Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با بیان اینکه سیاستگذار و دستگاه‌های دولتی با مسائل پیرامون تولید مشکل دارند، گفت: متاسفانه سیاستگذاران مشکلی با سیستم‌های واسطه گری و دلالی ندارند.

به گزارش ایلنا جمال رازقی در سومین سمینار تخصصی صنعت پخش در جنوب کشور بیان کرد: طی سال‌های اخیر همکاری‌های فراوان و گسترده‌ای با شرکت‌های پخش داشته و داریم و این شرکت‌ها در بسیاری از مواقع اقدامات آنها موجب آزار و اذیت تولید کننده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با اشاره به فعالیت چهار میلیون واحد صنفی با مجوز و بدون مجوز در کشور، گفت: به ازای هر 5 خانواده یک واحد صنفی در کشور وجود دارد که این تعداد باعث شده فشار مضاعفی بر روی تولید کننده و مصرف کننده وارد شود.

وی با اشاره به اینکه در جهت توزیع بهتر کالا و جلوگیری از زیان تولید کننده‌های صاحب برند همواره مسئولیت پخش محصولاتشان را بر عهده می‌گیرند، افزود: اخذ مجوز وقت افراد و تولید کنندگان را تلف می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس ادامه داد: برای اخذ مجوز باید از کشور اقدام کنیم و در مرحله بعد روال اداری را در ادارات و سازمان‌های مرتبط در استان طی کنیم در نتیجه این مهم سبب هدر رفتن وقت می‌شود.

به گفته وی 65 درصد مالیات کشور توسط تولید کنندگان پرداخت شود.

رازقی با اشاره به اینکه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در سال‌های گذشته برای اخذ مجوز به ایستادن در صف‌های طولانی عادت کرده‌اند، ادامه داد: اگرچه پخش محصولات یکی از فرآیندهای زنجیره تولید محسوب می‌شود، بنابراین در این بخش از مسئولین و دست اندرکاران تقاضامندیم که با برداشتن موانع اقداماتی انجام دهند که موجب تسریع امور شود.

به گفته وی درخواست مجوز از ادارات و سازمان ‎ ها باعث می ‎ شود که یک مانع بر سر راهمان قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با بیان اینکه در بخش توزیع کالا باید ضابطه ایجاد کنیم، ادامه داد: مشکلات عدیده در شرکت های پخش موانعی را بر سر راه آنها قرار داده است.

رازقی خاطرنشان کرد: تولید کنندگان نمی‌توانند کالاهای خود را با قیمت دلخواه محصولاتشان را وارد بازار کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین وزارت صمت باید در جهت حفظ حقوق تولید کننده و مصرف کننده فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ساماندهی کنند، افزود: ایجاد سیستم ناهماهنگ در فروشگاه ‎ های زنجیره ‎ ای مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است.

رازقی که معتقد است شرکت‌های پخش سود آور نیستند، گفت: نبود یک نرم افزار مناسب در این بخش مشکلاتی را برای شرکت‌های پخش ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آزار و اذیت اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خانواده صنعت نرم افزار قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است، گفت: فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش  در مراسم افتتاح 8 هزار و 404 واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی 10 هزار و 221 واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وی با اعلام این‌که  فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 540 هزار واحد عبور کرد، افزود: عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است. آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی 3.8 در سال 1399 به مثبت 4.8 در سال گذشته خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است