Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، ولی زاده معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: با راه اندازی کامل این خوشه صنعتی، شرکت های عضو ، امکان انباشت سرمایه و مهارت ها را برای یکدیگر به وجود می آورند که می تواند موجب تولید کالاهای متفاوت با کیفیت مناسب و تعدیل قیمت محصولات تولید شده با توجه به بازارهای مختلف و با توجه به سود بیشتر گردد و همچنین باعث تعلیم نیروهای متخصص با توجه به تکنولوژی روز و افزایش مهارت ها در این صنعت خواهد گردید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی صرفه ناشی از تنوع، مقیاس، تجمیع، صرفه های بیرونی ، دستیابی به کارایی جمعی، دستیابی به بسيج منابع مالي و انساني، دستیابی و سرمایگذاری به مراحل كوچك و با ريسك پايين ، دستیابی به بستري براي صعود و بالندگي شركت هاي كوچك، دستیابی به امكان انباشت سرمايه و مهارت ها را براي اعضای خوشه، افزايش قدرت رقابت پذيري در بازارهاي جهاني و توان صادراتي برای اعضای خوشه، شكل گيري پيوندهاي پيشين و پسين بين شركت هاي درون خوشه ، تبادل قوي اطلاعات بين شركت ها، نهادها و افراد در دورن خوشه ها و محيطي خلاق و نو آور، دستیابی به شبكه هاي تجاري و پيوندهاي تجاري كارآمد با بازارهاي بزرگ و دور دست و توسعه خوشه و هریک از اعضای خوشه را از اهداف اجرایی این پروژه عنوان کرد.


وی با اشاره به اینکه این خوشه در 6 مرحله خدمات خود را اجرایی میکند اظهار کرد: مطالعه شناختی و کسب تصویری جامع از خوشه، آماده ،تدوین برنامه عمل ( Action Plan ) ، اجرا وپیاده سازی برنامه عمل ، کنترل و نظارت و خروج از خوشه از مراحل اصلی اجرایی خوشه صنعتی محصولات باغی سیب و انگور استان می باشد.


دکتر ولی زاده با اشاره به دستاوردهاي مورد انتظار از اجرای این پروژه اظهار کرد:رشد و توسعه خوشه و اعضای ان ، تولید به مقیاس اقتصادی، بهره وری و کارایی منابع، دستیابی به بازار جهانی، رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه اعضای خوشه از دستاوردهای اجرایی این خوشه صنعتی می باشد.


معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه برای توسعه خوشه های صنعتی باید مطالعه کافی و موثری پیرامون مسایل مختلف آن انجام داد اظهارکرد: توسعه خوشه های صنعتی نیازمند شناخت دقیق فعالان اصلی و فعالان فرعی آن صنعت، مطالعه روندها و سناریوهای سطح بین المللی آن صنعت، شناخت روندها و سناریوهای سطح مالی و مطالعه روندها و سناریوهای سطح خوشه از جغرافیا و تاریخچه خوشه گرفته تا دسته محصولات اصلی خوشه و فعالان اصلی و فرعی خوشه و تجزیه و تحلیل آنها می باشد.


ولی زاده گفت : راهبرد کلی مناسب جهت خوشه محصولات باغی سیب و انگور و تنظیم راهبرد های موثر در زمینه های بالا بردن کیفیت محصولات باغی سیب و انگور ، اصلاح فرآوری و فرآیند تولید صنایع تبدیلی ، ارتقای بازاریابی و تجارت محصولات باغی سیب و انگور ، ارتقای نیروی کارو امثال این ها که البته با در نظر گرفتن شرایط محیطی و همه جانبه ( دیدگاه سیستمی ) خواهد بود، ارائه خواهد شد.


وی با تاکید بر اهمیت بهره برداری حداکثری از روح تعاون و سرمایه اجتماعی داخل خوشه اظهار کرد: در این راستا با بسط هرچه بیشتر اعتماد و همکاری بین تولید کنندگان و کارخانجات محصولات باغی سیب و انگور و ترفیع بخشیدن به "سرمایه اجتماعی" خوشه روح تعاون و سرمایه اجتماعی داخل خوشه به حد اعلای خود خواهد رسید.

انتهای پیام/ا

اتمام فاز اول طرح خوشه ی صنعتی فرآوری محصولات باغی سیب و انگور آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده دیروز (یازدهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره اختراعات دانشجویان دانشگاه پیام نور استان هرمزگان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید به صورت هدفمند و متناسب با نیاز و ظرفیت‌های منطقه توسعه داد و دولت باید در این مسیر حمایت ویژه را در دستور کار قرار دهد.
 
وی ضمن طرح ایده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در دل شهرک‌های صنعتی هرمزگان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید به صورت جدی برای رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های موضوعی اختراعات در سال‌های آینده، تصریح کرد: جشنواره‌های تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به صورت سالیانه و مستمر در استان هرمزگان برگزار شود تا صاحبان ثروت و ایده در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به پایین بودن قدرت رقابت محصولات صادراتی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند و سعی کنند چالش‌های موجود در بخش‌های بسته‌بندی، ارائه، بازاریابی و ... در حوزه صادرات برطرف کنند تا محصولات استان هرمزگان رقیب جدی محصولات کشورهای خارجی باشد.
 
وی، نخبگان و سرمایه‌گذاران را ۲ بال پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: اگر دولت سیزدهم به واسطه اهمیت علم و دانش در کنار مجوزهای که برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود، حضور نخبگان و پژوهشگران را به عنوان شرط تحقق مجوزها قرار دهند؛ تا صاحبان صنایع و معادن از حضور نخگبان در مجموعه خودشان به صورت جدی و نه به صورت نمادین استفاده کنند.
 
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری که فردی علم دوست هستند بارها بیان کرده اند که: «تا نفش دارم از جامعه نخبگانی حمایت خواهم کرد.» امروز هم اگر می‌بینید کشور ما در عرصه‌های علمی دارای جایگاه خوبی است به خاطر حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف خطاب به مسئولین مختلف کشور است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳