Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@07:33:01 GMT

مردم در شرایط کنونی خانه نخرند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۱۲۳۳

مردم در شرایط کنونی خانه نخرند

تین‌نیوز | 

با توجه به التهاب بازار مسکن و وجود سوداگری و دلالی در این بخش، از خرید خانه خودداری کنند تا شرایط عادی بر این بازار حاکم شود

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: تلاطم امروز بازار مسکن مربوط به بخش مسکن نیست بلکه ناشی از سوداگری و دلالی است که مثل یک آفت بزرگ، به جان مملکت افتاده است و به زندگی مردم در همه بخش‌ها آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به تبع این آسیب کلان، بخش مسکن هم امروز به این آفت مبتلا شده و نکته مهم این است که مردم باید متناسب وضع موجود احتیاط کرده و خرید نکنند تا شرایط آرام شود و در وضعیت هیجانی تصمیم نگیرند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی برخی سایت‌های اینترنتی خرید و فروش مسکن نیز گفت: در این خصوص با وزارت ارتباطات و پلیس فتا هم برای کنترل و نظارت سایت‌ها هماهنگی لازم انجام شده است چراکه قیمت‌های ارائه شده در این فضاها، جنبه کارشناسی نداشت و فقط عملیات روانی بود که از بیرون کشور هدایت می‌شود تا زندگی و روحیه مردم را تخریب کند و شرط عقل ایجاب می‌کند که مردم در شرایط وجود هیجان در بازار، خویشتنداری کنند.

وی همچنین از افزایش وام زوج‌های جوان برای خرید خانه خبر داد و افزود: با موافقت شورای پول و اعتبار، وام زوج‌های جوان ۶۰ درصد افزایش یافت تا زوج‌هایی که می‌توانند اقساط بیشتری پرداخت کنند در تهران تا ۱۶۰ میلیون تومان وام دریافت کنند درحالیکه این میزان، پیشتر ۱۰۰ میلیون تومان بود.

اسلامی ادامه داد: در شهر‌های بزرگ هم سقف وام زوج‌های جوان از ۸۰ به ۱۲۰ و در شهر‌های کوچک از ۶۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و زوج‌های جوان می‌توانند با توافق با سازنده و بانک عامل، وام بیشتری دریافت کنند.

حجم ویدیو: 2.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:38 دانلود ویدیو

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت دام به نسبت سال های گذشته با رشد زیادی روبروست به طوریکه بنابر گزارش مرکز آمار در همه بخش های دام شامل روستایی، عشایری و پرواری افزایش داشته است.

به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید