Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بالون شرکت بین‌المللی ارائه دهنده اینترنت لون  با نام آلفابت-Alphabet قرار است در سال جاری با پرواز در آسمان کنیا شرایط دسترسی مردم نقاط مختلف این کشور را به اینترنت فراهم کند و ساکنان که تا کنون به امکان ارتباط با دنیای وب را نداشتند به جمع کاربران این جهان بی‌پایان اضافه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: خدمات تعمیراتی رایگان اپل برای صاحبان مک‌بوک ایر ۲۰۱۸

مدیران شرکت لون اعلام کردند مجوزهای لازم از مقامات دولتی کنیا دریافت شده است و پس از طی مراحل آزمایشی، پرواز سراسری آلفابت آغاز در کنیا آغاز می‌گردد و مردم این کشور می‌توانند پس از آن به اینترنتی با سرعت بالا دسترسی داشته باشند. با وجود خبر همکاری شرکت لون با دولت کنیا اما جزییات دقیقی از زمان آغاز و چگونگی عملکرد بالون آلفالبت اعلام نشده است.

دور افتاده‌ترین مناطق جهان نیز به ایترنت دسرسی پیدا می‌کنند

با اینکه شرکت لون تا کنون پروژه‌هخای موفقی را در نقاط مختلف جهان اجرا کرده است ولی برخی از کارشناسان با دیده‌ تردید به پرواز بالون اینترنت بر فراز کنیا می‌نگرند و چنین پروژه‌ای را قابل اعتماد، ایمن و سود‌ده نمی‌دانند. این کارشناسان شبکه‌های ارتباطی علت چنین تردیدی را آب و هوا و آفتاب سوزان کنیا اعلام کردند و گفتند: اگرچه انرژی بالون Loon از طریق نور خورشید تامین می‌شود ولی تابش شدید آفتاب و گرمای زیاد هوا در کنیا می‌تواند موجب ذوب شدن پوشش‌های نازک پلاستیکی روی سطح بالون شود و هم‌چنین عملکرد این بالون در مناطقی مختلف دچار تغییرات کیفیتی می‌شود.

مدیران شرکت لون این گون ادعاها را بی‌پایه و اساس خواندند و آن‌ها را تکذیب کردند. پس از زلزله چند سال گذشته پورتوریکو بالون اینترنتی شرکت لون در برقراری ارتباط مجدد مردم با نیروهای امدادی و دوستان خود نقش بسیار موثری داشت. بالون شرکت لون در آن زمان توانست امکان دسترسی ۱۰۰۰۰۰ به اینترنت را فراهم کند و مدت ۲۳۳ روز بدون وقفه در آسمان پرواز کرد.

انتهای پیام/

بالون اینترنت بر فراز کنیا به پرواز درمی‌آید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز هواپیمای شرکت آتا از مشهد به تهران، دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی به فرودگاه مشهد بازگشت.

به گزارش مشرق، حسن جعفری افزود: پرواز شماره ۵۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا به تهران، ساعت ٢٣ و ۴٠ دقیقه فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترک کرده بود.

وی اضافه کرد: این پرواز به علت نقص فنی با تصمیم خلبان و با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد پرواز، به مشهد بازگشت و به سلامت بر زمین نشست.

جعفری افزود: این پرواز با ۲۷۴ دقیقه تاخیر در ساعت سه و ٣۴ دقیقه بامداد امروز انجام شد.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی