم.

کوزه کنانی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با همکاری استانداری و شهرداری تهران، موضوع قطار اجاره ای را هم تا زمان رسیدن به استانداردهای مورد نیاز، مد نظر قرار دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901531

دیگر خبرها

  • تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری