Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حمدالله اکوانی روز چهارشنبه در نشستی با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یاسوج اظهار داشت: کسانی که در زمینه‌های علمی، ایجاد اشتغال برای جامعه، شاگرد پروری و امور خیریه و امور فرهنگی و ادبی فعالند، بخشی از جامعه نخبگانی کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عضویت در بنیاد نخبگان براساس آئین نامه‌های تعریف شده صورت می‌گیرد، افزود: کسانی که در حوزه تخصصی و کاری خود در جامعه منشأ اثر بوده و دارای مشروعیت اخلاقی و رفتاری بین مردم هستند نیز به عنوان نخبه شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکوانی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان به منظور الگوسازی برای دیگر افراد جامعه از این نوع نخبگان در حوزه‌های مختلف نیز حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فقط افراد دارای مقاله علمی، تحصیلات عالیه، اختراع و معدل بالا نخبه نیستند، عنوان کرد: اشخاصی که منشأ خیر برای دیگران هستند و روح جمعی جامعه آنها را می‌پذیرد هم در گروه نخبگان قرار داده می‌شوند.

اکوانی یادآور شد: مهمترین بخش حمایت مالی بنیاد ملی نخبگان در قالب جوایز تحصیلی دانشجویی در سال جاری نیز شروع شده است.

وی تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان بر اساس آئین‌نامه «پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور» در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ اعتبارها و تسهیلاتی را به دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور اعطا می‌کند.

اکوانی گفت: دانشجویان متقاضی برای این طرح باید اطلاعات خود را به همراه تصاویر و مدارک لازم، در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان به آدرس (sina.bmn.ir)بارگذاری و یا به‌روزرسانی کنند.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متقاضیان حداکثر تا پایان روز ۱۵ مرداد ماه سال جاری فرصت دارند که گزینه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها» این سامانه انتخاب کنند.

اکوانی با بیان اینکه که مهلت ثبت‌نام غیرقابل تمدید است، عنوان کرد: دانشجویان شاغل به تحصیل سال‌های سوم و چهارم مقطع کارشناسی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دریافت جوایز تحصیلی بر اساس شیوه‌نامه بنیاد ملی نخبگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معیارهای ارزیابی برای دریافت این جایزه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه، جشنواره‌های مورد تأیید بنیاد، اختراع‌های برگزیده، برگزیدگان مسابقات ملی و بین المللی هنری، فرهنگی ادبی و قرآنی با تأیید بنیاد ملی نخبگان و دانشجویان نمونه کشوری هستند.

اکوانی گفت: ارزیابی دانشجویان به صورت سیستمی از طریق شورای بنیاد ملی نخبگان انجام شده و مقایسه درون استانی خواهد بود.

وی افزود: پذیرفته شدگان این جایزه به صورت ماهانه، در مقطع کارشناسی مبلغ پنج میلیون تا ۶ میلیون ریال و مقطع کارشناس ارشد و دکترا مبلغ ۱۰ میلیون ریال به مدت یک سال از بنیاد نخبگان دریافت می‌کنند.

اکوانی بیان کرد: تسهیلات مسکن و هزینه شرکت در همایش‌های بین المللی و همایش‌های داخلی و فرصت‌های مطالعاتی نیز به این دانشجویان پرداخت می‌شود.

معاون بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: طرح دوست ملی و آموزش‌های برون مدرسه‌ای از دیگر فعالیت‌های بنیاد نخبگان است که طی آن دانش آموزان برتر مدارس شناسایی و مورد آموزش قرار می‌گیرند.

حسین فرخی افزود: یادگیری مفهومی مطالب درسی، حل مساله، افزایش خلاقیت و کارآفرینی از جمله آموزش‌هایی است که دانش آموزان در این طرح با انواع آنها آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ نخبه پروری و هدایت استعدادهای برتر، دانش آموزان در قالب طرح‌های مختلف توسط بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و حمایت می‌شوند.

۹۹۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد

روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره صحبت‌های دیروز رئیس جمهور درباره نخبگان کارگری بیان کرد: زمانی که صحبت از نخبگان کارگری و یا کارگران نخبه می‌شود ممکن است برداشت ناصحیحی ایجاد شود مبنی بر ایکه اینها صرفا افرادی هستند که کار یدی انجام می‌دهند اگرچه که ممکن است این افراد هم نخبه باشند. اما آن افرادی که انتخاب شدند نخبگان کار هستند.

وی تشریح کرد: ما یک سری نخبگان دانشگاهی داریم که معیار اندازه گیریشان دستاورد‌های علمی و فناوری است. برخی نخبگان هنری داریم که معیار اندازه گیریشان دستاورد‌ها و آثار هنری است.   افرادی که در حضور رئیس جمهور انتخاب شدند در محیط کار دست به نوآوری می‌زنند و در محیط کار اثر بخشی دارند.  

دهقانی فیروز آبادی گفت: امسال بنای بنیاد نخبگان این است که  علاوه بر نخبگان دانشگاهی برای چند حوزه دیگر نظیر نخبگان ورزش، محیط کار و صنعتی و نخبگان مدیریت و کار آفرینی هم مسیر ویژه‌ای بازکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • جایزه یک میلیارد تومانی برای ۱۰۰ استاد منتحب شاگردپرور
  • اعطای بسته حمایتی معاونت علمی به یکصد استاد منتخب
  • نحوه استفاده از جایزه شیخ مفید برای استادان شاگردپرور
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد