Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرپور از آمادگی این مرکز برای پوشش هر چه بیشتر برنامه های دهه کرامت خبر داد و گفت: صدا و سیمای خراسان رضوی با ۱۰ هزار دقیقه برنامه به استقبال دهه کرامت می رود.

«محسن نصرپور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد، دهه کرامت را نقطه عطفی برای ارتباط بین مخاطبان رسانه ی استانی با زائران و مجاوران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) دانست و از برنامه ریزی ویژه صدا وسیمای خراسان رضوی برای پوشش، انعکاس و برجسته سازی ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺩﻫﻪ ﮐﺮﺍﻣﺖ، ﺑﺎ ﻣﺤﻮﺭﯾﺖ ﺣﺮﻡ ﻣﻄﻬﺮ ﻭ ﻣﻀﺠﻊ ﻣﻠﮑﻮﺗﯽ ﺁﻗﺎ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﺍﻟﺮﺿا ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ خبر داد و گفت: امسال با تولید و پخش بیش از۱۰ هزار دقیقه برنامه در ۳۲۴ قسمت با ۶۰ عنوان ،ایام شادی را برای مخاطبان رقم خواهیم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت:ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﺳﺘﺎ برنامه ریزی ویژه ای در حوزه های ﺗﻮﻟﻴدی سیما، صدا، ﺧﺒﺮ، ﺭﺍﺩﯾﻮﻫﺎی ﺑﺮﻭﻧﻤﺮﺯی و رادیو سراسری زیارت ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ است وطیف گسترده ای از برنامه های جذاب برای میلاد امام رضا(ع) شامل انواع برنامه های جنگ،مستند، ترکیبی، مسابقه، نمایش، سخنرانی و ارتباط های زنده ویژه از حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را در بر می گیرد.

 

وی گفت: سیمای خراسان رضوی با برنامه "خورشید مهربانی" جشنها، و مراسم های حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام را بطور زنده و با استقرار ۳ تیم مجهز از ساعت ۱۹ به مدت ۱۰۵ دقیقه و در ۱۱ قسمت از شبکه استانی و شبکه های سراسری پخش خواهد کرد همچنین مستند «میزبان» به تهیه کنندگی و کارگردانی امید نوریان در ۱۰ قسمت زندگی افرادی که به هرطریق به زیارت و امام رضا(ع) گره خورده می پردازد، مستند "این روزها" در ۲ قسمت ۳۰ دقیقه ای تلاش دارد تا زندگی امروز را با سیره و رفتار حضرت امام رضا(ع) و مقایسه سلوک و سبک زندگی آن حضرت را برای زندگی امروزه ممکن و در دسترس جلوه نماید، این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی سیدآبادی آماده پخش شده است.

 

نصرپور ادامه داد:«جشن دختران انقلاب» نیز عنوان برنامه ای دیگری است که در شب ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) از سیمای خراسان رضوی به صورت زنده پخش خواهد شد. این برنامه با حضور ۲۵ هزار نفر از دختران جوان در محل ورزشگاه امام رضا (ع) با هدف تبیین سیره و زندگی، مقام علمی و عرفانی و فداکاری حضرت معصومه (س) در راه اثبات ولایت همراه با آیتم های موسیقی، مولودی خوانی، گزارش های مردمی و کارشناسان مذهبی از سیمای خراسان رضوی، شبکه سراسری و رادیو زیارت به صورت زنده پخش خواهد شد.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی افزود:برنامه « شب شرقی » نیز ویژه ی این ایام با بخش های متنوع با هدف تفریح و سرگرمی به مخاطبان و بینندگان شبکه استانی تهیه شده که رویدادهای فرهنگی و هنری استان را در این ایام معرفی و هر شب به مدت ۹۰ دقیقه از سیمای خراسان رضوی پخش خواهد شد.

 

وی گفت:جنگ "صبح خراسانی" نیز ویژه برنامه جذاب و شادی است که بصورت زنده از ساعت ۸ بامداد پخش می شود ،این برنامه یازده قسمتی به تهیه کنندگی سیدمحسن ناطقی با بخشهایی همچون مسابقه،آداب زیارت، مصاحبه با زائرین امام رضا(ع)، بیان فضائل و مناقب حضرت، سبک زندگی رضوی و زیارت اولی ها پخش می شود.

 

نصرپور اظهارداشت:آب نبات چوبی، عنوان برنامه ای است که برای مخاطب کودک و نوجوان جشن میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت را ملموس می کند.این برنامه که به کارگردانی و تهیه کنندگی حمید طباطبایی تولید و آماده پخش است ضمن ایجاد لحظات شاد و مفرح متناسب با سن و جنس مخاطب تلاش دارد تا معارف رضوی را تبیین نماید،"آب نبات چوبی" با ۴ برنامه ۴۵ دقیقه ای این ایام را با عطر و بوی رضوی معطر می کند، پخش زنده ی اختتامیه جشنواره رضوی به مدت ۹۰ دقیقه از مهمترین برنامه های روز میلاد امام رضا (ع) خواهد بود همچنین شایان توجه است سیمای خراسان رضوی در ایام دهه کرامت علاوه بر پخش میان برنامه و موسیقی تصویرها، سخنرانی ها و مراسم متنوع حرم مطهر حضرت رضا(ع) را برای پخش از شبکه ها در اختیار سایر مراکز قرار خواهد داد.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در ادامه نیز از طراحی ویژه برنامه هایی متنوع در رادیو خبر داد و گفت: برنامه "برآستان مهر" ویژه برنامه جنگ میلاد حضرت رضا(ع) را بمدت ۱۲۰ دقیقه در دست تهیه دارد،" شوق زیارت" عنوان برنامه دیگری است با مدت ۳۰ دقیقه در ۱۱ قسمت به تهیه کنندگی محبوبه رضایی پور در قالب پیامی هرروز در ایام میلاد حضرت رضا(ع) موضوعاتی مثل صدقه، حسن خلق، امید در زندگی، مشخصات بندگان خوب خدا، گمان خوش در زندگی، صبر، سبک زندگی، حلال و حرام، توکل واقعی، یاری رساندن به همنوع و برگرفته از سبک و سیاق و اخلاق امام رضا(ع) می پردازد.

 

وی گفت: برنامه بالاخیابون پایین خیابون برنامه ای شاد و ترکیبی نمایشی است که در ۶ قسمت ۹۰ دقیقه ای عصر خاطره انگیزی را در ایام میلاد فراهم می کند."سرای زندگی" نیز برنامه ترکیبی نمایشی است با موضوع خانواده رضوی که با بهره گیری از نظرات کارشناسان خانواده بویژه استاد حجت الاسلام و المسلمین شاکری به ترویج شیوه خانواده داری امام رضا(ع) می پردازد، این برنامه در ۶ قسمت ۵۰ دقیقه ای از ساعت ۰۵/۹ صبح پخش می شود.

 

نصرپور افزود: «صدای زائر» ویژه برنامه ای است که به موضوع زیارت و زائر و زندگی و سیره و روش ائمه معصومین(ع) هر روز در دهه کرامت از ساعت ۱۱ به مدت یک ساعت به تهیه کنندگی محمدرضا قوث در ۱۱ قسمت از استودیو صدای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد همچنین شباهنگام" برنامه ای است که با هدف اطلاع رسانی به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در قالب گزارش و ارتباط با دستگاههای مرتبط بویژه آستان قدس رضوی به تهیه کنندگی محمدرضا قوث هرشب از ساعت ۲۲ به مدت یک ساعت پخش می شود و مقرر گردید کلیه برنامه ها به خصوص شدومحله، معارف رضوی، مردم و مسئولان، شهرما و "چشم براه،دور تند، دهکده، کرمانجی، بانوی کرامت، آفتاب هشتم، مهر تابان، رخ مهتاب، آهوانه، پابوس، قدم های آسمانی و ولایت به این موضوع بپردازند.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی اظهارداشت:رادیوزیارت با تولید و پخش ویژه برنامه های رادیویی مانند رواق اندیشه به موضوع ولایتعهدی علی ابن موسی الرضا (ع)، حدیث سلسله الذهب، آثار و برکات حضور امام رضا «علیه السلام» و نقش و جایگاه مشهد به عنوان مضجع شریف حضرت در شکل گیری نهضت های اسلامی به مدت ۴۰ دقیقه در ۱۰ قسمت به تهیه کنندگی مهدیه دولت نیا می پردازد، رادیوزیارت با پخش ویژه برنامه های دیگری همچون « حرف دل »، صبح و زیارت، به وسعت آسمان، طلیعه شمس، گفتگو، خانه مهربانی، صحن ادب و هنر، دختران انقلاب و مولودی های اجرا شده از حرم و بقاء متبرک ایام شاد و به یاد ماندنی در این ایام طراحی کرده است.

 

وی افزود: رادیوددری برون مرزی صدا وسیمای خراسان رضوی نیز با توجه به بافت مخاطبین که از شیعیان و ارادتمندان ائمه معصومین می باشند برنامه های خاصی را برای این ایام تدارک دیده است که اهم آنان را می توان از" ترنم باران"که در آن تلاش شده با استفاده از کلام بزرگان حوزه و دانشگاه به معارف رضوی پرداخته شود و "قصه شما" که با بهره گیری از فضاسازی و تلفیق موسیقی،و پیامک ها و دل نوشته های عشاق و زائران رضوی خطاب به ساحت مقدس این امام همام گفت و گویی عاشقانه و عارفانه با ثامن الحجج(ع) به تهیه کنندگی مهین دهقان در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه ای خلق نماید، برنامه "گلچین موسیقی و گلبانگ غزل" به تهیه کنندگی مریم برزگری با بهره از فضای موسیقایی و آوایی مناسب در ۲۰ برنامه ۵ دقیقه ای، دهه کرامت را فرح بخش و شاد می کند، برنامه "کافه صبح" نیزاز روز ۱۳ تیر تا میلاد امام رضا(ع) هر روز صبح بمدت ۴۵ دقیقه و به تهیه کنندگی سید عارف حسینی با موضوع سیره و خصائص و سبک زندگی امام رضا(ع) دقایق منور و ارزشمندی را ۱۰ قسمت و برای پخش در صبح گاهان تولید می شود.

 

نصرپور گفت:زنده باد زندگی به تهیه کنندگی وحیده حسینیان برنامه ای خانوادگی است که به موضوع رأفت و مهربانی در خانواده و با الهام از سبک و سیاق معارف رضوی در طول ایام میلاد امام رضا(ع) می پردازد."روی موج جوانی" برنامه جوان عصرگاهی است که در ایام میلاد حضرت رضا(ع) با هدف بصیرت و آگاهی پیرامون معارف رضوی در پنج برنامه۴۵ دقیقه ای و به تهیه کنندگی سید خان آقا موحد از رادیودری پخش می شود. همچنین این رادیو هر روز به پخش صلوات خاصه حضرت رضا(ع) رأس ساعت ۸ می پردازد.

 

مدیر کل خراسان رضوی اضافه کرد: واحد اطلاعات واخبار این مرکز نیز با ۱۷ گزارش تولیدی جذاب و متنوع با عنوان هایی مثل اخلاق رضوی، گنبد طلا، حال وهوای حرم،آستان رضا، معین الضعفا، سیره رضوی و زیارت اولی ها ویژه این ایام تدارک دیده است.

 

 وی اظهار داشت: کلیه برنامه های فرهنگی استان مانند آستان قدس رضوی ،شهرداری ،بنیاد فرهنگی امام رضا(ع)، ارشاد اسلامی و ده ها برنامه فرهنگی دیگر که بطور گسترده توسط تشکل های مردم نهاد برگزار می شود را پوشش خواهد داد .همچنین برقراریارتباط زنده و مستقیم با شبکه های سراسری و استانی با حرم رضوی از دیگر فعالیت های عمده صدا و سیمای خراسان رضوی در ایام دهه کرامت می باشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های دهه کرامت خراسان جنوبي شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت صداوسیمای خراسان رضوی اعلام برنامه ها دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد بخشی ظهر امروز دوشنبه _هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال شعار دهه کرامت «یا امام رضا (ع) با شما سربلندیم» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های خیابانی در دهه کرامت با حضور حداکثری مردم است، افزود: یکی از برنامه‌های محوری در این دهه، حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان‌ها است که این برنامه در سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان برگزار می‌شود.

بخشی دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، دیدار با زندانیان، حضور در نهادهای صنعتی، برگزاری نمایشگاه سری خاتون و پیگیری آزادی ۱۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه را از جمله برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در استان مرکزی در دهه کرامت برشمرد و تصریح کرد: ۲۶۴ کانون خدمت در عرصه‌های تخصصی و محلی در استان مرکزی در حال خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: ۱۹۸۱ خادم‌یار و ۵۳۰ یاور رضوی در استان مرکزی در سامانه جامع خادم یاری ثبت کرده و در این استان فعالیت می‌کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی اضافه کرد: خادم‌یاران در ۱۹ عرصه تخصصی شامل کانون‌های ایثار و شهادت، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، خبر و فضای مجازی، وقف نذر، درمان و سلامت، شعر و ادب، محصولات فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کتاب و کتابخوانی و … فعالیت دارند.

بخشی خاطرنشان کرد: فضای خدمت در دو عرصه، توسعه فرهنگ رضوی و کمک به محرومیت‌زدایی در استان‌ها تعریف شده است و داوطلبان می‌توانند به‌عنوان یاوران رضوی پس از ۶ ماه فعالیت به‌عنوان خادم یار رضوی در سامانه تبدیل عضویت شوند.

وی اظهار کرد: برنامه‌ها در کانون‌های تخصصی و محلی با حال و هوای امام رضایی اجرا می‌شود.

کد خبر 751193

دیگر خبرها

  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • ۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود
  • بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در البرز اجرا می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان