Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: «هم‌زمان با هفته استان اردبیل، اولین نمایشگاه اسناد بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در محل جنت‌سرای مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی گشایش می‌‌یابد.»
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی در جلسه هماهنگی برنامه های پاسداشت هفته استان اردبیل اظهار کرد: «این نمایشگاه می تواند به شکل گسترده بخشی از تاریخ و هویت استان در دوره صفوی را تبیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او با بیان اینکه برنامه های هفته استان اردبیل به دنبال تبیین جایگاه صفویه به ویژه نقش شاه اسماعیل صفوی در انسجام بخشی به ایران اسلامی زیر بیرق شیعه است، افزود: «با توجه به اینکه امسال اداره کل میراث فرهنگی استان، به عنوان دبیرخانه برگزاری برنامه های پاسداشت هفته استان اردبیل انتخاب شده است، برنامه های متمایزی پیش بینی کردیم.»
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل به برگزاری همایش عظیم با محوریت تاج گذاری شاه اسماعیل صفوی و تشکیل حکومت شیعی اشاره کرد و بیان کرد: «رونمایی از المان، شب شعر و موسیقی، نمایشگاه عکس، مسابقه خاطره نویسی و هفته فیلم پیش بینی شده است.»
به گفته فلاحی افتتاح موزه سپهرم، موزه شیخ کلخوران و موزه خانه ابراهیمی نیز در این ایام برنامه ریزی شده و همچنین سرای تشکل های مردم نهاد گردشگری به زیرزمین خانه ارشادی انتقال می یابد.
او افزود: «رونمایی از مزار شیخ عطار اردبیلی، بزرگداشت فرهاد ابراهیمی در کورعباسلو، سه گردهمایی تخصصی، عکس موبایلی، افتتاح موزه خاندان موذن زاده اردبیلی و نمایشگاه صنایع دستی بخش دیگری از برنامه های هفته پاسداشت استان اردبیل است.»


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمایشگاه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است