Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فعالیت بیش از ۲۷۰ غرفه صنایع دستی و گردشگری در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، «مرتضی آبدار»، گفت: نهمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و فعالان بزرگ صنایع دستی ایران در تبریز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: در کنار این نمایشگاه، اولین دوره نمایشگاه گردشگری تبریز را نیز به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری برگزار می کنیم.

آبدار خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۱۰ غرفه صنایع دستی و ۶۰ غرفه گردشگری در این نمایشگاه حضور فعال دارند و از افزون بر ۴۰۰ فعال این دو حوزه میزبانی می کنیم.

وی با اشاره به استقبال بالا از این نمایشگاه در بین هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی، عنوان کرد: در این نمایشگاه همیشه شاهد استقبال خوبی بودیم و امسال هم استقبال از سال های گذشته چه به لحاظ کمی و چه از نظر گستره جغرافیایی فعالیت شرکت کننده ها، بیشتر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تاکید کرد: ملی بودن نمایشگاه باعث شده است که شاهد تنوع بسیار بالایی در صنایع دستی عرضه شده باشیم و انواع صنایع دستی علاوه بر معرفی در این نمایشگاه به فروش می رسند.

آبدار در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: صنایع دستی علاوه بر اینکه جنبه اقتصادی دارد، فعالیت فرهنگی نیز محسوب می شود و همین موضوع، باعث چند بعدی شدن نمایشگاه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از هنرها و صنایع قدیمی توسط افراد علاقمند در بخش خصوصی احیا می شوند و سیاست های سازمان نیز بر حمایت از این افراد استوار است.

آبدار با اشاره به حمایت های صورت گرفته در حوزه صنایع دستی، تصریح کرد: بر اساس سیاست های کلی حمایتی، تلاش می کنیم تا با معرفی هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی، این افراد از وام های کم بهره اختصاص یافته، بهره مند شوند.

وی بازاریابی و برندسازی را یکی از مباحث اصلی در حوزه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه نیز بازاریابی جزو اهداف برگزاری است و تجربه ثابت کرده است، هنرمندانی که توانسته اند در حوزه بازاریابی و برندسازی فعالیت مناسبی داشته باشند، موفق تر هستند.

آبدار در پایان گفت: نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری جذابیت های زیادی دارد و از عموم مردم دعوت می کنم که در این نمایشگاه حضور یافته و از تولیدات هنرمندان سراسر کشور بازدید کنند.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز تا ۱۵ تیر ۹۸ هر روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز در معرض دید، متخصصان، علاقمندان و عموم مردم خواهد بود.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اصفهان شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برنامه های دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت تبریز صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم. - اخبار استانها -

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌دستی زنجیره‌هایی به‌ هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ادامه داد: ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت‌آفرین را برای تک تک فعالان حوزه صنایع‌دستی در کشور و فعالان این حوزه در استان سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

جلالی تأکید کرد: یکی از اقداماتی که دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: ضرورت دارد محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود