Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@13:57:09 GMT

قاتل امام جمعه کازرون در محضر عدالت

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۱۱۷۸

قاتل امام جمعه کازرون در محضر عدالت

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ در این دادگاه که قاضی محسن رجایی نیا ریاست آن را بر عهده دارد، پس از حضور متهم و وکیل مدافع وی و همچنین اولیای دم و با حضور رئیس و مستشاران شعبه اول، کیفرخواست متهم توسط نماینده دادستان قرائت شد.

در متن کیفرخواست نماینده دادستان با اشاره به اقرار صریح متهم و اظهارات شهود، برای حمیدرضا درخشنده تقاضای قصاص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزند مرحوم خرسند نیز به عنوان ولی دم از دادگاه تقاضای قصاص کرد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس پیشتر گفته بود که بر اساس نظرات کارشناسان پزشکی قانونی، قاتل از سلامت کامل عقلی برخوردار است و با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده نسبت به امام جمعه کازرون سو ء قصد کرده است.

وی بیان کرد: اظهارات اولیه قاتل بیانگر این است که قصد داشته در یک برنامه تعزیه، امام جمعه کازرون را به شهادت برساند که به دلیل عدم حضور امام جمعه فقید در آن مراسم، برنامه را به تعویق انداخت و قاتل در صبحگاه ۲۱ رمضان هدف شوم خود را اجرا کرد.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه (هشتم خرداد ۹۸) در حالی که به اتفاق همسر خود از مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و چشم از جهان فروبست.

قاتل امام جمعه فقید کازرون ظهر همان روز دستگیر شد و هنوز از انگیزه اصلی او برای ارتکاب قتل، خبری منتشر نشده است.

حجت الاسلام محمد خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس امام جمعه حزب موتلفه اسلامی سلامت قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟

ایسنا/کرمان امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفای خود از امامت جمعه این شهر توضیح داد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»