Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از مرکز فضای مجازی رادیو ورزش، سیدغلامرضا میرحسینی مدیر رادیو ورزش در مراسمی که به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تاسیس این شبکه رادیویی برگزار شد با اشاره به اینکه در ابتدا این مناسبت را به همه همکارانم در معاونت صدا و بخصوص در رادیو ورزش تبریک می‌گویم،گفت: اگر امروز رادیو ورزش در جایگاه کنونی ایستاده است به خاطر مجاهدت‌های همکارانی است که مجدانه و مخلصانه در راه استعلای این شبکه تلاش شبانه‌روزی داشته‌اند و جا دارد یادی کنیم از برخی همکاران ما که اکنون دیگر در قید حیات نیستند همچون مرحوم حافظی و مرحوم محمدی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه رادیو ورزش از بدو شکل‌گیری یعنی از سال ۱۳۷۸ وجه قالب خود را ارائه گزارش رخدادها و رویدادهای ورزشی قرار داده است، گفت: به همین خاطر هم بیشترین تلاش این مجموعه به سمت انعکاس رخداد‌های مهم جهانی و داخلی رفته و حجم تولیدات برنامه‌سازی به نسبت کم‌تر بوده است و بنابراین در این دوران ما شاهد رشد گزارشگرها هستیم.
میرحسینی با بیان اینکه تقویت رویکرد برنامه‌سازی در رادیو ورزش از دوران مدیریت‌های قبلی آغاز شد، گفت: از یک سال گذشته نیز که بنده این مسئولیت را بر عهده گرفتم، ضمن توجه و حفظ داشته‌ها و اندوخته‌هایی که از گذشته ایجاد شده بود اولین کاری که انجام دادیم این بود که بررسی کنیم محتوایی که قرار است این ساختار بر آن ایجاد شود چه باید باشد، بر این مبنا به این اتفاق نظر رسیدیم که رادیو ورزش باید افق کوتاه مدت، میان مدت، و بلند مدت داشته باشد.

مدیر رادیو ورزش با بیان اینکه بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) محور اساسی کار در رادیو ورزش اصلاح سبک زندگی قرار گرفته است، افزود: ما اگر یک جامعه سالم می‌خواهیم باید فرد و خانواده سالم داشته باشیم و نقش رسانه در این ایمن‌سازی جامعه بسیار حائز اهمیت است و رسانه‌های ورزشی می‌توانند نقش راهبردی در این زمینه ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انتخاب استراتژی، ما به دنبال تعریف مخاطب بودیم، گفت: معتقدیم که رسانه باید دارای یک مخاطب ویژه باشد و بر همین مبنا زنان، جوانان و نوجوانان را به عنوان مخاطبین اصلی قلمداد کردیم و رویکرد برنامه‌ها نیز به سمت برآورده‌سازی نیازهای رسانه‌ای این اقشار جهت‌گیری شده است.

میرحسینی با تاکید بر اینکه داشتن جامعه‌ای سالم از دل خانواده سالم بیرون می‌آید، یادآورد شد: نقش زنان در خانواده یک نقش کلیدی است و لذا ما معتقدیم اولویت در پیام‌رسانی می‌بایست بانوان باشند.

مدیر رادیو ورزش با تاکید بر اینکه افق بلندمدت رادیو ورزش رسیدن به یک رسانه مرجع ورزشی است، تاکید کرد: در این مسیر ارتقای کیفی برنامه‌ها، ارتقای سرمایه‌ انسانی و تلفیق هنر در عرصه رسانه در دستور کار است.

میرحسینی با بیان اینکه رادیو ورزش در این عرصه کار دشواری را در پیش دارد، افزود: ما رسانه دارای اعتبار هستیم و بر این مبنا نمی‌توانیم به سمت زردنگاری در عرصه رسانه‌ای برویم و باید از اعتبار خودمان صیانت کنیم.

وی به موضوع پیگیری امتداد پیام در عرصه فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مهم و کاربردی در این زمینه تدوین شده است و امید داریم در آینده نزدیک ثمرات این برنامه‌ها بتواند بعد تعاملی‌بودن رادیو ورزش را بیش از پیش ارتقا دهد.

مدیر رادیو ورزش به موضوع افزایش مخاطبین رادیو ورزش طی سال‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: نتایج آخرین نظرسنجی‌ها و برآوردها در زمستان ۹۷ و بهار ۹۸ نشان می‌دهد که مخاطبین رادیو ورزش در حال ارتقا هستند و نفوذ این رسانه روزبه‌روز تقویت می‌شود به طوری که ما در زمستان سال گذشته توانسته‌ایم ۲,۲ درصد نسبت به قبل ارتقای مخاطب داشته باشیم و این درحالی است که رادیو وزرش یک رسانه تخصصی است و شاید شمول دیگر رادیوها را نداشته باشد.

این کارشناس ارشد حوزه رسانه در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تعیین نقش ورزش در فضای اقتصادی ویژه امروز کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) رونق تولید داخلی است، گفت: به زعم ما نسبت بین ورزش و اقتصاد کمتر مورد توجه بوده در حالی که امروز ورزش تبدیل به یک صنعت بزرگ شده است و امکان درآمدزایی گسترده در این حوزه وجود دارد.

میرحسینی با بیان اینکه رشد زیرساخت‌های ورزشی و میزبانی از رخدادهای بزرگ و بین‌المللی در حوزه ورزش می‌تواند حتی در رشد تولید ناخالص داخلی کشور ما تاثیر محسوس داشته باشد، خاطرنشان نمود: ورزش دیگر صرفا یک حوزه مصرفی از منظر بودجه‌ای نیست و اگر نگاه اقتصادی درست به آن داشته باشیم می‌تواند کمک حال اقتصاد کشور باشد.
مدیر رادیو ورزش با تاکید بر اینکه ورزش امروز یک امر راهبردی است و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اثر قابل ملاحظه‌ای دارد، گفت: اگر نگاه سیاست‌گذاران و مجریان حوزه ورزش نیز راهبردی باشد این حوزه می‌تواند در پیشرفت اقتصادی اجتماعی کشور تاثیر مهم داشته باشد.

وی به برنامه رادیو ورزش برای حمایت از تولیدات داخلی در زمینه ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: ما تلاش داریم تا ضمن معرفی محصولات داخلی، با برنامه‌های تخصصی نسبت اقتصاد و ورزش را عالمانه و نقادانه سنجیده و ارائه راهبرد کنیم.

میرحسینی در بخش پایانی از سخنان خود به موضوع نسبت رادیو با رسانه‌های جدید اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم علی‌رغم ظهور و بروز رسانه‌های جدید و پرقدرت همچنان رادیو یک رسانه صمیمی است که به دلیل کم‌هزینه بودن، سرعت انتشار بالا و قابلیت انتقال پیام در شرایط بحران جایگاه خود را حفظ کرده و سهم خود از سبد رسانه‌ای مردم را در حال ارتقا دادن است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم

تولید در هر کشوری از جمله مهم ترین ارکان اقتصاد محسوب می شود. در کشور ما نیز این بخش از اهمیت بنیادین برخوردار است. به همین دلیل شاهد هستیم که طی سال های اخیر همواره مقام معظم رهبری در نام سال ها بر لزوم تقویت تولید، حمایت از این بخش و رونق تولید تأکید کرده اند.

سال جاری نیز عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را گرفته است. در نامگذاری این سال، مقام معظم رهبری بر یکی از شاخص های مهم اقتصادی و سیاسی کشور یعنی مشارکت مردم تأکید کرده اند.

دولت در راستای حمایت از تولید و بسترسازی برای مشارکت مردم در اقتصاد، به ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به مجلس مبادرت کرده است. این لایحه مهم در انتظار بررسی و تصویب در مجلس است. به زعم کارشناسان، تصویب به موقع این لایحه می تواند بسترساز رونق تولید و از جذابیت افتادن سوداگری در کشور باشد.

واقعیت این است که در شرایط فعلی تولید حاشیه سود بالایی ندارد. در طرف مقابل، سوداگری و بخش های غیرمولد اقتصاد سودآوری بالایی دارند. در همین ارتباط، دولت پیشنهاد کاهش مالیات عملکرد تولید و اخذ مالیات از سرمایه و دارایی افراد را مطرح کرده است.

بسیاری از کارشناسان اذعان دارند که تصویب و اجرای لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در نهایت به نفع تولید و به ضرر بخش های غیرمولد اقتصاد کشور است.

 حسین محمودی اصل، کارشناس اقتصادی در خصوص پیشنهاد دولت مبنی بر کاهش مالیات بخش تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم تصریح کرد: دولت در یک اقدام صحیح به دنبال کاهش مالیات بخش تولید است. این اتفاق حتماً باید در راستای حمایت از تولید رخ دهد. در شرایطی که تحت تحریم قرار داریم و تولید با مشکلات عدیده ای روبروست، باید از طریق کاهش مالیات ها به کمک تولید بیاییم و برای این بخش جذابیت ایجاد کنیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: از شواهد کاملاً مشخص است که فعالیت های سوداگرانه و مخرب در حال حاضر سودآوری بیشتری دارند و به همین دلیل افراد ترجیح می دهند سرمایه هایشان را در این بخش ها به کار بیندازند. حمایت هایی مانند کاهش مالیات تولید که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مطرح شده است، می تواند وضعیت تولید را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: هر چقدر دولت به سمت کاهش مالیات بخش تولید و بخش های مولد گام بردارد و در مقابل به افزایش مالیات بخش های غیرمولد اقتصاد و حوزه های مخرب و سوداگری بپردازد، به نفع کشور است. از همین رو لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را مثبت می دانم. این لایحه می تواند مهم ترین لایحه دولت در جهت تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: پیشنهاد در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم نیز برای سرمایه های خرد مردمی را هم مثبت ارزیابی می کنم. این طور مشوق ها می تواند زمینه ساز حضور بیشتر مردم در اقتصاد کشور باشد.

محمودی اصل گفت: نیاز است مجلس هر چه سریع تر به بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بپردازد. به نحوی که کشور از مزیت های این لایحه همچون معافیت های مالیاتی هدفمند بخش تولید، صادرات و مناطق آزاد بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • برنامه «پل مدیریت» از رادیو تهران
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود