Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ قاسم تقی زاده جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در صنایع وابسته سازمان دریایی وزارت دفاع  در  تبریز از بخش های مختلف ساخت، تولید و  انتقال قدرت پیشرانه های دریایی بازدید کرد .

جانشین وزارت دفاع ضمن ابراز خرسندی از عملکرد صنایع دریایی در تولید محصولات دریایی به روز همچون زیردریایی پیشرفته فاتح اظهار داشت: آب های سرزمینی در جمهوری اسلامی ایران از یک موقعیت راهبردی برخوردار بوده است و به فضل الهی  سازمان صنایع دریایی با دارا بودن سرمایه های انسانی با تقوا، متخصص و متعهد توانسته است تحول چشمگیری را در سیستم پیشرانه های دریایی به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسدار قاسم تقی زاده با اشاره به قرار گیری ایران در یک موقعیت ژئوپلیتیکی حساس خاطرنشان ساخت: ایران از طریق دریا به چهار گوشه دنیا راه دارد و از این حیث ساخت مدرن ترین تجهیزات دریایی یکی از اولویت های سازمان دریایی وزارت دفاع همواره مد نظر مدیران این سازمان قرار داشته است.    

وی حضور پرقدرت در عرصه دریا را یک ضرورت انکارناپذیر در فضای امروز جامعه جهانی عنوان کرد و افزود: افزایش قدرت بازدارندگی و رسیدن بر بلندای اقتدار، بدون پیشرفت‌های دریایی ابتر و ناتمام است چرا که حدود ۹۰ درصد مبادلات و تجارت در عرصه بین المللی از طریق دریاها انجام می شود.

امیر دریادار رستگاری  مدیر عامل سازمان صنایع دریایی در جریان این بازدید با ارائه گزارش از روند فعالیت ها و پروژه های در دست اقدام سازمان صنایع دریایی گفت : سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع  با کسب دانش و فناوری و بهره گیری از سطح بلوغی که صنعتگران حوزه دریایی امروزه به آن دست پیدا کرده اند محدودیتی در حوزه ساخت تجهیزات دریایی ندارد و توانسته است به عنوان پیشروترین مجموعه تولیدی و تحقیقاتی کشور در حوزه پیشرانه های دریایی رسالت خود را در این حوزه جامه عمل پوشاند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا

تین نیوز

 اقتصاد دریایی در کشور هند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد. هند با دارا بودن سواحل طولانی و منابع غنی دریایی، از ظرفیت بالقوه ای برای توسعه اقتصاد دریایی برخوردار است. بنابراین، حوزه هایی مانند حمل ونقل دریایی، صنایع مرتبط با دریا، پرورش ماهی و توریسم ساحلی از جمله زمینه هایی هستند که می توانند به توسعه اقتصاد دریایی کشور هند کمک کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از کانال تلگرامی اندیشکده پیشرفت دریایی، با توجه به اهمیت رو به افزایش اقتصاد دریایی در کشور هند، دولت این کشور برنامه ها و استراتژی هایی را برای توسعه این حوزه به کار گرفته است. ایجاد بنادر و انجمن های تجاری دریایی، تشویق به سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با دریا، توسعه فناوری های دریایی و ایجاد شرایط ملایم برای تجارت بین المللی از جمله اقداماتی هستند که دولت هند در راستای توسعه اقتصاد دریایی انجام داده است. این تدابیر منجر به ایجاد فرصت های شغلی، افزایش تولید، و ارتقاء رفاه اجتماعی در نواحی ساحلی و دریایی کشور هند خواهد شد.

 در این راستا، برنامه ساگارمالا یک برنامه توسعه بندری است که توسط دولت هند در سال ۲۰۱۵ با هدف تسریع رشد و توسعه اقتصادی با استفاده از پتانسیل ساحل های گسترده و آبراه های هند راه اندازی شد. این برنامه بر توسعه بنادر، تقویت اتصال بنادربه یکدیگر، بهبود زیرساخت های بندر و صنعتی سازی بندری تمرکز دارد. هدف این برنامه توسعه بخش دریایی کشور با استفاده از خط ساحلی هند به طول بیش از ۷۵۰۰ کیلومتر و شبکه گسترده بنادر و آبراه های داخلی است. این برنامه همچنین ترویج کشتیرانی به عنوان روش جایگزین حمل و نقل جاده ای، کاهش هزینه های لجستیک و افزایش رقابت پذیری بخش تولید کشور را در دستور کار خود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی