Web Analytics Made Easy - Statcounter

به به گزارش ایرنا، منوچهر رزمجو روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال این استان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: تاکنون ۶۰ درصد این اعتبارات به متقاضیان پرداخت شده است و سبب شده تا نرخ بیکاری در مناطق روستایی کشور از ۸.۶ درصد در سال ۹۶ به ۷.۹ درصد در پایان سال ۹۷ کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۶ درصد این اعتبارات از سوی نهادهای حمایتی و ۷۴ درصد آن از سوی سایر دستگاه‌ها جذب شده است.

رزمجو پیش بینی کرد با جذب مجموع این اعتبار برای ۲۰۰ هزار نفر از روستاییان کشور اشتغالزایی شود.

معاون سرمایه گذاری و اشتغالزایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سرانه راه اندازی هر طرح اقتصادی در کشور را ۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بر این اساس می‌توان گفت با هر ۳۶۰ میلیون ریال می‌توان یک شغل در کشور ایجاد کرد.

رزمجو با بیان اینکه سهم اشتغال مناطق روستایی کشور در سال ۹۷ نسبت به سال قبل آن ۲۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: نتایج بررسی‌ها حاکیست که روند تولید و اشتغال در مناطق روستایی کشور رو به رشد است.

وی خاطرنشان کرد: با بحث تمرکز اختیارات موافق نیستیم و بر این باوریم که استان‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های خود اعتبارات را در حوزه‌های مختلف سهمیه بندی کنند.

۷۳۶۳/۶۰۲۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور

 روستایی در بازدید از دیمزار‌های استان آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ارقام مقاوم ساده‌ترین روش کنترل بیماری زنگ زرد در دیمزار‌ها است و به خاطر بارندگی‌های بهاری امسال شرایط مناسب برای فعالیت‌های عوامل بیماری‌زا به‌ویژه در گندم فراهم است.

وی استفاده از دستورالعمل‌های فنی موسسه و بکارگیری بسته‌های زراعی را در کاهش میزان خسارت عوامل بیماری‌زا و تنش‌های محیطی تاثیرگذار دانست.

روستایی گفت: استفاده از بذر زیاد در واحد سطح در موقع کشت موجب توسعه سریعتر بیماری زنگ زرد در سال‌های مرطوب می‌شود و در موقع بروز تنش خشکی به دلیل رقابت درون بوته‌ای موجب خسارت شدید به مزارع خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ضمن ارزیابی وضعیت و روند رشد مزارع دیم بر توسعه کشت ارقام مقاوم گندم به‌منظور افزایش تنوع ژنتیکی و مقابله با خسارات آفات و بیماری‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه