Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمان «اعترافات غلامان» حمیدرضا شاه‌آبادی در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می شود.

به گزارش ایسنا، رمان «اعترافات غلامان» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی از شنبه پانزدهم تا پنجشنبه بیستم تیر (دهه کرامت)، در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران بازخوانی می‌شود.

به گفته محمدباقر رضایی نویسنده و سردبیر کتاب شب، این رمان، ماجراهای سفر امام رضا علیه السلام از مدینه به مرو و چگونگی حضور حضرت در دربار مامون را از دیدگاه غلامانی که به طرق مختلف در جریان این سفر تاریخی قرار داشتند، روایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه شد که امام، راضی به این سفر شد؟ در راه، چه ماجراهایی رخ داد و در دربار مامون بر امام چه گذشت؟ همه اینها، همراه با چگونگی دسیسه‌های مامون برای از میان بردن امام، نه مستقیم و مقاله وار، که از طریق هنر داستان‌نویسی، چنان زیبا و ماهرانه (با روایت جزییاتی تکان‌دهنده) از زبان غلامان مختلف اجیر شده از جانب مامون، بیان می‌شود که جذابیت موضوع را دو چندان کرده است.

رضایی درباره‌ی نویسنده و ساختار رمان «عترافات غلامان» توضیح داد: شاه‌آبادی پژوهشگر تاریخ و برنده جوایز گوناگون از جشنواره‌های داستان‌نویسی، با تکنیک هنرمندانه‌ای، ظرافت‌های این رویداد تاریخی را در قالب رمانی با ساختار مدرن گنجانده است که می توان گفت یکی از خواندنی ترین و البته شنیدنی‌ترین آثار را در این مورد، پدید آورده است.

رمان «عترافات غلامان» در شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای، به تهیه‌کنندگی رضا قربانی، صدابرداری محسن فراهانی و گویندگی پیشکسوت رادیو، بهروز رضوی، از ساعت۲۳ و ۳۰ تا ۲۴ هر شب (بجز جمعه‌ها) به روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

«کتاب شب» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که هر هفته، کتاب‌های برتر ایران و جهان، به ویژه داستانی را بازخوانی می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت

«پل آستر»، نویسنده آمریکایی سه‌گانه «نیویورک»‌ درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «پل آستر» نویسنده‌ ۳۴ کتاب از جمله سه‌گانه مشهور «نیویورک» در سن ۷۷ سالگی درگذشت. «گاردین» نوشت، «جکی لیدن»، دوست و همکار این نویسنده اعلام کرد که «آستر» در روز سه‌شنبه در پی عوارض ناشی از سرطان ریه درگذشت.

داستان‌های او مملو از مضامین اتفاقات تصادفی، شانس و سرنوشت نوشته شده‌اند. بسیاری از قهرمانان داستان‌ها، خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیت‌هایی از رمان‌های اولیه دوباره در رمان‌های بعدی ظاهر می‌شوند.

«آستر» در سال ۱۹۴۷ میلادی در «نیوجرسی»‌ متولد شد. به گفته خود این نویسنده، او روند نگارش را از سن هشت سالگی و زمانی آغاز کرد که امضا گرفتن از یک بازیکن بیسبال را به این دلیل از دست داده بود که نه او و نه والدینش با خود مداد همراه نداشتند. از آن زمان به بعد «آستر» همه جا با خود مداد می‌برد. «آستر»‌ در مقاله‌ای در سال ۱۹۹۵ نوشته بود: «اگر یک مداد با خود در جیبتان داشته باشید، احتمال زیادی وجود دارد که یک روز وسوسه‌ شوید که از آن استفاده کنید.»

«آستر» در «دانشگاه کلمبیا»‌ تحصیل کرد و در اوایل دهه ۷۰ میلادی به پاریس مهاجرت کرد و به فعالیت‌های مختلفی از جمله ترجمه کردن پرداخت. او در سال ۱۹۷۴ میلادی به ایالات متحده آمریکا بازگشت و ازدواج کرد.

در ژانویه سال ۱۹۷۹ میلادی پدر «آستر» درگذشت و این رویداد به دلیلی برای نگارش نخستین کتاب خاطرات این نویسنده تبدیل شد. «اختراع انزواء» در سال ۱۹۸۲ میلادی منتشر شد.

«آستر» با انتشار «شهر شیشه» در سال ۱۹۸۵ که نخستین جلد از سه‌گانه «نیویورک» بود به موفقیت چشمگیری دست یافت.

این نویسنده به طور مرتب در دهه ۸۰، ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی بیش از ده‌ها رمان از جمله «قصر ماه»(۱۹۸۹)،‌ «موسیقی شانس»(۱۹۹۰)، «کتاب توهم»‌(۲۰۰۲) و «شب پیشگویی»(۲۰۰۳) منتشر کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • زنده یاد اسکویی و روایت ورود به رادیو
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • پل آستر درگذشت
  • فیلم اعترافات موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب