Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد فراهانی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: فراخوان دوازدهمین دوره تئاتر پاکدشت، ویژه استان تهران با محوریت لبخند از بهمن ماه سال گذشته و دبیرخانه این جشنواره از اول اردیبهشت ماه، فعالیت خود را در پاکدشت آغاز کرد.
وی افزود: در زمان رسمی فراخوان جشنواره ۸۴ اثر از سراسر استان تهران به دبیرخانه جشنواره ارسال و توسط ابراهیم گله دار زاده، فرزاد شیرنسب و مجید ستایش مورد ارزیابی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از شهرستان های اسلامشهر ۶ اثر، بهارستان ۳ اثر، پاکدشت ۱۳ اثر، پردیس ۱ اثر، پیشوا ۵ اثر، دماوند ۲ اثر، رباط کریم ۶ اثر، رودهن ۱ اثر، ری ۲ اثر، تهران ۲۶ اثر، شهریار ۲ اثر، قرچک ۴ اثر، ملارد۴ اثر و ورامین ۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
فراهانی تصریح کرد: پس از بازبینی آثار ارسال شده توسط داوران، در نهایت از ورامین یک اثر، اسلامشهر یک اثر، قرچک ۲ اثر، تهران ۲ اثر، ری یک اثر، دماوند یک اثر، پاکدشت ۳ اثر و رباط کریم یک اثر در مجموع ۱۲ اثر به مرحله نهایی جهت رقابت راه یافتند.


وی گفت: در بخش جانبی و به عنوان میهمان، یک اثر نمایشی از اتباع افغانستانی ساکن در شهرستان پاکدشت نیز یک کار در مرحله نهایی حضور خواهد داشت.
دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره تئاتر پاکدشت افزود: آثار راه یافته به مرحله نهایی از هفدهم تا ۲۰ تیرماه در آمفی تئاتر کتابخانه امام جعفر صادق (ع، سالن زنده یاد هوشنگ حنیفه فرهنگسرای امام خمینی (ره) و سالن اجتماعات فرهنگسرای امام خمینی پاکدشت (سینما فرهنگ) در دو سانس شامل یک سانس مردمی و یک سانس ویژه داوران روی صحنه می رود.
فراهانی اظهار داشت: آئین اختتامیه این جشنواره ۲۱ تیرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
در آئین اختتامیه، در بخش‌های کارگردانی، نویسندگی و بازیگری زن و مرد (هر بخش سه برگزیده) و بخش‌های موسیقی، آفیش و بروشور، طراحی صحنه و لباس، طراحی چهره و نمایش برگزیده (هر بخش یک برگزیده) انتخاب می شوند.
پاکدشت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر پاکدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی