Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:45:51 GMT

۱۵۰۴ پل ارتباطی مردم و یگان حفاظت منابع طبیعی است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۹۸۱۰

۱۵۰۴ پل ارتباطی مردم و یگان حفاظت منابع طبیعی است

خادمی گفت: سامانه گویای ۱۵۰۴ به عنوان پل ارتباطی بین طبیعت دوستان و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عموی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، « اسماعیل خادمی » هدف از راه اندازی سامانه 1504 را حفظ منابع طبیعی و خدادادی اعلام کرد و افزود: استفاده از این سامانه رایگان بوده و همچنین مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی با این سامانه تماس گرفته و گزارشات خود را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که در سه ماهه اول امسال بیشترین تماس ها با این سامانه به علت تخریب و تصرف بوده است، عنوان کرد: در خرداد ماه نیز 20 مورد تماس با سامانه 1504 ثبت شده است و پنج مورد حریق را به موقع اطفا و مهار کرده ایم.


جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان، حفاظت و حراست از منابع طبیعی را یک وظیفه عمومی برشمرد و گفت: مردم و طبیعت دوستان هرگونه آتش سوزی، تخریب و تجاوز به عرصه های ملی و طبیعی را با سامانه گویای منابع طبیعی استان در میان بگذارند .

 

خادمی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری پس از دریافت تماس ها در کمترین زمان در محل حضور یافته و اقدامات لازم را به عمل می آورند.


وی خاطر نشان کرد: آینده همه، در گرو حیات منابع طبیعی است و برای حفظ این موهبت الهی همه می توانیم همیاران طبیعت باشیم.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برنامه های دهه کرامت اردبیل پل ارتباطی هرمزگان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسفندیار خزائی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی دارای همکاری هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای  فرهنگ سازی ، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز هنچنین توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد. 

وی بیان کرد: همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

خزائی ادامه داد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد، توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل