Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در میزگردی که با حضور غلامرضا تاجبخش جامعه شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه آیت الله بروجردی، مهین گودرزی مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد، سهیلا خورشیدی مشاور خانواده و روانشناس و موسوی زاده رئیس شورای حل اختلاف خانواده در بروجرد برگزار شد ضمن بررسی علل و عوامل مؤثر در افزایش طلاق به ارائه راهکارهایی برای کاهش این آسیب اجتماعی پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر نتایج تحقیقات انجام شده که از سوی اساتید دعوت شده در این میزگرد ارائه شد بیشترین عوامل ایجاد طلاق در بروجرد پنج عامل مؤثر شامل سو مصرف مواد مخدر، مشکلات مالی و معیشتی، عدم پایبندی به تعهدات زناشویی، عدم آگاهی نسبت به آسیب‌های طلاق و شبکه‌های اجتماعی مجازی است.

بنا بر اعتقاد کارشناسان دعوت شده در این میزگرد عواملی همچون عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فردی هر کدام با گویه های متعددی در بروز واقعه طلاق اثر گذار هستند که در طیف عوامل اجتماعی مصرف مواد مخدر و گسترش شبکه‌های اجتماعی مجازی که کاهش گفت و گوی میان اعضای خانواده را منجر شده بیشترین تأثیر در طلاق را دارند.

بنا بر نتایج تحقیقی که نتایج آن توسط دکتر تاجبخش عضو هیأت علمی دانشگاه آیت الله بروجردی در میزگرد ایرنا عنوان شد در بین طیف چهارگانه عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی بر خلاف تصور عام که بسیاری از مشکلات عرصه خانواده و از جمله طلاق را مسائل اقتصادی می‌دانند ولی عوامل اقتصادی در رتبه سوم قرار دارد اما در عین حال اصلاح ساختار اقتصادی در سطح کلان جامعه باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی را مرتفع کرد.

پژوهشگران علوم اجتماعی و کارشناسان مرتبط با این رشته که در میزگرد بررسی علل و عوامل افزایش طلاق دفتر ایرنای بروجرد حضور داشتند بر این باورند که امروزه خانواده که در واقع بنیادی‌ترین نهاد جامعه محسوب می‌شود بیشتر به محلی همانند خوابگاه تبدیل شده است و میزان گفت و گوی بین زوجین در خانواده به ۱۵ دقیقه در روز تقلیل یافته است و باید نهضت خانواده سازی راه اندازی شود تا این نهاد کهن در آستانه فروپاشی را نجات داد.

مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متعددی که متوجه کودکان و فرزندان طلاق است از دیگر محورهای مورد بررسی در این میزگرد بود که باید کودکان بطور ویژه بعنوان قربانیان اصلی طلاق مورد توجه قرار گیرند.

اساتید و کارشناسان معرفی شده در این میزگرد در خصوص راهکارهای مؤثر در کاهش طلاق بر این باور هستند که طلاق با توجه به تغییر در ساختار جمعیتی در تمام دنیا وجود دارد اما در یک جامعه دینی و اسلامی باید بازگشت به ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی و ارائه الگو های فرهنگی متناسب صورت گیرد تا میزان طلاق را حتی اگر نتوان کاهش داد دست کم آن را کنترل کرد.

توجه به ابعاد مختلف آموزش‌های بنیادی، وجود مشاورانی متعهد و متخصص و مهمتر اینکه بهزیستی باید در ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی فعال‌تر عمل کند تا بتوان از میزان رو به افزایش طلاق پیشگیری کرد.

بنا بر اعلام اداره کل ثبت احوال لرستان در سال ۹۷ تعداد سه هزار و ۸۵۳ طلاق در لرستان ثبت شده و بطور متوسط در هر شبانه روز تعداد ۱۱ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که میانگین سن طلاق در مردان ۳۵ سال و در زنان ۳۰ سال بوده است. در شهرستان بروجرد نیز طی سال ۹۷ تعداد ۷۰۵ طلاق به ثبت رسیده است.

آموزش مهارت های ارتباطی یکی از راهکارهای مهم کاهش طلاق در جامعه است

یک استاد دانشگاه رشته روانشانسی گفت: آموزش مهارت های ارتباطی یکی از راهکارهای مهم برای کاهش طلاق در جامعه است.

سهیلا خورشیدی افزود: امروز سبک زندگی با گذشته فرق کرده و آگاهی افراد نسبت به گذشته بیشتر شده است و زوجین باید روابط عاطفی و کلامی خود را تقویت کنند.

وی اظهار داشت: کسب مهارت‌های ارتباطی در زندگی باعث می‌شود از تکراری شدن رابطه زن و شوهر کاسته شود و بهتر بتوانند با یکدیگر کنار بیایند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: امروز خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی دچار مشکلات عدیده ای شده که باید با راهکارهای زندگی مدرنیته را آموزش دهیم.

خورشیدی اضافه کرد: جامعه امروز ما در حال گذار از مرحله سنتی به مدرن است و روابط صحیح این مدل از زندگی باید تقویت شود.

وی با اشاره به زندگی فرزند سالاری در جامعه ادامه داد: امروز تصمیم گیرنده نهایی در اکثر خانواده‌ها فرزندان هستند و این موضوع در بسیاری از موارد باعث جدایی و طلاق عاطفی و واقعی بین والدین می‌شود.

این روانشناس با اشاره به اینکه خودشناسی یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای پیشگیری از طلاق است، یادآور شد: افراد باید قبل از ازدواج خود را بشناسند و برای شناخت و یافتن نقاط ضعف و قوت یکدیگر تلاش کنند.

وی افزود: یکی از دلایل طلاق که در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد عدم خودشناسی و نداشتن ارتباط مؤثر زوج‌های جوان با یکدیگر است.

خورشیدی بیان کرد: با توجه به پایین بودن مهارت گفتگو در خانواده زن و مرد به فضای مجازی روی می‌آورند و نمی‌توانند به درستی خواسته‌های خود را به یکدیگر انتقال دهند.

وی گفت: پدران و مادران جامعه ما برای تقویت بنیان خانواده باید اموزش ببینند، همه باید تلاش کنیم پسران را برای مرد بودن و دختران را برای مادر و زن بودن تربیت کنیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: امروز زندگی‌ها با توجه به افزایش روز افزون تکنولوژی‌های ارتباطی با گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و اینترنت و ماهواره به سمت غربی شدن می‌رود و باید تلاش کنیم این تکنولوژی که از فرهنگ غربی گرفته شده است بومی سازی شود و با فرهنگی ایرانی و اسلامی مرتبط شود.

خورشیدی با اشاره به اختلالات شخصیتی در بسیاری از افراد اضافه کرد: بسیاری از افراد دچار اختلال شخصیت هستند و خودشان از این موضوع اطلاعی ندارند و باید با کمک مشاوران به درمان اختلالات رفتاری و شخصیتی خود بپردازند.

وی ادامه داد: آموزش‌های در جامعه امروز ما ریشه دار نیست و آمار بالای طلاق در جامعه امروز نشأت گرفته از عدم آگاهی و نبود آموزش‌های صحیح است.

طلاق بعنوان یک آسیب اجتماعی رو به افزایش است

مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد گفت: طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی روبه افزایش است و با توجه به اینکه بیشتر طلاق‌ها در سنین جوانی رخ می‌دهد، که متعاقب آن مشکلات اجتماعی بیشتری ایجاد می‌شود.

مهین گودرزی افزود: متعاقب رخ داد طلاق، کار دستگاه های حمایتی اعم از بهزیستی و کمیته امداد هم بیشتر می‌شود زیرا این افراد باید برای ادامه زندگی از نظر معیشتی و اقتصادی مورد حمایت و یاری قرار گیرند.

وی اظهار داشت: بیشتر زنانی که طلاق می‌گیرند در رده سنی جوان و زیر ۴۰ سال قرار دارند که این افراد بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و بهزیستی نیز در بخش‌های مختلف مددکاری و کاهش آسیب نیز برنامه‌هایی برای آنها دارد که در مجموع هدف از تمام اینگونه برنامه‌های حمایتی در راستای اهداف دولت در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد اضافه کرد: مساله زنان جوانی که بر اثر طلاق تنها می‌شوند با توجه به اینکه آنها ممکن است دارای فرزندانی نیز باشند باید بصورت کلان در جامعه دیده شوند و در راستای رفع مشکلات مالی، مسکن و مشکلات اجتماعی آنها تلاش شود.

گودرزی ادامه داد: در کنار برقراری مستمری، توانمند سازی زنان از جمله برنامه های بهزیستی است که طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا مرکز مداخله در بحران طلاق نیز مقرر شد بزودی راه اندازی شود.

اعتیاد یکی از مهمترین عوامل در بروز طلاق است

مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد گفت: یکی از مهمترین عواملی که در بروجرد منجر به طلاق می‌شود معضل اعتیاد است که این مساله با کمرنگ شدن نقش پدر در خانواده، عاملی اساسی در بروز طلاق می‌شود و فرزندان ناشی از این آسیب اجتماعی نیز خود در آینده درگیر آثار این پدیده شوند.

گودرزی افزود: گسترش شبکه های اجتماعی مجازی بعنوان یک مساله نوپدید مطرح است که می تواند مشکلات و آسیب هایی را در عرصه روابط خانوادگی در پی داشته باشد و باید بطور کلان با ارائه آموزش هایی متناسب بتوان بخشی از این مشکلات را حل کرد.

وی اظهارداشت: ارائه آموزش های کاربردی توسط آموزش و پرورش در حل مسائل انسانی از جمله راهکارهای موثر در کاهش میزان طلاق است.

مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد با تاکید بر اینکه کودکان بیشترین آسیب از طلاق را می بینند، بیان کرد: کودک نیازمند به عاطفه و مهر هم مادر و هم پدر است که باید بتوان تا حد امکان با ارائه آموزش های مرتبط نهاد خانواده را برای رشد و بالندگی کودکان نگه داشت.

دور شدن از زندگی معنوی و اخلاقی باعث افزایش طلاق در جامعه شده است

رئیس شورای حل اختلاف خانواده در بروجرد گفت: آموزه‌های دینی اسلام و رهنمودهای سازنده قرآن خانواده را مستحکم می‌کند ولی در جامعه ما افراد و برخی از خانواده‌ها از این آموزه‌های دینی و قرآنی فاصله گرفته‌اند.

سید محمد موسوی زاده افزود: امروز جوانان از آگاهانه انتخاب کردن و عاشقانه زندگی کردن غافل شده‌اند و هدف شأن در ازدواج مشخص نیست.

وی اظهار داشت: در آموزه‌های دینی اسلام بسیار تاکید شده است که زن و مرد باید عیوب یکدیگر را بپوشانند تا در کنار یکدیگر به آرامش برسند.

وی بیان کرد: برای کاهش طلاق در جامعه باید اموزش های قبل از ازدواج جدی تر گرفته شود و زوجین با آموزش‌های علمی و تخصصی وارد یک زندگی جدید شوند.

رئیس شورای حل اختلاف خانواده در بروجرد اضافه کرد: از جمله مواردی که باعث طلاق می‌شود برآورده نشدن نیازهای اقتصادی، جسمانی و جنسی و پایین بودن آستانه تحمل افراد در مواجهه با مشکلات زندگی است.

موسوی زاده ادامه داد: خانواده یکی از مقدس‌ترین نهاد اجتماعی است که در صورت متزلزل شدن جامعه نیز تحت شعاع آن قرار می‌گیرد، ولی باید توجه داشت که خانواده‌های مذهبی به مراتب کمتر درگیر مسائل طلاق هستند.

وی تاکید کرد: به گفته کارشناسان ازدواج‌هایی که در آنها هماهنگی بیشتری میان زوجین وجود دارد موفق ترند و کمتر به طلاق می‌انجامند.

رئیس شورای حل اختلاف خانواده در بروجرد گفت: تشابهاتی مانند طبقه اجتماعی، سطح تحصیلات، سطح هوش، هم نژاد بودن، دین مشابه داشتن، هم زبان بودن یک ازدواج موفق را رقم می‌زند، ازدواجی که با تشابه نژادی، زبانی، روانی و اجتماعی صورت بگیرد ازدواجی موفقیت آمیز است.

موسوی زاده بیان کرد: اسلام با طلاق سخت مخالف است، اسلام می‌خواهد تا حدود امکان طلاق صورت نگیرد، دین این پدیده اجتماعی شوم را به عنوان یک چاره جویی در مواردی که چاره منحصر به جدایی است تجویز کرده است، اسلام مردانی را که مرتب زن می‌گیرند و طلاق می‌دهند و به اصطلاح مطلاق می‌باشند دشمن خدا می‌داند.

وی با اشاره به اینکه از نظر اسلام منفورترین حلال‌ها در نزد خدا طلاق است، اظهارداشت: زن در منظومه خانوادگی محبوب و محترم است بنابراین اگر به عللی زن از این مقام خود سقوط کرد و شعله محبت مرد نسبت به او خاموش و مرد نسبت به او بی علاقه شد، پایه و رکن اساسی این نهاد اجتماعی خراب می‌شود.

رئیس شورای حل اختلاف خانواده در بروجرد ادامه داد: حیات خانوادگی وابسته است به علاقه طرفین نه یک طرف، منتهای اهانت و تحقیر برای یک زن این است که مرد بگوید من تو را دوست ندارم، از تو تنفر دارم و آنگاه قانون بخواهد به زور و اجبار آن زن را در خانه آن مرد نگه دارد.

موسوی زاده تاکید کرد: قانون می‌تواند اجبارا زن را در خانه مرد نگهداری کند ولی قادر نیست زن را در مقام طبیعی خود در محیط زناشویی، یعنی مقام محبوبیت و مرکزیت نگهداری کند، از این رو هر زمان که شعله محبت وعلاقه مرد خاموش شود ازدواج از نظر طبیعی مرده است.

وی اضافه کرد: به هرحال تفاوت زن و مرد در این است که مرد به شخص زن نیاز دارد و حمایت و مهربانی قلب مرد آن قدر برای زن ارزش دارد که ازدواج بدون آن برای زن قابل تحمل نیست.

خانواده کهن ترین نهاد اجتماعی است

یک استاد دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: نهاد خانواده نخستین و کهن‌ترین نهاد اجتماعی است که فرد ابتدا در این نهاد متولد و سپس در نهادهای دیگر مانند آموزش وپرورش و حاکمیت وارد می‌شود.
غلامرضا تاجبخش افزود: اهمیت نهاد خانواده روشن و باید آنچه موجب آسیب رسیدن به این نهاد می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: پدیده طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی از قبل مرسوم و شاید شدت آن کمتر بوده اما وجود داشته و این امری طبیعی و جهانی است که دارای پیامدهای منفی فراوان بوده و بر فرد و جامعه اثر می‌گذارد.
تاجبخش اضافه کرد: طلاق دارای ابعاد و پیامدهای ویژه و گوناگونی است که هم بر فرد و هم جامعه اثر دارد.

تغییر نگرش به ازداوج عاملی بسیار مهم در طلاق است

این جامعه شناس بیان کرد: از جمله عوامل مؤثر بر طلاق تغییر نگرش به ازدواج است که ازدواجها از شکل سنتی و فرمایشی به ازدواج خودفرمایشی و عشق رمانتیک تغییر جهت داده و خیلی از خانواده‌ها خود را کنار کشیده و قبول دارند که امری فردی است و نیاز به دخالت والدین ندارد، غافل از اینکه گزینش خود انتخابی در ازدواج به دلیل نداشتن تجربه لازم جوانان منجر به طلاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد، یادآور شد: قبح زدایی از طلاق و پایین آمدن حساسیت فرهنگ زدایی از این پدیده از دیگر عوامل مؤثر بر افزایش این آسیب نهاد خانواده است.

تاجبخش تاکید کرد: طلاق به عنوان منفورترین حلال روزی در جامعه ضد ارزش بود و امروز با برپایی جشن طلاق به یک ارزش تبدیل شده است.

تغییر ساختار خانواده از عوامل افزایش طلاق

وی تغییر ساختار خانواده را از دیگر عوامل مؤثر بر طلاق عنوان کرد و گفت: در گذشته خانواده گسترده بود و همه در کنار همدیگر زندگی می‌کردند اما امروز به سمت هسته‌ای شدن پیش رفته و این امر خود به دلیل نداشتن تجربه کافی زوجین در بروز مشکلات بی تأثیر نیست.

استاد دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: افزایش سطح تحصیلات بانوان موجب خودآگاهی و خواهان برابری جنسیتی و حضور در اجتماع شده و بانوان شاغل انتظار نگاه کلیشه‌ای و سنتی ندارد و حقوق مشروح و مدنی را طلب می‌کند که منجر به چالش می‌شود.

وی اظهارداشت: آزادی روابط جنسی که منجر به روابط فرا زناشویی می‌شود از آسیب‌های اجتماعی است که نشان می دهد که در زندگی زناشویی رضایت وجود ندارد و این روابط امروزه به یکی از عوامل طلاق تبدیل شده اند.

استاد جامعه شناس دانشگاه آیت العظمی بروجردی بیان کرد: افزایش طلاق در پی رشد جمعیت به وجود امد، در برهه‌ای از زمان شاهد افزایش جمعیت بوده‌ایم و آن جمعیت اکنون ازدواج کرده‌اند و بخشی از افزایش آمار طلاق با توجه به جوان بودن جمعیت طبیعی است.

تاجبش افزود: طلاق به فرد، خانواده، جامعه اسیب می‌رساند اما بیشتر آسیب متوجه کودکان به عنوان قربانیان اصلی طلاق است و مرد و زن امکان ازدواج مجدد را دارند اما فرزند در کنار بستگان یا ناپدری و نامادری زندگی می‌کند که فقدان عاطفی موجب وارد شدن آسیب‌هایی خواهد شد که پیامد آن شامل قتل، خودکشی، انحرافات اخلاقی و ناهنجاریهای اجتماعی می‌شود.

وی بیان کرد: طلاق در بحث کیفیت جمعیت نیز مؤثر است زیرا وقتی طلاق صورت گیرد شاهد کاهش باروری و تولید مثل خواهیم بود و نهایت کیفیت جمعیت کاهش و جامعه‌ای که با این نابسامانی همراه شود توسعه پیدا نخواهد کرد زیرا جامعه سالم در گرو خانواده سالم است.

عوامل مؤثر بر طلاق در بروجرد

استاد دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: برای بررسی علل و عوامل طلاق تحقیقی بر جامعه آماری اساتید و صاحب نظران موضوع بررسی علل و عوامل این پدیده شوم اجتماعی صورت گرفته که در این طرح از نقطه نظر متخصصان امر به جای افراد طلاق گرفته استفاده شده که جامعه آماری ۴۰ تن است.

تاجبخش اظهارداشت: در این تحقیق از مجموع جمعیت هدف تعداد ۲۸ تن مرد معادل ۷۰ درصد جمعیت آماری، ۱۲ تن زن برابر با ۳۰ درصد بود که از این تعداد ۳۰ درصد استاد دانشگاه، ۲۰ درصد روانشناس، ۱۵ درصد وکیل، ۱۲.۵ درصد قاضی و مشاور خانواده که ۵۰ درصد دارای تحصیلات کارشناسی ارشد، ۳۷.۵ درصد دکتری و ۱۲.۵ درصد دارای تحصیلات حوزوی بودند.

وی اضافه کرد: در این تحقیق عوامل طلاق در چهار طیف شامل عوامل اجتماعی با ۱۸ گویه رتبه اول، عوامل فرهنگی با ۱۳ گویه رتبه دوم، عوامل اقتصادی با ۶گویه رتبه سوم و عوامل فردی و روانشناختی با ۲۳ گویه به عنوان چهارمین عامل طلاق مورد بررسی قرار گرفت که در بین عوامل اجتماعی شامل مصرف مواد مخدر، شبکه‌های اجتماعی و فقدان مشاور مجرب مهمترین عوامل مؤثر بر طلاق قلمداد شد.

وی تاکید کرد: در مجموع ۶۰ عامل بر طلاق تأثیر داشت که از بین آنها پنج عامل بیشترین تأثیر را بر این پدیده داشتند که سو مصرف مواد مخدر مقام اول، مشکلات مالی و معیشتی رتبه دوم، عدم پایبندی به روابط زناشویی و عدم اطلاع ازآسیب های ناشی از طلاق و شبکه‌های مجازی بیشترین عوامل تأثیر گذار بر طلاق در بروجرد بودند که در علت اجتماعی مؤثر بر طلاق مصرف مواد مخدر، شبکه‌های مجازی و فقدان مشاوران مجرب به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم مؤثر بر طلاق را شامل می‌شود.

این جامعه شناس و استاد دانشگاه بیان کرد: کمترین عوامل مؤثر بر طلاق در عوامل اجتماعی را پیشینه طلاق درخانواده، عدم حضور کافی مرد و زندگی در محل غیر دلخواه بود.

راهکارهای پیشگیری از طلاق

این استاد جامعه شناس یکی از راهکارهای پیشگیری از طلاق را اصلاح فرآیند همسر گزینی عنوان کرد و گفت: نه ازدواج سنتی نه ازدواج مدرن بلکه تشریک مساعی بین والدین و فرزندان صورت گیرد.

تاجبخش، اصلاح ساختار اقتصادی جامعه را از دیگر رااهای کاهش طلاق دانست و افزود: وقتی بیکاری در جامعه وجود دارد بدون شک بر زندگی تأثیر می‌گذارد و موجب از هم گسیختگی خانواده می‌شود حداقل تلاش کنیم اگر ازدواجی صورت نمی‌گیرد، ازدواجهای قبلی منجر به طلاق نشود.

وی تاکید کرد: تقویت پایه‌های دینی و اعتقادی و بحث مذهب درمانی و توجه به ارزشهای دینی و مذهبی و توصیه‌های ائمه را یک سپر در برابر آسیب‌های اجتماعی و راهکاری موفق برای کاهش طلاق است.

تاجبخش استفاده از رسانه ملی به عنوان یک دانشگاه ملی و استفاده از ظرفیت‌های منبر در مساجد و مناسبتهای مذهبی، آموزش خانواده توسط رسانه‌های فرهنگی و اجتماعی را از دیگر راهکارهای کاهش طلاق در جامعه عنوان کرد.

تقویت نهضت خانواده مهمترین عامل برای کاهش آمار طلاق

وی مهمترین راهکار مؤثر بر طلاق را تقویت نهضت خانواده سازی عنوان کرد و افزود: امروز خانه‌ها بیشتر محل خواب و سرگرم شدن با موبایل و تلویزیون شده و تحقیقات نشان داده زوجین در منزل تنها ۱۵ دقیقه با هم صحبت می‌کنند. امروز زلزله‌های ۱۰ ریشتری خانواده‌ها را تهدید می‌کند و اگر فنداسیون منزل محکم پایه ریزی شود هیچ آسیبی به انها وارد نخواهد شد.

تاجبخش ادامه داد: امروز خانه های ما به خانواده زیستی تبدیل شده و نیازهای روحی و روانی کمتر دیده می‌شود که باید متناسب با عوامل طلاق نسخه‌های لازم تجویز شود.

۷۱۹۰/‌۷۲۷۳/‌۶۰۵۲/‌۱۹۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند