Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین نوحی ظهر چهارشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی که در فرودگاه پیام استان البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ما این است تا با پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در منطقه اقتصادی پیام و در کل بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی استان البرز، کاری کنیم تا واردات شرکت های تولیدی و از طرفی صادرات این واحدها از خود البرز انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص عمده مباحث مطرح شده از سوی سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز بیان کرد: واردات مواد اولیه از جمله این موارد بود که گرفتاری هایی در حوزه منطقه و گمرک برای آنها ایجاد شده بود که گمرک پیرامون این مسئله در حوزه صادرات ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است و در حوزه واردات نیز با توجه به اهمیت موضوع تولید، حل موضوع واردات را تیز با تصمیماتی اتخاذی پیش خواهیم برد.

مدیرکل گمرک استان البرز گفت: یک مشکلی که در البرز داریم این است که افراد فعال در این منطقه مواد اولیه و کالاهای خود را از دیگر گمرکات کشور ترخیص می کنند و بعدها البرز محل دپوی کالای آنها می شود، به همین دلیل اعلام کردیم این فعالان در صورتی توانند در حوزه تجاری نیز فعالیت کنند که ترخیص کالای خود را نیز از گمرک البرز انجام دهند.

وی تاکید کرد: وقتی برای کالای تولیدی و سرمایه ای واحدهای صنعتی البرز کمک های استانی مبذول می شود، انتظار داریم کل واردات آنها نیز از البرز انجام شود.

نوحی با این توضیح که گمرک استان البرز قابلیت های زیادی مانند دیگر گمرک های کشور در کنار مزایایی مانند وجود منطقه اقتصادی پیام را دارد، گفت: برای شرکت های استانی انبارهای اختصاصی قرار می دهیم، برای شرکت های مستقر در منطقه پیام البرز نیز ارائه تسهیلات سرخانه ای را با انعقاد قرارداد با جاهایی که این امکانات سردخانه ای را دارند پیش ببرند.

مدیرکل گمرک استان البرز افزود: در خصوص بحث ثبت سفارش بدون انتقال ارز را نیز طبق مصوبه ای داشته ایم که میزان آن ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۹۸ را داشته‌ایم که گروه کالایی آن نیز مشخص خواهد شد، مرتبط به بحث تامین مواد اولیه شرکت های سرمایه ای است و این مهم کار در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز نیز قابل اجرا است.

کد خبر 4657208

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرکات صادرات غیرنفتی تعرفه واردات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید