Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:39:25 GMT

دیدار توکایف و نظربایوا در خصوص فعالیت‌های سنا

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۹۸۶۱

دیدار توکایف و نظربایوا در خصوص فعالیت‌های سنا

دریغه نظربایوا، رئیس مجلس سنای قزاقستان و دختر رئیس‌جمهور سابق این کشور، با قاسم ژومارت توکایف، رئیس‌جمهور این کشور پیرامون فعالیت‌های مجلس سنا دیدار و رایزنی کرد. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آکی‌پرس، قاسم ژومارت توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان روز گذشته با دریغه نظربایوا، رئیس مجلس سنای این کشور پیرامون فعالیت‌های سنا دیدار و رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظربایوا در این دیدار با رئیس‌جمهور پیرامون فعالیت‌های مجلس علیای قزاقستان و برنامه‌های این مجلس برای حمایت از پلتفرم‌های انتخاباتی در مورد مسائل مربوط به حمایت‌های اجتماعی از شهروندان توضیحاتی را ارائه کرد.

در این دیدار توکایف نیز با اشاره به اهمیت تشدید مجازات برای جرائمی نظیر سرقت‌ احشام، توزیع مواد مخدر و به ویژه فعالیت‌های مربوطه در اینترنت، دستور داد تا توجه ویژه‌ای به ایجاد قواعد حقوقی برای مسئولیت مقامات دولتی و ساختارهای رسمی مشارکت کننده در فساد، صورت بگیرد.

گفتنی است دریغه نظربایوا، دختر بزرگ نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهور سابق قزاقستان است. قاسم ژومارت توکایف نیز پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، عهده‌دار ریاست مجلس سنای این کشور بود. با استعفای غیرمنتظره نورسلطان نظربایف، بر اساس قانون اساسی این کشور، رئیس مجلس سنا (که در آن زمان توکایف بود) تا برگزاری انتخابات، عهده‌دار این سمت گردید. در ادامه دریغه نظربایوا، دختر نظربایف که در آن زمان عضو مجلس سنا بود توانست به ریاست این مجلس برسد و توکایف نیز با برگزاری انتخابات پیش از موعد در تاریخ 9 ژوئن، با کسب بیش از 70 درصد آراء توانست پیروز قطعی انتخابات شود.

تمجید پومپئو از قزاقستان برای بازگرداندن شهروندان قزاق از سوریهحمایت قزاقستان از ابتکار نفتی عربستان سعودیعلاقه سرمایه گذاران آسیایی به گسترش همکاری ها با قزاقستانسفر وزیر امور خارجه قزاقستان به آمریکاسفر هیئت سیاسی بلاروس به قزاقستان

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آسیای میانه اخبار "قزاقستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه آسیای میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود

حیدری گفت: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «شهریار حیدری» نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشور‌های مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرز‌ها انجام بدهد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرز‌ها بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی، قطعاً سفر رئیس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • ادای احترام رئیس جمهور به رهبر استقلال پاکستان
  • ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد