Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@12:54:40 GMT

هوش هيجاني مساوي با مديريت احساسات

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۲۰۶۰

هوش هيجاني مساوي با مديريت احساسات

خبرگزاری آریا- مدرس دوره های کسب و کار دانشگاه تهران گفت: هوش هیجانی یعنی اینکه افراد بتوانند احساسات مثبت و منفی خودرا به شکل صحیح مدیریت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، یحیی علوی دهکردی با موضوع بررسی تاثیرتقویت هوش هیجانی بر حوزه کسب و کار افزود: پشت هر انرژی احساسی نهفته است.
وی همچنین اظهارداشت: دو هزار سال پیش سقراط گفت هوش هیجانی یعنی افراد بلد باشند به نحوی احساسات خود را مدیریت کنند که عکس العمل نشان ندهندبلکه پاسخ دهند داد و بیدا نکنند بلکه اعتراض کنند تا بتوانند هیجانات هم مثبت و هم منفی خود را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مدرس دوره های کسب و کار دانشگاه تهران گفت: افراد وقتی با انسان های مختلفی سر وکار دارد یعنی تست هوش هیجانی بنابراین یک مدیریت باید بداند چگونه از منطق و احساسات خود در تصمیم گیری ها استفاده کند.
وی افزود: هوش هیجانی اینکه کجا احساسی و کجا منطقی رفتار شود وبه سخن دیگربتوان احساسات مثبت و منفی خودرا به نحوی مدیریت کرد که در نهایت پشیمانی به همراه نداشته باشد.
علوی دهکردی اظهارداشت: بطورکلی در هوش هیجانی افراد باید بلد باشند اعتراض و همینطور مشکلات و ناراحتی های خود را بصورت صحیح بیان کنند تا به نقطه انفجار نرسد و پیامدهای منفی نداشته باشد.
وی به رادیو اقتصاد گفت: اکثر اشتباهات افراد در زندگی مربوط به احساسات مثبت بوده و خیلی وقت ها بواسطه اعتمادهای خیلی زود و بیجا ضربات بسیار سنگینی را متحمل شده اند.
این مدرس دوره های کسب و کار دانشگاه تهران افزود: افراد جامعه همواره به یاد داشته باشند که منطق و احساسات در تصمیم گیرها باید کنار هم باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هوش هیجانی مساوی مدیریت احساسات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تارتار: مساوی دیگر به درد ما نمی‌خورد

به گزارش "ورزش سه"، ملوان فردا در چارچوب مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر برابر استقلال خوزستان قرار خواهد گرفت. مهدی تارتار در نشست خبری پیش از این بازی گفت: بازی سنگینی است. تیم استقلال خوزستان در نیم فصل به خوبی تقویت شده و چند بازیکن خارجی به خدمت گرفته و نتایج بدی هم کسب نکرده است. همین مسائل کار را برای ما سخت می‌کند.

او ادامه داد: ما هم با توجه به شرایطی که در دو هفته گذشته داشتیم، محکوم به برد هستیم. در دو هفته اخیر امتیازات زیادی را از دست دادیم و باید برنده باشیم. ضمن احترام به تیم خوب استقلال خوزستان قطعا برای بردن بازی می‌کنیم و می‌دانیم آنها هم همین استراتژی را دارند و این به زیبایی بازی کمک می‌کند. وقتی مساوی به درد هیچکدام از تیم‌ها نمی‌خورد، قطعا بازی زیبا می‌شود.

سرمربی ملوان در پایان عنوان کرد: امیدوارم زمین مسابقه شرایط خوبی داشته باشد و این اجازه را به دو تیم بدهد که بازی روی زمین انجام بدهند. امیدوارم کم اشتباه باشیم و بتوانیم سه امتیاز مهم این بازی را به دست بیاوریم.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • اوزونیدیس: نمی‌دانم باید چه کار کنیم که پیروز شویم!
  • حرکت عجیب هواداران بارسا که ژاوی را عصبانی کرد
  • عکس/ ابراز احساسات جالب یک معلم در دیدار امروز با رهبر انقلاب
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • تارتار: مساوی دیگر به درد ما نمی‌خورد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • طبیعت و ذوب آهن با هم مساوی شدند